برگزاری ۱۵ عنوان برنامه در هفته بسیج‌ دانش‌آموزی در همدان

به گزارش عصر همدان، محمدتقی امیدی‌ساکت ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته بسیج‌ دانش‌آموزی ۱۵ عنوان برنامه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه شعار هفته بسیج دانش‌آموزی، «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» نامگذاری شده است، افزود: هفته بسیج دانش‌آموزی از ۷ آبان آغاز و تا ۱۳ این ماه که روز استکبارستیزی است، ادامه دارد.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه با توجه به شیطنت‌های آمریکا و تهدید علیه کشورمان برای اعمال تحریم‌های جدید، امسال حضور دانش‌آموزان و خانواده‌ها پررنگ‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود، یادآور شد: در این روز همه از شیطان بزرگ آمریکا اعلام برائت خواهیم کرد.

وی عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای دانش‌آموز و معلم، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، شرکت در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌ها توسط یکی از دانش‌آموزان بسیجی را از جمله برنامه‌ها در این هفته عنوان کرد و گفت: هشتم آبان مصادف با اربعین حسینی و سالگرد شهادت حسین فهمیده است که در این روز هیأت عزاداری توسط دانش‌آموزان نیز در میدان امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

همدان ۱۰۷۶ شهید دانش‌آموز دارد

امیدی‌ساکت با بیان اینکه در کل کشور ۳۶ هزار دانش‌آموز به شهادت رسیده که سهم استان یک‌هزار و ۷۶ نفر است، عنوان کرد: حماسه ۳۰ مهر که در همدان رخ داد، زمینه‌ساز جوشش‌های انقلابی در کشور شد.

وی با اشاره به اینکه در این هفته نشست بصیرتی و معرفتی نیز برگزار می‌شود، ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز به صورت شهرستانی است که در روز ۱۲ آبان‌ماه در شهرستان همدان، نهاوند و بهار برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع «مرگ بر آمریکا» در روز ۱۳ آبان

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه تقارن هفته دانش‌آموز با هفته پدافند غیرعامل است و در مدارس ۶ شهرستان برنامه‌های پدافند غیرعامل اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در حاشیه روز ۱۳ آبان و همراه با حضور گسترده مردم، مسابقه نقاشی با موضوع «مرگ بر آمریکا» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم از ساعت ۱۰ در میدان امام خمینی(ره) آغاز می‌شود، گفت: سخنران مراسم توسط شورای هماهنگی اعلام می‌شود که تاکنون سخنران این مراسم باشکوه معرفی نشده است.

امیدی‌ساکت با بیان اینکه امسال بیش از ۳ هزار بسته کمکی شامل لوازم‌التحریر و پوشاک بین دانش‌آموزان نیازمند و محروم توزیع شد، افزود: این کار با همکاری آموزش و پرورش و بسیج اصناف انجام شد.

وی از برگزاری اردوی جهادی هفت روزه در ایام تابستان خبر داد و گفت: طرح هجرت با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و با تأکید به مباحث خودسازی در مدارس برگزار شد.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان برگزاری کلاس‌های تقویتی با هدف تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌ها در ایام تابستان عنوان کرد و افزود: در رزمایش بزرگ اقتدار عاشورائیان «محمد رسول‌الله‌ ۲» که از تاریخ ۹ شهریور آغاز و تا ۲۹ این ماه ادامه داشت با هدف خدمت در مناطق محروم و روستایی برگزار شد.

وی از برگزاری مراسم «احلی من العسل» با شرکت ۷۰۰ دانش‌آموز در ایام ماه محرم خبر داد و گفت: این برنامه به دلیل پخش زنده از شبکه‌ استانی و ملی بازتاب کشوری داشت.

امیدی‌ساکت با بیان اینکه امسال سهمیه راهیان نور ۸ هزار نفر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ۳ هزار سهم مربوط به مناطق علمیاتی غرب کشور و ۵ هزار سهم برای مناطق عملیاتی جنوب کشور در نظر گرفته شده که سهمیه غرب کشور به اتمام رسیده و ۳ هزار دانش‌آموز دختر و پسر از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید کردند.

اجرای طرح «شهید بهنام محمدی» در ۸۵ مدرسه سطح استان

وی از تشکیل شورای فرهنگی علوی و فاطمی خبر داد و افزود: این شورا متشکل از نخبگان بسیجی است.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان با اشاره به اینکه ۴ هزار نفر عضو حلقه‌های صالحین هستند، اظهار کرد: ۳۰۰ حلقه متربی، ۳۰ حلقه سرگروه و یک حلقه مربی به شکل سازمان یافته سایر حلقه‌ها را هدایت می‌کنند.

وی از تشکیل پیوند خانواده، مسجد و مدرسه با عنوان طرح «شهید بهنام محمدی» در سطح استان خبر داد و گفت: این طرح امسال در ۸۵ مدرسه اجرایی می‌شود.

امیدی‌ساکت با بیان اینکه امسال برای ۵۰۰ نفر دوره توانمندسازی فضای مجازی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: آنچه انقلاب را بیمه می‌کند،تربیت نیروهای جوان انقلابی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی