دغدغه‌های گردشگری از ديدگاه سفيران فرهنگی جهان

به گزارش عصر همدان، ظهر امروز نمایندگان سفیران فرهنگی پنج قاره جهان در همدان با تشکیل کمیسیون عمومی از دغدغه‌های گردشگری و مشکلات و موانع این حوزه سخن گفتند.

در این کمیسیون سفیر فرهنگی آذربایجان با بیان اینکه باکو پایتخت آذربایجان بیشترین زیبایی را به خود جذب کرده است، گفت: در سال ۲۰۱۷ تعداد ۳ میلیون گردشگر وارد این شهر شد.

توفیق اسدوف با بیان اینکه ایران با وجود جاذبه‌های بسیار نتوانسته خود را در جهان معرفی کند ضمن اینکه دشمنان نیز اجازه تبلیغات به این کشور را نمی‌دهند، گفت: با تبلیغات سوء دشمن ذهنیت بدی از ایران در برخی از کشورهای جهان شکل گرفته است.

سفیر فرهنگی هند نیز با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های بسیاری نظیر دریا، جنگل، آب و هوای خوب، آثار تاریخی منحصر به فرد و… دارد، اظهار کرد: ایران همه چیز دارد اما باید ببینیم چرا توریست جذب نمی‌کند؟

همدانی با بیان اینکه این کوتاهی از دو طرف است، گفت: دشمنان تعریف بدی از ایران کرده‌اند و از طرفی دیگر مشکلاتی در کشور برای رشد این صنعت وجود دارد.

وی با تاکید به اینکه باید یک وزارت گردشگری تشکیل شود، افزود: باید از ظرفیت گردشگری مذهبی در ایران استفاده شود.

سفیر فرهنگی هند در ادامه زیرساخت‌ها، محدودیت امکانات و نواقص حمل و نقل را از دیکر مشکلات دانست، گفت: مدیریتی بر تبلیغ نیست و نظارت خوبی بر روی هتل‌ها  در ایران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وقتی موقعیتی پیش می‌آید همه چیز در ایران چند برابر گران می‌شود، گفت: بنده از نوادگان میرسیدعلی همدانی هستم که باعث شد اسلام در هندوستان معرفی شود، اما واقعیت این است وقتی به ایران آمدم به همدان نیامدم، چون تبلیغاتی خوبی نشده بود.

همدانی با بیان اینکه تبلیغات خوبی در غارعلیصدر نسبت به شناخت گردشگر از این فضا وجود ندارد، گفت: متأسفانه برخی از ایرانی‌ها فریفته غرب هستند که اگر نگاه آنها به شرق ۵۰ درصد به نسبت غرب بود بسیاری از ظرفیت‌های خود را می شناختند.

محمد زکی، سفیر فرهنگی اندونزی نیز با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم اندونزی مسلمان شافعی هستند، اظهار کرد: متاسفانه زیرساخت‌های خوبی برای گردشگری در ایران فراهم نشده به طوری که حتی یک پرواز مستقیم از ایران به اندونزی نداریم.

سفیر فرهنگی بنگلادش نیز با بیان اینکه زمانی زبان فارسی در بنگلادش رسمی بود و از آن زمان آثار فراوانی در این کشور باقی مانده است، اظهار کرد: مردم بنگلادش به دنبال این هستند تا ایران را از نزدیک ببینند.

سمیعی الحق با بیان اینکه مردم بنگلادش داروهای ابن سینا را خریداری می‌کنند اما نمی‌دانند مقبره این شخصیت بزرگ در ایران و همدان است، افزود: مردم بنگلادش مردم ایران را دوست دارند اما وضعیت اکثر آنها خوب نیست که بخواهند به این کشور سفر کنند.

حسن مومن؛ سفیر فرهنگی اندونزی با بیان اینکه توجه خاصی به آرامگاه بزرگان داریم و به گردشگری مذهبی اهمیت می‌دهیم، گفت: مردم ما علاقه زیادی به زیارت مرقد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) دارند.

خالد سیسی سفیر فرهنگی نیجریه نیز با بیان اینکه گردشگری اولین منبع درآمد هر کشور است اما قبل از آن هنری برای نشان دادن زیبایی‌های خداوند است، گفت: برداشتن ویزا برای رفت و آمد در بین دو کشور در گردشگری حائز اهمیت است.

وی تسلط به زبان توریست را بسیار مهم دانست و بر ضرورت استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های مجازی خصوصا فضای فیس بوک که بیشتر مورد استفاده کشورهای آفریقایی و اندونزی ست، تأکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی