۱۹ باند سرقت در همدان متلاشی شد/ دستگيری يك‌هزار نفر

به گزارش عصر همدان،‌ سردار بخشعلی کامرانی‌صالح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی با عنوان «پلیس مقتدر؛ امین مردم» اظهار کرد: امنیت و آرامش کشور به خاطر تلاش و ایثار شهدای عرصه امنیت به ویژه شهدای مدافع حرم است.

وی هفته نیروی انتظامی را فرصتی برای انتقال فعالیت‌های پلیس به ویژه پلیس جامعه‌محور عنوان کرد و گفت: هر چه ارتباط و هماهنگی مردم و پلیس برای تامین امنیت بیشتر باشد در این عرصه موفق‌تر خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان همدان از برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی با جایزه ویژه یک دستگاه خودروی پراید در هفته نیروی انتظامی خبر داد و ادامه داد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، دیدار با نماینده ولی فقیه، غبارروبی مزار شهدا، یادواره ۳۲۷ شهید ناجا، همایش طلایه‌داران ترافیک، شهروند نمونه، مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی بخش دیگری از برنامه‌ها خواهد بود.

وی تأکید کرد: توزیع بسته‌های بهداشتی، همایش دوچرخه‌سواران و موتورسواران قانونمند، مسابقه نقاشی «روز بدون تصادف»، آموزش همگانی در مساجد، مشاوره و ارائه خدمات در پلیس +۱۰ بخش دیگری از برنامه‌ها خواهد بود.

تولید پلاک وسایل نقلیه در استان

کامرانی‌صالح از تولید پلاک وسایل نقلیه در استان خبر داد و با اشاره به ترخیص موتورسیکلت‌های متخلفی که دستور توقیف قضایی نداشتند، این مهم را از دیگر اقدامات مد نظر در هفته نیروی انتظامی عنوان کرد.

وی با اشاره به انجام ۴۹۳ هزار تماس مردمی با مجموعه ناجا، از تشکیل ۳۶ هزار فقره پرونده قضایی در نیمه نخست امسال خبر داد و ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار پرونده منجر به صدور احکام و ابلاغ شده است.

انجام ۵ هزار عملیات در حوزه مبارزه با مواد مخدر

کامرانی‌صالح از انجام ۵ هزار عملیات در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کشف چهار تن انواع مواد خبر داد و گفت: ۲ هزار خرده‌فروش و ۳ هزار مصرف‌کننده نیز در این زمینه دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ باند مواد مخدر در سطح استان شناسایی و متلاشی شد؛ تصریح کرد: در این زمینه ۱۰۸ دستگاه خودرو و ۲۳ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان از برگزاری ۴۹۹ کارگاه آموزشی مقابله با مواد مخدر خبر داد و تاکید کرد: در سامانه ۱۹۷؛ یک‌هزار نفر به صورت چهره به چهره و با هدف حل مشکلات آموزش داده شدند و ۱۶ هزار تماس نیز با عنوان تقدیر؛ پیشنهاد و انتقادات از سوی مردم انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۹ باند سرقت طی نیمه نخست امسال در همدان متلاشی شده است، از دستگیری یک‌هزار نفر در این زمینه خبر داد و گفت: با تلاش مأموران انتظامی ۱۵۰ سارق سابقه‌دار دستگیر شده که شامل سارق احشام، منزل و خودرو است.

کامرانی‌صالح با اشاره به مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان، این مهم را یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در همین راستا ۱۱۴ باند فعال در حوزه قاچاق شناسایی و منهدم شده است.

وی با اشاره به دستگیری ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا گفت: ارزش ریالی کالاهای کشف شده ۱۱۰ میلیارد تومان بوده و در این حوزه نیز با رشد ۱۳ درصدی مواجه بودیمم.

فرمانده انتظامی استان همدان از تشکیل ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده در این زمینه خبر داد و تأکید کرد: ارزش ریالی ۵۷ درصد کالاهای قاچاق بالای یکصد میلیون تومان بوده است.

همدان جزو سه استان امن کشور است

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همدان جزو سه استان امن کشور است، گفت: در حوزه جرائم خشن با ۳۰ درصد کاهش مواجه بودیم.

کامرانی‌صالح از کاهش ۲۰ درصدی تصادف در استان خبر داد و در ادامه تأکید کرد: در نیمه نخست امسال صدور گذرنامه ۱۸ هزار فقره، نظارت بر اماکن عمومی ۴ هزار پرونده و صدور گواهینامه نیز به بیش از ۲۲۱ هزار مورد بوده است.

وی شماره‌گذاری خودرو و موتورسیکلت در نیمه نخست امسال را ۹ هزار مورد عنوان کرد و در ادامه با اشاره به آمار بالای نزاع‌های فردی، از رتبه دهم همدان در این زمینه سخن به میان آورد.

۱۷ نفر دستگیری داشتیم که نه کامیون‌دار بودند نه حتی راننده!

فرمانده انتظامی استان همدان در خصوص موضوع کامیون‌داران، از تلاش دشمن برای سوء استفاده از مطالبات به حق این صنف سخن گفت و با بیان اینکه خوشبختانه فعالان این حوزه بصیر و آگاه هستند، تصریح کرد: ۱۷ نفر دستگیری داشتیم که با هدف ایجاد اخلال و نظم عمومی وارد کار شده بودند و جالب اینکه هیچ یک نه کامیون‌دار بودند و نه حتی راننده!.

وی در ارتباط با موضوع هتل امیران و اخباری که در ارتباط با گردشگران عربی در فضای مجازی منتشر شده بود، آن را کذب محض عنوان کرد.

کامرانی‌صالح هدف از انتشار این اخبار دروغ را ایجاد اختلاف بین ایران و عراق عنوان کرد و گفت: معاندان بعد از نشر اکاذیب در مورد گردشگران عربی در مشهد، دنبال تفرقه‌افکنی در دیگر نقاط کشور هستند که باید مراقب باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش دستگیری‌های مرتبط با نشر اکاذیب را ۱۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این موضوع تنها مربوط به انتشار اخبار کذب در مورد هتل امیران نبوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه از پاکسازی تپه پیسا از معتادان در جریان اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی خبر داد گفت: اطمینان خاطر می‌دهیم این منطقه محلی امن و به قول معروف پاتوق برای معتادان نخواهد بود.

وی در خصوص چادرزنی مسافران در سطح شهر و یا بالای کوه و یا مناطق گردشگری تأکید کرد: مورد اخلاقی در این زمینه مشاهده نشده است.

کامرانی‌صالح در پاسخ به این سوال که آیا در سطح استان در حوزه ارز با مشکل وجود دلالان مواجه بودیم، اظهار کرد: خیر؛ با مورد خاصی که کسی به صورت تجمیعی نسبت به خرید دلار یا طلا اقدام کند، برنخوردیم.

وی در پایان سخنانش از عدم وجود حتی یک مورد قمه‌زنی در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و این اتفاق را به فال نیک گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی