همدان مي‌تواند در حوزه ملي و فرامنطقه‌اي نقش‌آفرين باشد

به گزارش عصر، حاجی‌بابایی امروز در اجلاس گردشگری همدان؛ پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸، همدان را دارای دیرینه تاریخی دانست و اظهار کرد: یکی از اهداف اجلاس گردشگری «همدان، ۲۰۱۸» را معرفی بیشتر این خطبه به دنیاست که در همین راستا باید با تمام توان این شهر تاریخی را به دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه استان‌های صاحب‌نام و پرافتخاری در کشور داریم، گفت: وقتی همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن مطرح شد رقابت سنگینی بین استان‌ها بود که با مطالعه و بررسی دقیق، همدان با این عنوان معرفی شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همدان جایگاه ویژه‌ای در طول تاریخ داشته و ۳ هزار و ۳۰۰ سال تاریخ همدان قطعی است؛ هیچ شهری در دنیا با تاریخ همدان سرپا نیست، یک‌هزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری، تعداد بزرگان، دانشمندان و علما از دیگر محاسن این شهر است.

وی با تأکید بر اینکه همدان به عنوان یک شهری که اولین شهری که یک‌هزار و ۱۰۰ سال قبل از میلاد، ساختار سیاسی و اداری داشته است، افزود: همدان امروز نیز این محوریت را دارد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه به دلایلی همدان در طول دهه‌های گذشته نتوانسته خود را به دنیا، آسیا و حتی به ایران معرفی کند، تصریح کرد: هدف اصلی برگزاری این برنامه معرفی همدان است؛ در دولت‌های مختلف همدان قدم‌های بلندی برداشته اما از آن به عنوان یک جایگاه ویژه رونمایی نشده است.

وی با بیان اینکه هرکدام از شهرستان‌های همدان از ملایر، تویسرکان، بهار، رزن، کبودراهنگ و… ویژگی‌های شاخصی دارند، ادامه داد: نقشه توسعه استان تکمیل شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی راه‌آهن را ظرفیتی برزگ در همدان دانست و گفت: در زمینه ریلی راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج، راه آهن تهران ـ همدان ـ ملایر – قصر شیرین و مصوبه راه آهن همدان به زنجان را داریم.

وی با تأکید بر اینکه همدان چهارراهی است که غرب و شمال را به جنوب از طریق همدان ـ ملایر وصل می‌کند، یادآور شد: همدان پایتخت را به عراق و سایر کشورهای همسایه وصل می‌کند که شاید این ظرفیت در کشور منحصر به فرد باشد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه همدان امروز به دلیل وجود ارتباطات ریلی، جاده‌ای، مخابراتی و زیرساخت‌ها صنعت، علمی، کشاوری، صنایع تبدیلی و موارد مختلف ظرفیت بالا و مهمی برای کشور ایجاد کرده است، اظهار کرد: باید دنیا از این ظرفیت‌ها مطلع باشد.

وی هدف برگزاری دو رویداد ۲۰۱۸ را در همدان، معرفی این خطه به عنوان قسمتی از ایران بزرگ دانست و گفت: همدان مرکز بزرگ‌ترین عارفان همچون میزراقلی شوندی همدانی سرآمد عارفان کشور، شیخ محمد بهاری، ابوعلی سینا و سیدجمال الدین اسدآبادی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با نگاه به تاریخ از مادها تا هخامنشیان و سلسله های گوناگون در همدان آثار برجسته دارند.

وی با بیان اینکه در عرصه کنونی و دوران دفاع مقدس، هشت هزار شهید از سردار، فرمانده، بزرگان و نام‌آوران کشور از این خطه برای احیای دین و اعتقادات و نگهداشت و استحکام ایران بزرگ به شهادت رسیدند، افزود: همدان در تمام طول تاریخ توانسته نقش‌آفرینی کند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه همانگونه که امروز همدان در تمام ابعاد و جهات توسعه خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: ظرفیت گردشگری همدان ظرفیت بزرگی در کشور است و جزء اولین‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه این ظرفیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با تاثیرات اقتصادی متأسفانه در طول دهه‌ها و قرون گذشته خود را نشان نداد و به عنوان یک ظرفیت از ان استفاده نشده است، ادامه داد: امروز همه درها به روی استان باز شده از دانشگاه گرفته تا صنعت، خدمات، گردشگری.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان با اتصال به هشت استان کشور که بی‌نظیر است، می‌تواند نقش‌آفرینی فرامنطقه‌ای و ملی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی