معدوم‌سازی ۴۷ تن گوشت غیرقابل مصرف در همدان/ ارجاع ۲۹۲ واحد متخلف به مراجع قضایی

به گزارش عصر همدان،‌ محمودرضا رسولی از انجام ۳ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۸۱۷ مورد واکسیناسیون علیه بیماری واگیر دامی و قابل انتقال بین انسان و دام در استان طی امسال خبر داد و اظهار کرد: این واکسیناسیون علیه بیماری شارن، تب مالت، تب برفکی، آبله، هپاتیت، کزاز و… انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۷ هزار و ۳۴۷ قلاده سگ گله و صاحب دار علیه بیماری هاری طی ۶ ماه اخیر در استان واکسینه شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی همدان با اشاره به عملیات خونگیری و توبرکولیناسیون علیه دو بیماری مهم سل و بروسلوز افزود: ۳ هزار و ۳۹۴ مورد خون‌گیری در گاو و گوساله انجام و همچنین در راستای مبارزه با سل گاوی ۱۴ هزار و ۷۲۰ راس دام زیر تست توبرکولین قرار گرفت.

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از سوی مأموران اداره دامپزشکی نسبت به رعایت اصول بهداشتی و شرعی در ذبح دام‌ها گفت: ۹۱ هزار و ۵۴۷ لاشه دام در کشتارگاه‌های استان نسبت به رعایت اصول بهداشتی و شرعی در ذبح طی ۶ ماه گذشته مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته‌اند.

رسولی ادامه داد: در این میان ۴۶ هزار و ۹۲۱ کیلوگرم یعنی نزدیک به ۴۷ تن لاشه گوشت قرمز و غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شدند.

این مسئول با بیان اینکه در سال جاری ۶ میلیون ۹۷۹ هزار و ۹۹۸ قطعه طیور در کشتارگاه مورد ذبح و بازرسی قرار گرفته‌اند، افزود: از این تعداد ۵۲ هزار و ۵۸۵ قطعه یعنی ۷۹ تن لاشه طیور ضبط و معدوم شدند.

مدیرکل دامپزشکی همدان با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از اماکن عرضه و توزیع مواد گوشتی شامل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، رستوران‌ها و… عنوان کرد: ۶۲ هزار و ۱۸ مورد بازدید از اماکن طی مدت ۶ ماه انجام شده و ۱۸۴ هزار و ۱۱۰ کیلوگرم از فرآورده‌های غیر قابل مصرف تشخیص و ضبط شده‌اند.

وی از ارجاع ۲۹۲ واحد متخلف در زمینه عرضه گوشت به مراجع قضایی طی سال جاری خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی