۳ نشست تخصصی، ۲ تفاهم نامه و ۱۰ نشست تعاملی حاصل کنفرانس «همدان ۲۰۱۸»

به گزارش عصر همدان، همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی پنجم تا هفتم شهریورماه میزبان برخی از کشورهای آسیایی عضو ACD بود که دبیرخانه رویداد «همدان ۲۰۱۸» با ۱۴ کمیته میزبانی از کنفرانس بین‌المللی همدان ۲۰۱۸ را پیش برد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همدان در میزبانی از این رویداد فراتر از انتظار عمل کرد.

محمد ابراهیم بیان کرد: در نگاهی به چگونگی برگزاری کنفرانس بین‌المللی همدان ۲۰۱۸ سه محور محتوا، نحوه برگزاری عملیات اجرایی و تعاملات بین‌المللی مورد توجه است و این محورها زاوایای ارزیابی چگونگی عملکرد همدان در کنفرانس بین‌المللی همدان ۲۰۱۸ می‌تواند باشد.

وی خاطرنشان کرد: این کنفرانس از جمله محدود رویدادهایی بود که پنل‌های تخصصی را با گستره مخاطب مطلوب برخلاف دیگر پنل‌ها برگزار کرد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یادآور شد: همواره در کنفرانس‌های دیگر پنل‌ها در حاشیه قرار می‌گیرند اما در همدان حضور علاقمندان و انتخاب اساتید مرتبط و مسلط همچنین محل برگزاری پنل‌ها به گونه‌ای بود که در کنار موضوعات تخصصی آن توانست به یک محور اصلی در رویداد تبدیل شود.

وی عنوان کرد: در بخش دیگر ارزیابی کنفرانس بین‌المللی همدان ۲۰۱۸ می‌توان به بازدیدهای برنامه‌ریزی شده برای میهمانان کنفرانس اشاره کرد که دارای محتوای مطلوب شامل طبیعت، فرهنگ و بافت تاریخی استان می‌شد و به واقع از معدود رویدادهایی بود که معرفی ظرفیت‌های سه محور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همدان مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گرفته بود.

لاریجانی اضافه کرد: در زاویه‌ دوم از لحاظ نحوه برگزاری و عملیات اجرایی شاهد این مهم بودیم که برای همه اجزا برنامه‌ریزی کارشناسانه‌ای اتفاق افتاده بود از جمله چگونگی اقامت، پذیرایی، هماهنگی برای راهنمایی و اطلاع‌رسانی خبرنگاران و موارد دیگر به صورت منظم در کنفرانس بین‌المللی همدان دیده شده بود.

وی بیان کرد: نکته حائز اهمیت اختصاص جایگاه‌های اختصاصی به خبرنگاران راهنمایان و عوامل اجرایی بود و مهمتر از همه اینکه بدون آنکه ریخت و پاش اضافه شود کنفرانس در سطح مطلوبی به صورت محترمانه میزبان مدعوین بود و این یک شاخص حائز اهمیت است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: نمی‌توان از حضور به موقع خودروها، هماهنگی مطلوب راهنمایان گردشگری، و تکاپوی خبرنگاران در انعکاس رویداد چشم‌پوشی کرد به نظر می‌رسید آنچه در جزئیات کنداکتور سه روزه دیده شده بود به اجرا درآمد.

وی عنوان کرد: از زاویه سوم در زمینه تعاملات بین‌المللی همدان به واسطه این رویداد استان میزبان ۱۶ کشور و چهل مهمان بود و این اتفاق مطلوبی را در زمینه آشناسازی میهمانان خارجی رقم زد.

لاریجانی با بیان اینکه می‌توان در برابر برخی انتقادات که می‌گویند سطح میهمانان یا تعداد کشورها پایین بود، عنوان کرد: تعداد حضور میهمانان خارجی هیچ ارتباطی به برگزارکنندگان کنفرانس ندارد بلکه این اتفاق تابع شرایط موجود است شرایطی که به حوزه‌های ارتباطات بین‌الملل کشور، سیاست موجود و حتی موضوع کنفرانس مرتبط می‌شود.

وی تصریح کرد: حتی خود ما در پاسخ به دعوت‌های بین‌المللی برای حضور در چنین کنفرانس‌هایی در کشورهای دیگر ممکن است ۵۰ درصد از این رویدادها را برای حضور انتخاب کنیم پس کنفرانس همدان ۲۰۱۸ هم برای مدعوین از این قاعده مستثنی نبود.

این مقام مسوول یادآور شد: نباید توقع داشته باشیم همه اعضای ACD در این کنفرانس حضور داشته باشند بلکه حضور مرتبطان به حوزه گردشگری تخصصی و به ویژه دبیرکل ACD فرصتی شاخص در میزبانی از این کنفرانس بود.

وی خاطرنشان کرد: حداقل دستاورد این میزبانی برای میهمانان خارجی حاضر در کنفرانس و اجرای تور آشناسازی همدان و ایجاد انگیزه و علاقه برای اینکه هیأت خارجی در تمام برنامه‌ها حضور داشته باشند مورد توجه بود که حتی دبیرکل ACD تا روز آخر از هیچ یک از برنامه‌های پیش‌بینی شده جدا نشد و این نشاندهنده نقطه قوت مجریان برنامه‌ها بود.

لاریجانی بیان کرد: در کنار این موارد لازم است به برگزاری دو نشست کمیته فنی و همکاری‌های مشترک با عراق و افغانستان اشاره کرد که هر کدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با محوریت این رویداد منتهی شد.

وی عنوان کرد: در حاشیه این کنفرانس بیش از ۱۰ نشست غیررسمی اما تخصصی با نتایج ارزنده برگزار شد، نشست‌هایی که حتی به انعقاد تفاهم‌نامه و رسیدن به فصل‌های مشترک همکاری ختم می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی