سفر معاون اول رئیس جمهور به ملایر/ برگزاری دومین جشنواره ملی مبل و منبت

به گزارش عصر همدان، باب‌الله فتحی روز گذشته در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ملایر ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار داشت: باید حضور خبرنگاران را در جامعه غنیمت شمرد که بسیار دقیق و موشکافانه و بدون حُب و بغض حقایق را می‌بینند و مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران نقش حراستی و نگهبانی مسوولان رادارند و می‌توانند ضمن نقد منصفانه راه صحیح را نشان دهند، که این راه درنهایت به نفع مردم باشد.

فرماندار ویژه ملایر تصریح کرد: باید بتوانیم با اتحاد و یکپارچگی بین آحاد مختلف جامعه در مقابل هجمه‌های دشمنان این نظام بایستیم و با هم از این گذرگاه عبور کنیم.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شفاف بیان کرد: باید بتوانیم فضایی امیدوارکننده و بانشاط را در جامعه مهیا کنیم که در این میان نقش خبرنگاران پررنگ‌تر است.

فتحی به رویداد «همدان، ۲۰۱۸» نیز اشاره کرد و افزود: در این رویداد اهداف کلی و منطقه‌ای به‌عنوان دو هدف اصلی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: رویداد ۲۰۱۸ فرصتی برای استان همدان است که با ورود سفیران و گردشگران خارجی و داخلی جاذبه‌های گردشگری استان شناسانده شود و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی نیز مهیا شود.

فرماندار ویژه ملایر تصریح کرد: شهرستان ملایر دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالایی است و یکی از موفق‌‌ترین شهرستان‌های استان در ارائه برنامه‌های ۲۰۱۸ است که این برنامه‌ها مورد توجه مسؤولان استان نیز قرار گرفته است.

وی  با بیان اینکه برنامه‌های شهرستان ملایر متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان در این رویداد ارائه می‌شود گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری همایش ملی انگور در روز چهارم مهرماه در دانشگاه ملایر، جشنواره شیره‌پزی مانیزان در روستای مانیزان پنجم مهرماه و برگزاری جشنواره خوشه برتر خواهد  بود.

فتحی از برگزاری دومین جشنواره ملی مبل و منبت در ملایر خبر داد و افزود: این جشنواره همراه با برنامه‌های مختلف از ۲۹ مردادماه سال جاری تا هشتم شهریور ماه در مناطق مختلف ملایر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برای این ثبت ملی زحمات زیادی کشیده شده و دومین جشنواره شامل جشن مردمی در بوستان سیفیه، دریاچه کوثر، جشن مردمی در شهر جوکار و جشن مردمی در روستای دهنو آورزمان و همچنین مراسم افتتاحیه و اختتامیه با حضور مردم، مسؤولان، گردشگران و فعالان عرصه مبل و منبت در طول برگزاری جشنواره خواهد بود.

فرماندار ملایر برگزاری جشنواره فیلم و عکس منطقه‌ با حضور استان‌های مختلف از ۱۵ تا ۱۸ شهریورماه را از دیگر برنامه‌های ملایر دانست و گفت: همه این برنامه‌ها در راستای جذب گردشگران و مسافران و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان ملایر خواهد بود.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره ملی مبل و منبت ملایر امسال با هماهنگی و منسجم‌تر از سال گذشته برگزار خواهد شد گفت: پخش زنده برنامه‌های این جشن از شبکه استانی و احتمالا اختتامیه از شبکه ملی تنوع در برنامه‌ها، رفع نقاط ضعف و گسترش نقاط قوت، تمهیدات لازم برای اسکان مسافران و… نیز با تشکیل جلسات مخالف برای برگزاری هرچه با شکوه تر برگزاری ابن جشن صورت گرفته است.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ایام هفته دولت، سفر مقامات کشوری و استانی را برای افتتاح و کلنگ‌زنی به شهرستان ملایر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ۱۱۸ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۳۳۶ میلیارد ریال افتتاح و ۱۲ پروژه نیز با اعتباری بالغ ‌بر ۷۶ میلیارد ریال در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد.

فتحی خاطرنشان کرد: سه طرح بزرگ شامل یک واحد فروسیلیس شرکت آذرخش با اشتغال ۱۳۰ نفر، تولید آندالوزیت با اشتغال ۸۰ نفر و انبار نفت ملایر با اشتغال ۱۰۰ نفر با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در شهرستان ملایر به افتتاح و بهره‌برداری خواهند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی