واکنش نیکبخت در انتخابش به عنوان «شهروند برگزیده»

به گزارش عصر همدان، محمدناصر نیکبخت در مراسم اختتامیه جشنواره «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» با تقدیر از شورای پنجم، شهرداری و حوزه مطالعات و پژوهش های شورا در برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: نیاز شهر و شهرها تنها به فعالیت‌های فیزیکی، ساختن پل، راه، جاده و آسفالت نیست شهر موجود زنده است و نیاز اساسی شهر به زنده کردن فرهنگ و معنویت است.

وی با بیان اینکه معنویت با فرهنگ حاصل می‌شود، گفت: باید با فرهنگ به شهر زنده، زندگی بهتری داد، باید شهروندان با انجام کار فرهنگی به فرهنگ شهر کمک کنند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه هنر نیست امیرشهاب رضویان و پرویز پرستویی سالی یکبار به همدان بیایند، بیان کرد: شما آنچه دارید از این سرزمین انسان‌ساز است؛ همدان جوهره‌ای در خاک خود دارد که هنر می‌آفریند و انسان‌های بزرگی تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه همدان شایسته‌ترین شهر دنیاست و در ایران نیز نظیر ندارد، افزود: همدان به آسانی به دست ما نرسید خون‌های دل خوردند تا تاریخش آنقدر بلند شد؛ آیا می‌توانیم و لیاقت داریم این شهر بزرگ را بزرگتر کنیم؟

نیکبخت احیا کردن جشنواره شهروندان برگزیده بعد از ۱۱ سال را اقدام خوبی دانست و تصریح کرد: احیا کردن یک اقدام سخت‌تر از ایجاد آن است؛ ایرادی هم ممکن است باشد.

وی با انتقاد از انتخاب خود به عنوان یکی از برگزیدگان، ادامه داد: ممکن است در انتخاب افراد نیز ایرادهایی بوده باشد، مسوولان برگزاری بدانند دیکته نانوشته بی‌اشتباه نیست؛ نباید امثال من را انتخاب می‌کردید چراکه ما هرکاری می‌کنیم ذره‌ای از وظیفه است.

استاندار همدان در ادامه با خوب برشمردن اقدامات شهردار، خاطرنشان کرد: آقای صوفی طوری کار می‌کند که مطمئن هستم شورای ششم و هفتم هم نمی‌گذارند برود؛ از ایشان خواهش می‌کنم سعی کنید هیچ نماینده، وزیر و استانداری را در این برنامه‌ها برای تقدیر نگذارید و آنها که تأثیرگذار در شهر هستند و خانواده شهدا تقدیر شود.

وی با تأکید بر اینکه شهرها زنده هستند، با فرهنگ جان می‌گیرند و با معنویت زنده هستند، یادآور شد: در غرب معنویت از بین رفته و داعش با فرهنگ جاعلی معنویت به جوانان را به خود جذب می‌کند.

نیکبخت با بیان اینکه معنویتی که در زندگی ایرانی اسلامی و وجود ایرانی‌ها هست هیچ کجای دنیا نیست، اظهار کرد: همدان اولین شهر و مدنیت دنیاست و این را باید بزرگ بداریم؛ بزرگ داشتن همدان زحمتی برای ما ندارد د چراکه تاریخ و فرهنگ خود را دارد.

وی با تأکید بر اینکه خاک همدان سحرآمیز است و جایگاه ویژه‌ای دارد که هنوز ناشناخته است، گفت: رویداد «همدان ۲۰۱۸» با حضور ۳۴ کشور پنجم شهریورماه برگزار خواهد شد که فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری و معرفی بهتر همدان است.

استاندار همدان با بیان اینکه کارهای خوبی در استان شده و پیشرو در بسیاری از کارها هستیم، تصریح کرد: در هفته دولت ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در همدان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد؛ ۵۸۰ میلیارد تومان از پروژه‌ها افتتاحیه و ۱۲۰ میلیارد تومان از پروژه‌ها نیز کلنگ‌زنی است.

وی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در استان، ادامه داد: در زمینه‌های استفاده از انرژی خورشیدی، مدیریت پسماند، ترویج کشت گلخانه‌ای، حفاظت از آب و خاک، مسدود کردن چاه‌ها و الگوهای کشت کم‌آب‌بر از جمله اقدامات است.

نیکبخت با بیان اینکه در زمینه مشارکت مردمی امروز در همدان ۴۰۰ سمن و تشکل مردم نهاد در استان داریم، خاطرنشان کرد: از این ظرفیت استفاده شده و باید ادامه یابد.

وی با تأکید بر اینکه همدان را بزرگ بشناسیم و بزرگ بداریم، یادآور شد: آبان ماه ۱۸۰ کشور به عنوان مجمع گردشگری به همدان می‌آیند، به خاطر تاریخ همدان به ایران این عنوان داده شد و در دو رویداد ۲۰۱۸ نماینده ایران هستیم.

استاندار همدان با بیان اینکه کارهای بسیاری هنوز مانده و با همدلی باید کار کنیم، اظهار کرد: کارهای نکرده باید تا آبان ماه انجام شود؛ شهردار همدان شهرداری لایق و شایسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی