یک استعفا و چشم امید به آینده کشتی

به گزارش عصر همدان، رئیس هیات کشتی استان همدان روز گذشته در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها خبر استعفای خود را تائید کرد بی‌آنکه دلایل این استعفای ناگهانی را اعلام کند. با این حال ورزش اول استان منتظر تصمیمات جدید است تا هرچه سریع‌تر از بلاتکلیفی موجود خارج شود.

بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ تا شهریورماه سال ۱۳۹۷٫ علی رحیمی‌فر ۱۹ ماه پشت میز ریاست هیات کشتی استان همدان جلوس کرد و چند روز پیش خبر استعفایش رسانه‌ای شد.

عضو شورای شهر همدان که بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ و در رقابت با حمیدرضا یاری در مجمع انتخاباتی هیات کشتی استان همدان پیروز شده بود، حالا از سمت خود استعفا داده تا عمر کاری‌اش در ورزش اول همدان به دو سال هم نرسد و عطای حضور در کشتی پرافتخار را به لقایش ببخشد.

*پیروزی در مجمع پرحاشیه

رحیمی‌فر پیش از انتخابات هیات کشتی استان همدان در سال ۹۵ از حمایت خوبی از جانب بخشی از خانواده کشتی همدان برخوردار بود و همین حمایت‌ها منجر به پیروزی‌اش در برابر حمیدرضا یاری شد. فردی که فقط یک رأی کمتر از رحیمی‌فر آورد و چند ماه بعد در هیات تیراندازی‌ با کمان استان همدان مشغول به خدمت شد.

حامیان رحیمی‌فر در کشتی همدان اگرچه به لحاظ افتخارات و عناوین قابل قیاس با حامیان دیگر نامزدهای انتخاباتی سال ۹۵ نبودند، اما بازی رقابت را به نحوی چرخاندند که دست آخر قرعه به نام عضو شورای شهر همدان خورد و او گوی سبقت را از یاری و دیگر رقبا ربود تا خود بر صندلی ریاست هیات کشتی استان جلوس کند.

*حامیانی که جا زدند

مثل روز روشن بود که حمایت تعدادی از اهالی کشتی از علی رحیمی‌فر یک «حمایت دلی» نبوده و ممکن است هر لحظه رویه تغییر کند. به عبارت بهتر رحیمی‌فر خانه در مسیر سیل ساخت و به نفراتی تکیه کرد که به هیچ عنوان قابل اتکا نبودند.

در این راه البته عملکرد نه چندان مورد قبول رئیس هیات کشتی هم کار دستش داد تا روز به روز مقبولیتش در کشتی کمتر شود و همان نفراتی که در ایام انتخابات برایش سنگ تمام گذاشته بودند، پشتش را خالی و یکی پس از دیگری استعفا دادند.

مزدک گیتی به عنوان رئیس کمیته داوران، غلام موذن به عنوان مسؤول کمیته مربیان و سعید گودرزی به عنوان نایب‌رئیس هیات کشتی استان که خود از رأی‌دهنگان به علی رحیمی‌فر بودند در همین چندماه اخیر یکی پس از دیگری از سمت‌های خود استعفا دادند تا ثابت شود اوضاع کشتی همدان بیش از اینها که فکرش را کنیم قمردرعقرب بوده است.

*خادم موافق است؟

اگرچه رحیمی‌فر در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که فدراسیون با استعفایش موافق نیست، اما بعید است که رسول خادم مخالفتی با رفتن او داشته باشد.

رحیمی‌فر پیش از این در محافل خصوصی اعلام کرده بود که راضی به ادامه کار در هیات کشتی استان نیست و حتی پیش از این یکی دو بار تصمیم به استعفا گرفته بود که به هر دلیل آن مواقع رخ نداد.

حالا عضو شورای شهر همدان که به تازگی از مراسم حج امسال به ایران بازگشته، استعفای خود از ریاست هیات کشتی را به فدراسیون فرستاده و رونوشت آن نیز در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان همدان قرار دارد.

اداره کل ورزش و جوانان استان منتظر تصمیم رسول خادم است. سال گذشته که موضوع رفتن خادم از کشتی مطرح بود، تعدادی از روسای هیات‌ کشتی استان‌های کشور در نامه‌‎ای حمایت خود از رئیس فدراسیون را اعلام و خواستار بازگشت او به ورزش اول ایران شدند. آن موقع رحیمی‌فر پائین آن نامه را امضا نزد و حالا امروز بعید است که خادم به ماندن رحیمی‌فر چراغ سبز نشان دهد.

*سرنوشت کشتی و تصمیمات مهم

از گوشه و کنار خبر رسیده که بلافاصله بعد از مطرح شدن خبر استعفای رحیمی‌فر، تعدادی از نامداران و قهرمانان کشتی استان همدان دنبال یک گزینه ایده‌آل برای کشتی استان هستند تا بعد از مدت‌ها بتواند ورزش اول را به سرمنزل مقصود برساند.

گویا این قهرمانان به دنبال برگزاری یک جلسه با رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی و همچنین رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان هستند تا این بار یک انتخاب منطقی برای کشتی استان همدان از قرعه بیرون بیاید.

*منعم چه می‌گوید؟

حالا جامعه کشتی استان انتظار این را دارند تا بعد از نهایی شدن استعفای علی رحیمی‌فر، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با انتخاب سرپرست بی‌طرف، مقدمات برگزاری یک مجمع بی‌حاشیه را فراهم کند.

 ورزش اول استان نیازمند گزینه‌ای است که گره‌ای از کشتی همدان باز کند؛ نه اینکه مشکلی بر مشکلات آن بیفزاید زیرا شنیده‌ها حاکی از این است که مدیرکل ورزش و جوانان به دنبال گزینه‌هایی است که مناسب مدیریت جامعه کشتی استان نیستند.

نقش منعم حالا بسیار مهم و اساسی تلقی می‌شود و امیدواریم او با یک همفکری و تعامل با قهرمانان و نامداران این رشته ورزشی، کشتی را به روزهای اوج خود بازگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی