ناکارآمدی مدیریت سابق بانک ‌مرکزی، عامل اصلی ۳ بحران جدی کشور در یک سال گذشته

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه با اشاره به اینکه یکی از خلاء‌های جدی و اساسی دولت دهم عدم کارآمدی و توانمندی سیستم‌ مدیریتی بانک مرکزی بود، اظهار داشت: بی‌تدبیری و عملکرد ضعیف بانک مرکزی یکی از موثرترین عوامل نابسامانی‌های ارزی در کشور و بروز مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی برای مردم بوده است.

 ‌وی بیان داشت: در بحران‌ مؤسسات مالی و اعتباری که در حق سرمایه‌گذاران زیادی جفا شد و دولت مجبور شد از منابع خودش، که عملا همان منابع بیت‌المال است مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان برای جبران سوء‌تدبیرها در بانک مرکزی هزینه کند.

آزادی‌خواه با اشاره به بحران‌های اخیر ایجاد شده در بازار ارز، سکه ‌و طلا، گفت: با توجه به عدم توانمندی بانک مرکزی، ظلم بزرگی در حق جوانان شد و نابودی خانواده‌های بسیاری را در پی داشت.

وی گفت: به‌عنوان نماینده و وکیل مردم تلاش و پیگیری‌های مستمری در این زمینه داشته و در مصاحبه‌ها حقایق را به مردم گفتم و در مجلس نیز قاطعانه در مقابل آقای سیف ایستادم که همین امر سبب شکایت رئیس بانک مرکزی از بین ۲۹۰ نماینده مجلس از حقیر و تعداد معدودی از نمایندگان شد.

نماینده ‌ملایر در مجلس ‌بیان کرد: امروز با مخالفت‌ها و پیگیری‌های مستمر نمایندگان، دولت پذیرفت که آقای سیف عنصری نیست که بتواند گره‌ای از کار مردم و‌ کشور باز کند و امیدواریم آقای همتی با سوابق خوبی که دارد بتواند در بانک ‌مرکزی موفق عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی