خبرهاي خوشي از دستاوردهاي نظامي ايران در راه است/ دشمن را نااميدتر مي‌كنيم/ رژیم‌های وابسته به استکبار در حال جارو شدن از منطقه هستند

به گزارش عصر همدان،‌ رضا طلایی‌نیک ظهر امروز در همایش بزرگ «معلم انقلابی و استکبارستیزی» کودتای ۲۸ مرداد را فاجعه‌ تاریخی برای ملت ایران دانست و اظهار کرد: این همایش پیامی دارد و اگر قرار است انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهیدان و منویات مقام معظم رهبری محقق شود همین اهتمام و عزم انقلابی شما از جامعه معلمان نویدبخش و امیدبخش است.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد در کشور و نظام حرکت بنیادی صورت گیرد یکی از چند جامعه که می‌تواند موتور متحرکه و هدایت‌گر این حرکت‌ها باشد، جامعه معلمان است، گفت: از افتخارات فرهنگیان وجود شهدا در جریان انقلاب و دفاع مقدس و بیش از ۲۰۰ شهید معلم و یک‌هزار دانش‌آموز شهید از استان همدان است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع توجه به بصیرت و بینش عمیق را نیاز انقلابی دانست و افزود: این روزها به شدت به این مهم نیاز داریم و این انتظار رهبری از همه ماست.

وی با اشاره به ورود آمریکایی‌ها از حدود ۱۹۰ سال قبل به ایران، تصریح کرد: چهار دوره را می‌توانیم از مسایل آمریکا با ایران برشماریم؛ آمریکا ابتدا هیأت‌های مذهبی را به ایران فرستادند.

طلایی‌نیک با بیان اینکه دوره اول، دوره زمینه‌یابی، زمینه‌سازی و شناخت بود، ادامه داد: این دوره سال‌های متمادی طول کشید و آمریکا تا اواخر دوره قاجار تا اوایل پهلوی تلاش کرد در دوره دوم یارگیری در ایران داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دوره سوم از کودتای ننگین شروع شد و ۲۵ سال در دوره سوم حاکمیت مطلق بر تمام شئونات و تمام ساختارها از فرهنگی تا امنیتی و اقتصادی ایران پیدا کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع آغاز دوره چهارم را از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: این دوره، دوره شکست و فروپاشی سلطه آمریکا بر ایران اسلامی است که این شکست‌هال طی این ۴۰ سال پیاپی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه عرصه‌ای نبوده که آمریکا وارد شود و با ذلت و شکست از آن خارج نشود، اظهار کرد: هر چند این موارد هزینه برای ما ایجاد کرده و آمریکا هرچه در توان داشته برای تقابل با نظام و انقلاب به کار گرفته اما نتیجه نگرفته است بلکه طی این ۴۰ سال روند بالندگی، رشد و اعتلای ملت و نظام اسلامی و دایره بیداری اسلامی فراتر از مرزهای این کشور دیده می‌شود.

طلایی‌نیک به کودتای ۲۸ مرداد و فاصله کوتاه آن با حمایت مردمی از دولت مصدق و تغییر چرخه حاکمیت در آن دوران اشاره کرد و گفت: در انقلاب اسلامی مشابه این کودتا را در پایگاه شهید نوژه در سال ۵۸ طراحی، عملیاتی  و اجرایی کردند اما شکست خوردند.

وی بیان کرد: حتی بعد از کودتای پایگاه شهید نوژه، چهار کودتای دیگر را نیز آمریکایی‌ها، برنامه‌ریزی و مقدمات آن را طی کردند اما هیچ یک به نتیجه نرسید.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با بیان اینکه ۴۰ سال است آمریکا از جنگ، کودتا، تجاوز به صحرای طبس و از انواع توطئه‌های خارجی و فتنه‌ها داخلی در برهه‌های مختلف استفاده کرده و نتیجه نگرفته است، افزود: اگر تجربه ۴۰ سال گذشته را پیش روی خود داشته و با نگاه علمی و محققانه، مولفه‌های موفقیت در برابر استکبار را دریابیم، می‌تواند چراغ راه و نقشه راه ادامه مسیر و گذار از این شرایط سخت باشد.

وی با تأکید بر اینکه شرایط جدیدی پیش آمده و دنیا در پیچ تاریخی قرار گرفته است، تصریح کرد: معادلات منطقه به نفع انقلاب اسلامی در حال رقم خوردن است؛ ده‌‌ها کشور جمع شده‌اند و در چند کشور منطقه با جنگ نیابتی، جنگ‌افروزی و جریانات تروریستی آتش جنگ به راه انداخته‌اند اما دست برتر در عرصه میدانی، جبهه مقاومت است.

طلایی‌نیک با اشاره به حضور سردار سلیمانی در همدان و سخنانش در جمع مردم، ادامه داد: همان سخنان سردار سلیمانی بلافاصله توسط عالی‌ترین مقامات نظامی و سیاسی آمریکا تحلیل شد.

وی با بیان اینکه در این پیچ تاریخی توازن قدرت در این منطقه به نفع جبهه مقاومت و ملت‌ها در حال رقم خوردن است، خاطرنشان کرد: رژیم‌های وابسته به استکبار و تیم‌های مستبد در حال فروپاشی و جارو شدن از منطقه هستند.

آمریکا نتیجه معکوس از مداخله‌ نظامی، جنایت و تجاوزگری گرفته است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با تأکید بر اینکه تزلزل نظام استکبار را به عینه در منطقه می‌بینیم، یادآور شد: آمریکا نتیجه معکوس از مداخله‌های نظامی، جنایات و تجاوزگری‌ها گرفته است.

وی ادامه داد: بیشترین سلاح در کل دنیا به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس توسط آمریکا فروخته می‌شود اما بیشترین تدارک و تجهیزات نیز از همین حوزه برای جریانات تروریستی صورت می‌گیرد و این یک چرخه تعریف شده از سوی آنهاست.

سردار طلایی‌نیک با بیان اینکه سیاست‌های استکباری و جنگ‌افروزانه با کمک سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی و آمریکایی در منطقه سازمان یافته و با یک برنامه راهبردی کلان شروع شده و ادامه دارد، اظهار کرد: اما دستاوردها برای آنها پشیمان‌کننده و ناامیدکننده است؛ امروز ملت یمن در برابر رژیم آل سعود با تجهیزات و سلاح‌های آمریکایی موفق است.

وی با تأکید بر اینکه در شرایطی هستیم که هرچه جلو می‌رویم تضاد بنیادین انقلاب اسلامی با نظام استکباری آشکارتر می‌شود، گفت: تضاد بنیادین سه وجه، تضاد در مبانی، تضاد در منافع و تضاد در راهبردها دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع بیان کرد: بین مبانی که نظام استکبار بر آن قرار گرفته یعنی سلطه بر ملت‌ها، چپاول ملت‌ها، مداخله در حکومت‌ها و حمایت از استبداد های داخلی با انقلاب اسلامی تضاد وجود دارد.

وی به تضاد منافع اشاره کرد و افزود: آمریکا به دنبال تأمین منافع رژیم صهیونیستی، تأمین منافع نامشروع خود در حوزه منطقه و منافع گوناگون در عرصه‌های مختلف است اما منافع ما این است که دست متجاوز را از هرجا به سوی ما دراز شد قطع کنیم.

سردار طلایی‌نیک سومین تضاد را تضاد راهبردی دانست و تصریح کرد: ما از مظلومان، ستمدیدگان و قربانیان تروریست دفاع می‌کنیم اما آمریکا و عوامل وابسته به آن، آشکار و پنهان تروریست‌های باقیمانده را مورد حمایت قرار می‌دهند.

هویت ملی، پیشرفت ملی و مقاومت ملی و فراملی سه عرصه تقابل آمریکا با ایران

وی با تأکید بر اینکه در سه عرصه، استکبار اهداف خود در رابطه با تقابل با انقلاب و ایران را دنبال می‌کند، ادامه داد: عرصه هویت ملی، پیشرفت ملی و مقاومت ملی و فراملی سه عرصه تقابل آمریکا با ایران و انقلاب اسلامی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع خاطرنشان کرد: در عرصه هویت ملی، ایمان، اسلام، روحیه انقلابی و جهادی، ولایت‌مداری، استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ملت ایران و سبک زندگی دینی و ایرانی است که توانسته در مقابل تهاجم مستقیم و غیرمستقیم آمریکا ما را قوی و مقاوم حفظ کند.

وی تهاجم فرهنگی، نفوذ در فضای مجازی، انحراف هنجاری در رفتارهای اجتماعی و اخلاقی همچون پدیده مفاسد اجتماعی، اعتیاد و… را از سوی دشمنان در عرصه مخدوش کردن هویت ملی برشمرد و یادآور شد: تلاش برای ایجاد ابهام در مقبولیت و مشروعیت نظام با حرکت‌های عملیات روانی از دسیسه‌های آمریکاست که در عرصه هویت ملی دنبال می‌کند.

سردار طلایی‌نیک با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها جرأت نمی‌کنند اعلام کنند می‌خواهیم نظام را از بین ببریم، می‌گویند می‌خواهیم رفتار نظام را تغییر دهیم، اظهار کرد: اما اعمال آنها تغییر نظام و ایجاد نظام منفعل غیراسلامی غیرانقلابی است اما چون احتمال می‌دهند به آن نمی‌رسند اعلام نمی‌کنند که بعداً سرافکنده نشوند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بسیج فرهنگیان و معلم انقلابی در عرصه هویت ملی، گفت: معلم انقلابی جزو اولین یاران و پیشگامان انقلاب است که می‌تواند از هویت ایرانی-اسلامی، دینی و انقلابی ما دفاع کند؛ کارخانه ‌آدم‌سازی دست شماست، مدرسه محور و مدار تکمیل شخصیت فردی و اجتماعی مردم است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با تأکید بر اینکه آینده‌سازی کشور در مدرسه رقم می‌خورد، بیان کرد: در افکار، اندیشه، اخلاق و منش معلمان آینده‌سازی کشور و تکمیل شخصیت فردی و اجتماعی افراد محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه معلم روح مدرسه است، افزود: اگر کتاب‌های ما اشکال داشته باشد که کتاب‌های درسی ما قطعاً بی‌اشکال نیست، اگر مدرسه، مکان و امکانات و تجهیزات ما مشکل داشته باشد آن کسی که می‌تواند همه این موارد را برطرف و بهره‌ور کند، معلم است.

سردار طلایی‌نیک با تأکید بر اینکه معلم اثربخش‌ترین قشر جامعه است، اگر نگاه بنیادین و نهادینه‌سازی برای اسلام، انقلاب و ایران داشته باشیم، تصریح کرد: نه تنها در حفظ هویت ملی نقش اول را دارید بلکه هویت‌ساز در بین جوانان و دانش‌آموزان هستید؛ اگر این نقش انقلابی معلمان به ویژه در بسیج رقم بخورد اثرگذارتر خواهد بود.

اصول و مبانی تفکر بسیجی انقلابی در مدارس برنامه‌‌ریزی شود

وی خواستار برنامه‌ریزی اصول و مبانی تفکر بسیجی انقلابی در مدارس شد و ادامه داد: در این صورت کشور بیمه خواهد شد و هرچه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود بازهم کم است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع خاطرنشان کرد: اقتصاد آموزش و پروش با مشکل مواجه است و نباید در بودجه تعلیم و تربیت صرفه‌جویی شود چراکه اینجا سرمایه‌گذاری است و هزینه نیست؛ آموزش و پرورش نقش پیشگیری و پیش برندگی دارد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن عرصه پیشرفت کشور را نیز هدف‌گذاری کرده است، یادآور شد: وابستگی ما به تدریج بعد از انقلاب اسلامی کم شده و می‌خواهد این وابستگی قطع نشود.

سردار طلایی‌نیک با بیان اینکه در عمده عرصه‌های اقتصادی و پیشرفت و توسعه کشور وابستگی‌ها قطع شده است، اظهار کرد: اما در برخی عرصه‌ها هنوز مشکلاتی داریم.

وی صنعت دفاعی را یکی از عرصه‌هایی دانست که طی ۴۰ سال گذشته وابستگی خود را قطع کرده است، گفت: قبل از پیروزی انقلاب در این صنعت وابستگی صد درصد داشتیم و بیش از ۲۲ میلیارد دلار قرارداد نظامی با آمریکا داشتیم که ۱۱٫۳ میلیارد دلار نیز پرداخت شده بود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع بیان کرد: مسؤولان آمریکایی وقتی به این نتیجه رسیدند انقلاب پیروز می‌شود، ۱۵ بهمن ماه یک هفته قبل از پیروزی انقلاب در دولت بختیار خائن معاون وزیر جنگ رژیم سابق را مجبور کردند قراردادی به نام MOU امضا کند که ۲۲ میلیارد دلار سفارش نظامی را به نصف کاهش دادند که از جمله ۱۶۰ فروند هواپیمای اف ۱۶ بود.

وی با بیان اینکه بعد از ۴۰ سال تحریم وزارت دفاع و نیروهای مسلح، امروز همه می‌گویند بومی‌ترین و خودکفاترین صنعت، صنعت دفاع است، افزود: در این حوزه هیچ وابستگی به آمریکا و استکبار نداریم.

سردار طلایی‌نیک با اشاره به بهر‌برداری از جدیدترین موشک نقطه‌زن طی چند روز گذشته، تصریح کرد: اینکه انقلاب اسلامی برای سایر کشورها الگو شود و این بیداری اسلامی بستر را فراهم کند، برای دشمن قابل تحمل نیست.

دشمن به دنبال این است رشد علم و دانش در کشور متوقف شود

وی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال این است رشد علم و دانش در کشور متوقف شود، ادامه داد: استعداد، زمینه علمی و انگیزه انقلابی برای رشد علم و دانش وجود دارد و این برای آمریکا قابل تحمل نیست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع خاطرنشان کرد: ما برای کاهش هزینه‌های پیشرفت و توسعه باید به توسعه درون‌زا بپردازیم و این امر برای آنها غیرقابل تحمل است که اگر بتواند ایران این رشد اقتصادی و توسعه و پیشرفت را پشت سر بگذارد که بر کل منطقه اثر می‌گذارد و سایر کشورها به راحتی تحت معادلات و نفوذ اقتصادی استکبار قرار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه توافقات در حال انجام، ایران را در محور توافقات بزرگ اقتصادی و توسعه‌یافتگی در منطقه قرار داده است، یادآور شد: اگر این ظرفیت بارور شود می‌تواند قدرت انقلاب اسلامی را در شعاع بیشتر و بلندمدت‌تر حفظ کند.

سردار طلایی‌نیک اظهار کرد: سایر عرصه‌های ما و عرصه اقتصادی اگر اراده جهادی و مدیریت انقلابی بر آنها حاکم باشد می‌توانند فرآیند عدم وابستگی را با الگوگیری از صنعت دفاعی طی کنند.

وی با تأکید بر اینکه زمینه‌های داخلی، فسادپذیری در امور، برخی ناکارآمدی‌ها و انفعالات وجود دارد که دشمن را امیدوار می‌کند، گفت: این موارد موجب شده آمریکا خواب‌های پریشان ببیند که می‌تواند از این نارضایتی‌های معیشتی و اقتصادی در داخل کشور فتنه جدیدی ایجاد کند؛ اما کورخوانده است.

فرهنگیان می‌توانند شعار استکبارستیزی را در عمل پیاده کنند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع بیان کرد: فرهنگیان می‌توانند شعار استکبارستیزی را در عمل پیاده کنند؛ با فرهنگ‌سازی فرهنگ اقتصادی جهادی در نسل جدید و از طریق دانش‌آموزان می‌توانید این مهم را محقق کنید.

وی عرصه مقاومت در برابر استکبار را آخرین عرصه و دارای مقوم‌های بسیار مستحکم دانست و افزود: روحیه ایستادگی و بالاترین امنیت را داریم؛ اتحاد ملی باید حفظ شود و اجازه ندهیم برخی نقد و انتقادات و برخی اختلاف سلایق و جریانات سیاسی به اتحاد و انسجام ملی آسیب بزند.

سردار طلایی‌نیک با تأکید بر اینکه در شرایطی نیستیم که به بازی‌های سیاسی اجازه جولان دهیم، تصریح کرد: این روزها ضمن اینکه باید نقد و انتقاد سازنده و منصفانه انجام داد، شفافیت ایجاد کرد و با ریشه فساد بی‌رحمانه برخورد شده و ریشه آن کنده شود، انتظار اقدام انقلابی از قوه قضاییه در این خصوص داریم.

امروز دولت و نظام در وسط یک کارزار بزرگ با استکبار هستند

وی بر حفظ انسجام و اتحاد و حمایت از قوای سه‌گانه و تقویت دولت تأکید کرد و ادامه داد: امروز دولت و نظام در وسط یک کارزار بزرگ با استکبار در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع خاطرنشان کرد: اگر در داخل با برخی ندانم‌کاری‌ها، کم‌کاری‌ها و فسادانگیزی‌ها زمینه بی اعتمادی مردم به وجود می‌آید باید با آن برخورد کرد و آن را ریشه‌کن کرد.

وی هدف تحریم‌ها را آسیب زدن به مردم دانست و یادآور شد: هدف آنها تنها نظام نیست و هدف آنها این است مردم را به نظام و آینده ناامید کنند و در این شرایط، فرهنگ بسیج و مقاومت موثر است.

سردار طلایی‌نیک با تأکید بر اینکه از این معبر عبور می‌کنیم، اظهار کرد: اما مهم است با هزینه و مشکلات کمتر برای مردم از این معبر عبور کنیم.

وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه روشن دانست و گفت: مجموعه فرامین و رهنمودهای رهبری نیز منظومه راهبردی برای رشد، مقاومت، حفظ هویت و فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع  در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: اگر شیاطین داخلی امروز احتکار کرده، فساد و مشکل برای مردم ایجاد می‌کنند خواسته و ناخواسته در میدان دشمن و اردوگاه شیطان بزرگ هستند و به بی اعتمادی و امیدوار کردن دشمن و نابسامان کردن اقتصاد دامن می‌زنند.

وی خواستار کمک قوه قضائیه در مقابله با جریان احتکار و جریانات مخل در معیشت مردم شد و افزود: امید است با تدابیر لازم اگرچه دیرهنگامی که در قوای سه‌گانه ایجاد شده و فرمان راهبردی رهبری بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

سردار طلایی‌نیک با تأکید بر اینکه مذاکره یعنی اینکه با دست خود محدودیت‌ها را بپذیریم، تصریح کرد: مذاکره‌ای که آینده آن مشخص است و در گذشته نیز مشخص شد دستاوردی برای ما ندارد، ورود به مذاکره یعنی اینکه قبل از اینکه دشمن برای ما محدودیت‌هایی ایجاد کند خود بپذیریم محدودیت‌هایی برای خودمان ایجاد کنیم.

 وی با بیان اینکه مذاکره به معنی رفع دشمنی نیست بلکه به معنی اضافه شدن دشمنی است، ادامه داد: در مذاکره خود داریم در پازل استکبار برای تحقق اهداف او عمل می‌کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع در پایان خاطرنشان کرد: هفته آینده خبرهای خوب و خوشی از دستاوردهای نظامی خواهد شنید که دشمن را مأیوس‌تر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی