واگذاری ۵ هزار تن قیر رایگان به همدان

به گزارش عصر همدان، احمد آوازه  امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار استان همدان در خصوص دستورالعمل تدوین و تصویب برنامه عملیاتی اقدام مشترک بازآفرینی شهری اظهار کرد: برنامه اجرایی بازآفرینی شهری در برگیرنده مجموعه‌ای از اقدامات در مقیاس شهر و محله‌های هدف است، به‌ نحوی که بتوانند در چشم‌انداز برنامه ششم منجر به ارتقای استانداردهای مسکن، سرانه فضاهای عمومی، دسترسی به خدمات شهری و زیرساخت‌های شهری در سطح میانگین همان شهر شوند.

وی با بیان اینکه بهبود وضعیت اجتماعی ساکنان و ایجاد فرصت‌های اشتغال و درآمد برای  افراد با توجه به ظرفیت‌های توسعه‌ای محدوده‌ها و محله‌های هدف از طریق تنظیم واجرای برنامه‌های توسعه اجتماع محلی انجام می‌شود، افزود: توسعه و تجهیز امکانات و خدمات روبنایی، بهسازی و ارتقای شبکه تأسیسات شهری ومحله‌ای و فضاهای شهری، بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن، توسعه توانمندی‌های اجتماعی و اقتصادی از طریق نهادسازی،  ظرفیت‌سازی و ابزارسازی و نهادینه‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی هدف اصلی برنامه مشترک بازآفرینی شهری است.

سرپرست تشکل‌های حرفه‌ای بازآفرینی اداره راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: مرجع تهیه برنامه شهرداری‌ها به عنوان دبیر ستادهای شهرستانی با همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران(دبیرخانه ستاد ملی) و ادارات کل راه و شهرسازی محور اصلی تدوین برنامه عملیاتی اقدام مشترک بازآفرینی شهری هستند.

وی در خصوص تهیه برنامه جامع اقدام مشترک در مقیاس شهر نیز گفت: بهسازی و توسعه شبکه تاسیسات و فضاهای شهری، توسعه خدمات روبنایی، مرمت و بهره‌برداری مجدد از ابنیه تاریخی و ارزشمند در راستای تامین خدمات مورد نیاز شهروندان و مدیریت اعطای تسهیلات نوسازی مسکن و اجرای پروژه‌های ویژه نوسازی درمحدوده‌های هدف در برنامه‌های جامع در شهرهاست.

سرپرست تشکل‌های حرفه‌ای بازآفرینی اداره راه و شهرسازی استان همدان در زمینه  برنامه عملیاتی بازآفرینی محله‌های منتخب همدان نیز خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها متشکل از دو بخش اصلی است که شامل تکمیل اقدامات و پروژه‌های جاری در محله‌های منتخب از برنامه سال‌های گذشته بر مبنای مطالعات مصوب است که این اقدامات توسط شهرداری و ادارات عمران و بهسازی شهری شناسایی می‌شود و تهیه سند عملیاتی بازآفرینی محله شامل مطالعه و تهیه برنامه توسط شهرداری و با همکاری ادارات عمران و بهسازی شهرها و براساس شرح خدمات مصوب شرکت مادر تهیه می‌شود.

وی اضافه کرد: به منظور الگوسازی بازآفرینی محله‌های هدف، سند بازآفرینی تعداد محدودی از محله‌های منتخب در شهرهای هدف سالانه به صورت مستقیم توسط شرکت عمران و بهسازی شهری اران و با همکای شهرداری‌ها  تهیه خواهد شد.

آوازه در خصوص گزارش اقدامات انجام شده اداره راه و شهرسازی بر اساس آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری ایران نیز تصریح کرد:  پروژه‌های در دست اقدام ساختمان قرآن و عترت در محله خضر همدان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، احیا و بهسازی محورهایی در محله جولان با ۱۳۸ میلیون تومان تاکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته  است.

وی با بیان اینکه احداث پروژه سامان در محله جولان با ۶۹۲ متر قطعه زمینی که خریداری شده قرار است طبق جدول مسکن امید کشور احداث و جزو استان‌های پیشرو در کشور با ساخت این پروژه شود، بیان کرد: ستاد بازآفرینی هم اکنون در حال کف‌سازی محله دره‌مرادبیگ است و مراحل صدور فرآیند پروانه نیز توسط این ستاد تا ۱۴ مرحله سبک‌سازی شده است.

سرپرست تشکل‌های حرفه‌ای بازآفرینی اداره راه و شهرسازی همدان در خصوص واگذاری قیر رایگان در سال گذشته و در سه ماهه امسال یادآور شد: سال گذشته ۶۴۰ تن قیر رایگان واگذار شده است.

وی گفت: قرار است در سال جاری دو بار سهمیه استانی قیر به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان گرفته شود و خارج از سهمیه استان نیز ۵ هزار تن قیر برای همدان در نظر گرفته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی