اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز یک‌هزار راسی پرورش بز مورسیا در فامنین

حمیدرضا حاجی‌بابایی از اخذ مجوز راه‌اندازی یک مرکز پرورش بز مورسیا در فامنین خبر داد و اظهار کرد: به دنبال این بودیم تا واحد بزرگی از پرورش بز خارجی را با هدف اشتغالزایی در فامنین ایجاد کنیم که خوشبختانه با این موضوع موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه بزهایی از نوع گونه‌های خارجی وارد استان خواهند شد که در طول روز ۶ کیلو شیر خواهند داد، گفت: قرار بر این شده یک واحد هزار راسی دام در فامنین سرمایه‌گذاری شود که این یک اقدام موثر در راستای اشغالزایی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دام‌ها قابل گسترش هستند و در طول ۱۰ سال به ۳۰ هزار راس دام خواهند رسید، افزود: با وجود اینکه یک واحد ایجاد می‌شود اما منجر به ایجاد اشتغال خانگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در روز ۶ کیلو شیر از یک بز تولید می شود و این موضوع در بهبود اقتصاد خانواده روستایی بسیار موثر است، اظهار کرد: با دو پروژه مهم راه‌اندازی واحد گاوداری ۶ هزار رأسی در بخش قهاوند و مرکز پرورش یک هزار راسی بز مورسیا در فامنین موافقت شده است.

حاجی‌بابایی گفت: قرار بر این شده هیاتی از نزدیک از مرکز به استان سفر کنند و از نزدیک وضعیت را بررسی کنند.

وی با تاکید به اینکه باید شرایط اجرای کار را فراهم کرد، افزود: ایجاد این دو واحد ما را  به هدف پایداری روستا، ارتقای وضعیت اقتصادی و اشتغال نزدیک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی