ورود دستگاه تولید پلاک به همدان

به گزار ش عصر همدان، بخشعلی کامرانی‌صالح امروز در همایش استانی طلایه‌داران ترافیک در همدان، اظهار کرد: در طول سال بیش از ۳۰۰ هزار نفر از آموزش حوزه‌های مختلف پلیس به ویژه در حوزه انضباط اجتماعی بهره‌ می‌برند.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌های خوبی از سوی معاونت اجتماعی پلیس با آموزش و پرورش منعقد شده است، افزود: همیاری سایر دستگاه‌ها با پلیس قابل تحسین بوده و تمام اینها برای رسیدن به یک نقطه مشترک و آن کاهش تصادفات است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه امروز در اصلاح راه‌ها و مهندسی هندسی و استفاده از آی تی در بخش‌های مختلف اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: همواره آگاه‌سازی‌ها نسبت به فرهنگ ترافیک در بخش‌های مختلف جامعه مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر اقدامات مختلف باعث کاهش آمار  فوتی در تصادفات رانندگی شده است، افزود: طی هشت سال اخیر آمار فوت‌ها از ۲۶ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر رسیده و قریب به ۱۱ هزار مورد آمار کاهش داشته است.

حوزه انضباط اجتماعی و ترافیکی به سرمایه‌گذاری بالایی نیاز دارد

کامرانی‌صالح با تأکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه و آگاه‌سازی در حوزه‌های مختلف اثرگذار بوده است، تصریح کرد: متأسفانه آمار تصادفات همچنان بالاست و خسارت‌های و زیان‌های غیرقابل جبرانی در این حوزه به افراد، خانواده‌ها و جامعه وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مجروحان تصادفات قطع نخاع می‌شوند و این اتفاق نه تنها معضلی برای خانواده است بلکه در حوزه بهداشت و درمان هزینه‌هایی زیادی به جامعه وارد می‌کند،  ادامه داد: اگر هزاران برابر در حوزه انضباط اجتماعی و ترافیکی سرمایه‌گذاری کنیم باز جای کار وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه امروز وقتی از ۱۶ هزار فوتی تصادفات سخن می‌گوییم، خجالت می‌کشیم، افزود: با وجود اینکه نظم و انضباط جزو سفارش‌های دینی است اما گاهی به این امر توجه نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش آمار تصادفات یک همت همگانی را می‌طلبد، گفت: مقام معظم رهبری به این امر توصیه دارند و دستگاه‌های سهیم باید پای کار باشند.

کامرانی‌صالح با بیان اینکه همدان در حوزه رسیدگی به امور تصادفات و انتقال مجروحین و حادثه‌دیدگان به مراکز درمانی از نرمال کشوری وضعیت بهتری دارد و سرعت عمل در استان بالاست، خاطرنشان کرد: در رسیدگی به حادثه‌دیدگان در مراکز درمانی نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی نداریم.

وی با اشاره به اینکه طبق ابلاغ وزارت کشور، استانداران و فرمانداران در مراکز استان و شهرستان مسؤولیتی را در کاهش آمار تصادفات دارند، افزود: در این زمینه نیاز به برگزاری جلسات تخصصی و رسیدگی به امور وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه صداوسیما اخیراً اقدامات خوبی انجام داده اما کم است، اظهار کرد: باید در حوزه آموزش‌ بررسی و اقدامات اساسی صورت بگیرد تا در آینده شاهد رشد جهشی در کاهش آمار تصادفات باشیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه امروز امنیت مطلوبی در کشور حاکم است که البته دشمنان همواره به دنبال برهم زدن این امنیت بوده‌اند.

کامرانی‌صالح اطلاع‌رسانی و آگاهسازی مردم را نسبت به توطئه‌های دشمنان لازم دانست و افزود: امروز جنگ دشمنان در حوزه فرهنگی و فضای مجازی با تمام ابزارها و تکنیک‌ها بر کسی پوشیده نیست و باید هوشیار بود.

قابل مهار بودن ۶۰ درصد جرایم از طریق اطلاع‌رسانی

وی با تأکید به اینکه امروز ۶۰ درصد آمارهای جرایم از طریق اطلاع‌رسانی قابل مهار و کنترل است که می‌توان گام‌های موثری در این حوزه برداشت، در ادامه سخنانش گفت: در حوزه تعویض پلاک مشکلاتی داشتیم که با تلاش‌های صورت گرفته دستگاه تولید پلاک وارد استان شد.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در بخش آی تی و ابزارهای الکترونیکی استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت و تخلفات بسیار اثرگذار بوده است، گفت: با توجه به ترددهایی بسیار زیاد در محورهای مختلف بهره‌گیری از وسایل الکترونیکی جزو اولویت‌هاست.

کاهش ۱۳ درصدی تصادفات فوتی در همدان

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ترددهای بسیار زیادی در محورهای استان ثبت شد اما خوشبختانه کاهش ۱۳ درصدی تصادفات فوتی را شاهد بودیم، افزود: سال گذشته در اربعین حسینی نسبت به سال ۹۵، ۲۵ درصد با افزایش تردد مواجه بودیم که امسال نیز با بازگشایی مرز خسروی ترددها افزایش خواهد یافت.

کامرانی صالح با بیان اینکه امیدواریم با شیوه‌های جدید و تغییر تاکتیک‌ها شاهد کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی باشیم، خواستار توجه به این موضوع شد.

وی به جنگ و عملیات روانی دشمنان در فضای مجازی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید هوشیار بود چراکه توطئه دشمن دنبال نابودی ماست، اما بهتر است بداند که ما سختی‌ها را متحمل می‌شویم اما باورهای دینی و اعتقادی را در مرزهای دینی و فیزیکی از دست نمی‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی