اجرای ۱۵۰۰ متر نقاشی دیواری در صالح‌آباد/ بهره‌گيري از طرح‌هاي به‌روز

به گزارش خبرگزاری عصر همدان، علیرضا فعله‌گری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام به مردم هستند، اظهار کرد: مردم محیط زندگی خود از جمله مبلمان شهری را کاملاً حس می‌کنند که این موضوع بار مسوولیت شهرداری‌ها را بیشتر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم دولت به شهرداری‌ها برای خدمت به مردم کمک کند، گفت: کمک به شهرداری‌ها موجب جلوگیری از حاشیه‌نشینی و اتفاقات نابهنجار در حاشیه شهر می‌شود.

شهردار صالح‌آباد با اشاره به وجود ۱۲ میلیون نفر حاشیه‌نشین در کلانشهرها، بیان کرد: اگر خدمات خوبی به مردم این مناطق ارائه شود، از بزرگ شدن این مشکل جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه افزود: از مسوولان ارشد استان و کشور درخواست داریم که جدی‌تر و بیشتر به مردم مناطق کم‌برخوردار خدمات ارائه دهند.

فعله‌گری از برگزاری اولین جشنواره ملی نقاشی دیواری در صالح‌آباد خبر داد و تصریح کرد: این مهم به کمک اساتید گروه هنر دانشگاه بوعلی و دانشگاه‌های استان رقم خورده است؛ این جشنواره در راستای اقتصاد مقاومتی و با کمترین هزینه طراحی شده و به زودی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود یک‌هزار و ۵۰۰ متر از دیوارهای شهر صالح‌آباد با هزینه بسیار کم نقاشی دیواری خواهد شد، ادامه داد: دیوارها شناسایی و از مالکان آنها رضایت اخذ شده است.

شهردار صالح‌آباد با تأکید بر اینکه دیوارها به صورت حرفه‌ای نقاشی خواهند شد، خاطرنشان کرد: این فرصت در اختیار گروه‌های جوان و دانشجویی قرار خواهد گرفت که شهرداری‌های بزرگ این امکان را به آنها نمی‌دهند؛ ما این امکان را به جوانان دادیم که طرح‌های به‌روزی را با توجه به اقلیم منطقه‌ای ارائه کنند.

وی با بیان اینکه مصالح و لوازم لازم نیز در اختیار اجراکنندگان طرح‌ها قرار خواهد گرفت، یادآور شد:  ۷۰۰ میلیون ریال برای این اقدام در نظر گرفته شده که اجرای این کار در راستای بهبود سیستم سیما، منظر شهری، فضای بصری شهر و ایجاد روحیه شور و نشاط در فاز اول اجرا می‌شود.

فعله‌گری با اشاره به ظرفیت‌های شهر صالح‌آباد، اظهار کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ متر کامیون در این شهر ۱۰ هزار نفری داریم که به نسبت جمعیت اتفاق منحصر به فردی در ایران و دنیاست که مطرح کردن این مهم و اجرای برنامه‌هایی در این خصوص نیاز به کمک اصحاب رسانه و مدیران ارشد استان دارد.

وی با بیان اینکه طرح «شهر کامیون» صالح‌آباد در حال مطالعه و جانمایی است، گفت: در جلسه‌ای با  حضور استاندار این موضوع مطرح خواهد شد که کار بزرگی برای مردم منطقه و استان و ورودی استان با ساماندهی ورودی شهر و ایجاد اشتغال خواهد بود.

شهردار صالح‌آباد در ادامه با تأکید بر اینکه امروز پوستر این جشنواره رونمایی می‌شود، بیان کرد: برای دعوت از ۹ استان‌ همجوار و استان‌های تهران و البرز نیز نامه و پوستر جشنواره ارسال و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به تقویم زمان‌بندی جشنواره، افزود: آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار ۱۵ مردادماه و ارائه آثار در قالب لوح فشرده و پرینت ۲۲ مردادماه خواهد بود؛ داوری آثار نیز ۲۶ مردادماه انجام می‌شود.

فعله‌گری انتخاب آثار بخش اجرایی و شروع کارگاه‌های عملی را از اول تا ۱۵ شهریورماه دانست و تصریح کرد: ۲۰ شهریورماه نیز اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد؛ به تمام ارائه‌کنندگان طرح ۱۰۰ هزار تومان ورودی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه به پنج اثر منتخب در بخش اجرایی ۵۰۰ هزار تومان به هر اثر اهدا خواهد شد، ادامه داد: جوایزی نیز به سه اثر برگزیده اهدا خواهد شد که نفر و یا گروه اول ۵ میلیون تومان، نفر و یا گروه دوم ۴ میلیون تومان و نفر یا گروه سوم ۳ میلیون تومان دریافت خواهند کرد؛ مجموع جوایز این جشنواره در بخش آثار برگزیده ۱۲ میلیون تومان خواهد بود.

شهردار صالح‌آباد با اشاره به موضوعات جشنواره خاطرنشان کرد: این دیوارنویشی در زمینه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعت دیوار نویسی انجام خواهد شد؛ از تجربیات همدان استفاده می‌کنیم و با شناسایی نقاط ضعف‌ها، کارها را کامل‌تر و با حضور افراد صاحب‌ فن اجرا خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید در هر جایگاهی کار خود را خوب انجام دهیم، یادآور شد: باید کار را به کاردان بسپاریم تا کارها به بهترین نحو انجام شود، در خصوص برپایی این جشنواره نیز از ظرفیت اساتید دانشگاه بوعلی و دانشجویان استفاده می‌کنیم.

استاندار برای بازدید به صالح‌آباد بیاید

رئیس شورای شهر صالح‌آباد نیز در این جلسه اظهار کرد: شهر صالح آباد در خدمات شهری و مدیریت شهری به دنبال توسعه پایدار است و بین شهرهای رقابتی همجوار این شهر پتانسیل‌های بسیار در زمینه‌های مختلف دارد.

جلال بهزاد مقدم با اشاره به چهار اثر ثبت شده و سه اثر در دست ثبت این شهر در میراث فرهنگی، گفت: دستکندها از دیگر ظرفیت‌های این شهر است که مورد بازدید کارشناسان میراث فرهنگی قرار گرفته که در صورت ثبت این موضوع موجب پایلوت شدن شهر صالح‌آباد در بحث گردشگری خواهد شد.

وی با اشاره به وجود بیشه‌زارها و رودخانه سیمینه‌رود، بیان کرد: این شهر مرکز تلاقی سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی است و عبور کنار گذر غربی را از آن داریم که فرصتی برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران است.

رئیس شورای شهر صالح‌آباد افزود: به دنبال دوبانده کردن مسیر صالح هستیم؛ با تهیه طرح جامع گردشگری می‌توان مسیر گردشگری همدان، صالح‌آباد و غار علیصدر را ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه شهر صالح‌آباد در سال‌های اخیر با توجه به پتانسیل‌ها رشد کافی نداشته است، تصریح کرد:زمین چمن فوتبال این شهر سال ۸۵ با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبار طرح ملی کلنگ‌زنی شد که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

بهزاد مقدم با اشاره مرکز خدمات جامع سلامت شهر صالح‌آباد، ادامه داد: بیش‌از ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبار مورد نیاز این مرکز از کمک‌های مردمی بوده و یک‌میلیارد تومان نیز دولت کمک کرده که امیدواریم طی هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

وی نبود پایگاه اورژانس در شهر صالح‌آباد را یکی از مشکلات برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد پایگاه اورژانس در این شهر این پایگاه به صورت شهری و جاده‌ای فعالیت خواهد داشت.

رئیس شورای شهر صالح‌آباد اظهار کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب از دیگر مواردی است که به صورت مشارکتی انجام شده و بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه هر انشعاب برای مردم است و تلاش می‌کنیم که خودیاری‌ها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ متر لوله‌گذاری شبکه جمع‌آوری فاضلاب باقیمانده است، گفت: ۱۲ کیلومتر مسیر لوله‌گذاری از صالح‌آباد به تصفیه‌خانه همدان است.

بهزاد مقدم با تأکید بر اینکه در بخش فرهنگ نیز در مدرسه‌سازی برای دانش‌آموزان کمبود داریم، بیان کرد: دو باب مدرسه یکی از محل تخریب و بازسازی و دیگری از محل بنیاد برکت ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه انجم اقدامات لازم در این شهر مانع از مهاجرت خواهد شد، افزود: چندین بار برای دیدار با استاندار درخواست داده‌ایم که محقق نشده و درخواست داریم استاندار برای بازدید به صالح‌آباد بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی