سومین همایش بین المللی معماری دستکند در همدان

به گزارش عصر همدان، علی خاکسار اظهار کرد: توجه مجامع علمی و حرفه‌ای جهانی به موضوع معماری دستکند باعث شد تا همایش بین‌المللی معماری دست‌کند هر سه سال یکبار با هدف شناخت و توسعه هنر خلاقانه بشر در به آشتی رسیدن با طبیعت به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی افزود: برگزاری موفق همایش‌های پیشین در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۴ در کرمان و تهران و استقبال بینظیر پژوهشگران و متخصصین حوزه‌های مرتبط منجر به برقراری ارتباط علمی بیشتر بین پژوهشگران این حوزه شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه این گردهمایی هر سه سال یکبار توسط دبیرخانه دائمی همایش برگزار می‌شود افزود: همایش سوم با عنوان میراث معماری دستکند برای نسل‌ها در تاریخ ۱۷ تا ۱۹ مهرماه امسال، با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، مدیریت امور پایگاه‌های میراث جهانی و دانشگاه بوعلی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در سومین همایش بین‌المللی معماری دستکند، مجموعه‌های دستکند قلعه‌جوق، ارزانفود و شهر زیرزمینی سامن معرفی خواهند شد.

خاکسار با بیان اینکه این همایش سه سالانه برگزار می‌شود، گفت: همایش نخست در سال ۹۱ در کرمان برگزار شد.

وی اظهار کرد: دومین همایش در سال ۹۴ در موزه ملی ایران باستان برگزار شد حالا سومین همایش به میزبانی همدان در مهرماه ۹۷ برگزار می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان تاکید کرد: دراین همایش بیش از ۲۰ سخنرانی علمی توسط پژوهشگران داخلی و خارجی در زمینه معماری دستکند ارائه خواهد شد.

وی افزود: این همایش یکی از برنامه‌های بین‌المللی مرتبط با رویداد همدان ۲۰۱۸ بوده و با مشارکت پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کشور، دفتر امور پایگاه‌های میراث فرهنگی و جهانی، دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی و اداره کل میراث فرهنگی استان و به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی