سال آینده پیاده‌راه‌سازی خیابان‌هاي منتهی به میدان امام (ره) انجام می‌شود

به گزارش  عصر همدان، ابراهیم مولوی روز گذشته با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: طی یک سال گذشته در شورا کمترین چالش در حوزه خبرنگاران و اصحاب رسانه را شاهد بودیم که نشان از تعامل و همدلی بین دو مجموعه دارد.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته از شورای چهارم و پنجم پیاده‌راه‌سازی در راستای انسان‌محوری مد نظر قرار گرفته بود، گفت: شهرداری، همدان را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: اکثر پروژه‌های عمرانی کلانشهرها به دلیل کمبود منابع مالی تعطیل شده و یا کند است اما در همدان این پروژه‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسوولان شهری در کار جهادی بی‌منت خدمت ارائه می‌دهند، افزود: درست است کمی‌ها و کاستی‌هایی در اقدامات وجود دارد و شهروندان به دنبال اجرای پروژه‌ها با مشکلاتی از ترافیک و… درگیر می‌شوند، البته برای انجام این اقدامات با توجه به نگاه رو به جلوی شهر این امر وجود دارد.

مولوی با اشاره به دیدار با معاون اول رئیس جمهور طی هفته گذشته، تصریح کرد: در این دیدار معاون اول رئیس جمهور از وزیر راه و شهرسازی در مورد پیاده‌راه بوعلی، اکباتان و میدان امام(ره) و وسعت این پروژه‌ها پیگیر شد.

وی ادامه داد: شاید به دلیل عدم اطلاع‌رسانی وسیع و دقیق در خصوص اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی اطلاعات در این خصوص در مسوولان کم است و باید در کل کشور اطلاع‌رسانی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: امسال بلوار ارم آرام‌سازی می‌شود و محور فرهنگی خوبی ایجاد خواهد شد؛ در نظر داریم سال آینده نیز پیاده‌راه‌سازی چهار خیابان باقیمانده منتهی به پیاده راه میدان امام (ره) طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی معماری انجام شود.

وی به پیگیری مطالبات رسانه‌ها از شورا و شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: مطالبات ۲ تا ۲٫۵ ساله مطبوعات از سهم شورا را پیگیر شدیم و این مطالبات تسویه شد؛ از شروع به کار شورای پنجم ارتباط و تعامل با حوزه خبر و خبرنگاری برقرار شده و تا دوم شهریورماه پایان دوره ریاستم این تعامل ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه خوشبختانه قانون شوراها و شورای عالی استان، بخش و شهرستان در قانون دیده شده است، اظهار کرد: اما با ایجاد شوراها روز به روز اختیارات کم شده است.

حمید بادامی‌نجات به طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد و گفت: برای لایحه و طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری منتظر تصویب در مجلس هستیم اما پیش‌نویس این طرح آن چیزی که ما مطالعه کردیم نیست.

وی با بیان اینکه در پیش‌نویس این طرح هرجا خدمت است به شهرداری سپرده شده و درآمدها را حذف کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به انتظارات در ارائه خدمات باید درآمدها نیز در نظر گرفته شود تا فشار به شهروندان و مردم کمتر شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: بعید می‌دانیم این طرح به زودی در مجلس مصوب شود.

گفتنی است در این مراسم مدیرعامل و اعضای خانه مطبوعات استان نیز حضور داشتند و از ۱۰ خبرنگار فعال در حوزه شورای شهر همدان قدردانی شد که از سعید شاهسوند و آذین رضایی دو خبرنگار حوزه اجتماعی فعال در شورای شهر خبرگزاری فارس نیز تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی