همدان، بسترساز تقويت مراودات فرهنگی با ۵۶ كشور جهان

به گزارش عصر همدان محمدناصر نیکبخت امروز در همایش نخبگان و سفیران ۵۶ کشور از پنج قاره جهان اظهار کرد: همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و اجلاس جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این دو رویداد در همدان نشان از تاریخ بلند این دیار دارد، گفت: اگر بخواهیم از بزرگان، علما، ادبا شعرا و همه تاریخ سازان همدان نام ببریم باید ساعت‌ها وقت صرف شود که این اتفاق در این فرصت مقدور نیست.

استاندار همدان با اشاره به وجود یک‌هزار و ۸۰۰ جاذبه تاریخی در همدان ادامه داد: مشاهیر و ادبای همدان افتخار جهان هستند، ابوعلی سینای بزرگ افتخاری بزرگ برای همدان است که در این شهر کتاب‌های خود را به رشته تحریر درآورده است.

وی در خصوص دیگر ادبا و مشاهیر همدان خاطرنشان کرد: این ادبا در ترویج علم و دین مؤثر بوده‌اند و اگر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین نامگذاری شد و دو رویداد بزرگ گردشگری در آن برپا شد به دلیل تاریخ بلند و وجود علما و مفاخر این سرزمین است.

نیکبخت خطاب به میهمانان، با بیان اینکه حضور شما در همدان موجب گسترش فعالیت فرهنگی ایران و همدان با سایر کشورهاست، تصریح کرد: همدان سرزمینی استثنایی است و همه میراث گذشتگان را در خود گنجانده است.

وی ادامه داد: وجود طبیعت بی‌نظیر با غار علیصدر به عنوان بزرگ‌ترین غار آبی جهان، سراب‌های بی‌نظیر نهاوند و دسترسی ریلی هوایی و زمینی این دیار را بی‌نظیر کرده است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: همدان با همه ویژگی و خصوصیاتش به درستی ۵۰۰ سال پایتخت امپراتوری ایران اعلام شد که این‌ها گوشه و قسمتی از داشته‌های همدان است.

وی با اشاره به این که همدان در محصولات کشاورزی قطب تولیدات ایران است، گفت: در ۶ رشته مختلف کشاورزی همدان دارای رتبه برتر در کشور هستیم.

نیکبخت با اظهار امیدواری از اینکه این حضور منجر به ارتباطات معنوی علمی و فرهنگی در آینده نزدیک بین ایران و کشورهای دیگر شود، بیان کرد: علاوه بر شایستگی‌های همدان از هر لحاظ، نمایندگان مردم همدان در مجلس نیز افرادی شایسته برای شکوفایی و معرفی این دیار حضور فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی