حماسه ۳۰ مهر همدان همچنان در غربت/ دريغ از عزم همگانی

به گزارش عصر همدان، محمدصالح جباری در خصوص واقعه ۳۰ مهر در همدان، اظهار کرد: همه ساله متولی بزرگداشت این رویداد تاریخی و اثرگذار، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان است و تلاش می‌کند تا این حماسه تاریخی دانش‌آموزان زنده بماند.

وی با اشاره اینکه روز ۳۰ مهرسال ۵۷ در همدان از این جهت اهمیت دارد که سرآغاز مبارزات و اجتماعات نیروهای انقلابی در همدان و کشور شد، افزود: حرکت‌های محدود تشکیلاتی از این تاریخ جنبه علنی به خود گرفت.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان افزود: رسالت بسیار مهم حال حاضر ما در تبیین حماسه ۳۰ مهر انتقال آن به دانش آموزان امروز است، اگر دانش آموزان امروز ما حماسه ۳۰ مهر را بهتر بشناسند حتما در رشد شخصیت آنها و احیای جنبش دانش‌آموزی بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: با همین نگاه و از سال گذشته تلاش شد تا با استفاده از قالب‌های هنری مناسب قشر دانش‌آموز، مانند تئاتر و سرود روایتگری بهتری از حماسه بزرگ مردم همدان انجام گرفته و دانش‌آموزان با اقبال و علاقه بیشتری با این رویداد بزرگ مواجه شوند.

جباری با اشاره به وضعیت نامطلوب فعالیت‌ها در خصوص حماسه ۳۰ مهر گفت: متاسفانه امروز قشر دانش‌آموز ما از این واقعه بزرگ تاریخ انقلاب در شهر خودشان بی‌خبر هستند و این نکته رسالت ما را در خصوص تبیین مساله و توجیه دانش آموزان و دیگر اقشار دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: شاید اگر این حماسه در استان دیگری اتفاق افتاده بود تا به حال به یک رویداد ملی تبدیل شده بود و در تقویم به ثبت می‌رسید.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون در استان عزمی همگانی برای بزرگداشت جدی این حماسه مهم ایجاد نشده است، گفت: این در حالی است که برای غربت‌زدایی از چهره این حماسه باید همه دغدغه‌مندان و مسوولان به صورت جدی‌تری پای کار بیایند.

وی افزود: هر چند اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان همدان در سال‌های اخیر با همت بیشتری برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم ۳۰ مهر تلاش کرده است اما با یک نگاه واقعی باید گفت با دست خالی و بدون حمایت مسوولان استانی کار چندانی از پیش نخواهد برد.

جباری در پایان گفت: امسال مراسم بزرگداشت حماسه ۳۰ مهر روز دوشنبه سی‌ام مهرماه و با حضور دانش‌آموزان دختر مسوول انجمن‌های اسلامی مدارس استان و در سالن همایش‌های مجتمع ابن سینا برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی