سه روستای همدان با تانکر آبرسانی می‌شود

کمال حسنی ا با بیان اینکه پیش از این ۱۲ روستا به وسیله تانکر آبرسانی می‌شد افزود: با تلاش‌های صورت گرفته هم اکنون سه روستای باغچه، حیران و خیرآباد با تانکر آبرسانی می شود.

وی با اشاره به اینکه امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان ارایه دهنده خدمات به روستاهای بخش مرکزی و بخش قهاوند است گفت: در مجموع در سطح این شهرستان، ۱۰۴ روستا وجود دارد که از این تعداد ۲۴ روستا زیر ۲۰ خانوار و مابقی بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

وی ادامه داد: از ۱۰۴ روستا، ۷۲ روستا زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان و مابقی به صورت خودگردان، توسط دهیاری ها و شوراهای روستایی اداره می شود.

حسنی در ادامه با بیان اینکه این شرکت علاوه بر آبرسانی به روستاها، وظیفه تامین سلامت آب را نیز عهده دار است اظهار داشت: در بحث کیفیت آب نیز؛ امور آب و فاضلاب شهرستان مجهز به آزمایشگاههای مستقل به منظور نمونه برداری است و در این رابطه روستاهایی که زیر پوشش هم نیستند از کلر رایگان برخوردار می شوند.

وی همچنین عنوان کرد: البته دانشگاه علوم پزشکی همدان و شبکه بهداشت شهرستان نیز در کنار شرکت آب و فاضلاب روستایی وظیفه تامین سلامت آب را نیز بر عهده دارد.

حسنی با بیان اینکه به دلیل خشکسالی های اخیر و نبود بارندگی مناسب، کاهش منابع آبی زیرزمینی را شاهد هستیم گفت: خشکسالی های اخیر موجب کاهش کیفیت آب شیرین در برخی از نقاط شده و به همین منظور نیازمند مدیریت یکپارچه در ساماندهی آبهای زیرزمینی هستیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از منابع آبی شهرستان و استان در بخش کشاورزی استفاده می شود گفت: برای رفع این مشکل تغییر نگرش در کشاورزی و کاشت محصولات کم آب بر ضروری است.

حسنی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون ۲۵ طرح در سطح روستاهای شهرستان همدان با ۷۲ میلیارد ریال اعتبار از جمله در روستاهای ارزانفود، گل کهریز، شیرآباد، ورفجین، باغچه و قرخلر در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه حفر چاه، ایجاد تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب نیز در حوزه کاری ما تعریف شده است گفت: در حال حاضر ایجاد چندین باب شبکه جمع آوری فاضلاب در حوزه سد اکباتان در دست اجرا است و در روستاهای ابرو و یلفان نیز احداث تصفیه خانه در دستور کار است.

در سطح این شهرستان، ۱۰۴ روستا وجود دارد که از این تعداد ۲۴ روستا زیر ۲۰ خانوار و مابقی بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی