جنایت‌های منافقین هیچگاه از یاد ملت ایران نمی‌رود/ دشمن در عملیات مرصاد به مجازات الهی رسید

به گزارش عصر همدان، در آخرین سال از جنگ تحمیلی و چند روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت توسط ایران، سازمان مجاهدین خلق با این خیال خام که ایران دیگر در موضع ضعف قرار گرفته و از نظر بنیه نظامی توان مناسبی برای مقابله با دشمن را ندارد خود را برای پیروزی در مقابل رزمندگان کشورمان آماده کردند.

آنها در عملیاتی با عنوان «فروغ جاویدان» در بامداد سومین روز از مردادماه سال ۱۳۶۷ با عبور از خاک عراق وارد خاک ایران شدند و در همین راستا بالغ بر ۴ هزار نفر در قالب ۲۵ تیپ وارد شهر اسلام‌آباد غرب شدند و با ارتکاب جنایات زیادی همچون به شهادت رساندن تعداد زیادی از مجروحین دفاع مقدس در داخل بیمارستان اسلام‌آباد غرب و مردم غیر نظامی، راه خود را به سمت کرمانشاه ادامه دادند.

منافقین برای عبور از تنگه چهارزبر، بارها اقدام به پیشروی کردند و هر بار سخت‌تر از قبل مجبور به عقب‌نشینی شدند هر چند که منافقین در این عملیات از حمایت گسترده رژیم بعث عراق برخوردار و بهره‌مند بودند، اما با این وجود عملیات در همان روزهای نخست با مقاومت رزمندگان لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) مواجه شدند و توانستند با تقدیم ۱۳۴ شهید بار دیگر مدال افتخار را بر گردن خود بیاویزند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه عملیات مرصاد یکی از بزرگترین عملیات‌های دفاع‌ مقدس به شمار می‌آید، اظهار کرد: این عملیات پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ علیه ایران شکل گرفت.

سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه عده‌ای به خیال خام خود تصور کردند زمانی که ایران از روی ضعف بوده که قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفته است، افزود: دشمن باز هم در تصور اشتباه خود گمان می‌کرد که مردم از جنگ پشتیبانی نمی‌کنند و جبهه‌ها سرد شده است، از این رو شروع به سازماندهی نیروهای جدید خود کرد.

وی با بیان اینکه عراقی‌ها لشکرهای خود را آماده و از نیروی سازماندهی شده منافقین بهره گرفتند، گفت: گروهک تروریستی منافقین از همان آغاز انقلاب دشمنی عجیبی با مردم و انقلاب اسلامی داشتند و در سال‌های ۶۰ تا ۶۱ دست به ترورهای زیادی زدند و قریب به ۱۷ هزار را طی فعالیت‌های خود به شهادت رساندند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه ملت ایران از مدت‌های طولانی کینه نسبت به گروهک تروریستی منافقین در دل دارند، گفت: این سازمان تروریستی مردم بی‌گناه زیادی را به خاک و خون کشیدند.

وی با بیان اینکه زمانی که مردم فهمیدند عراقی‌ها از نیروهای خبیث منافقین برای ادامه پیشروی‌های خود نیرو به کار گرفته‌اند، عنوان کرد: در عملیات مرصاد خیلی از افراد برای نخستین بار بود که به جبهه می‌آمدند و دلیل حضور خود را ایستادگی در مقابل گروهک تروریستی منافقین عنوان کردند و لذا ما شاهد دفاع عظیم از جبهه مردمی‌ بودیم.

مجیدی با بیان اینکه ارتش عراق ظرف یک تا دو روز پشتیبانی و خطوط ما شکسته شد و نفاق به قسمتی از مرزهای ما ورود پیدا کرد، ادامه داد: نقش استان همدان در این حماسه بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه از یک طرف نقش استان در آغاز جنگ و در منطقه سرپل ذهاب و از طرف دیگر در آخرین روزهای جنگ حائز اهمیت است، تصریح کرد: در مرحله آغازین جنگ، رزمندگان همدانی جانانه از خود رشادت به خرج دادند و این از خودگذشتگی قابل تحسین است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه رشادت و ایثارگری‌های بچه‌های همدان در روزهای پایانی جنگ و در عملیات مرصاد نیز مشهود است، عنوان کرد: رزمندگان اسلام و نیروهای همدانی با همیاری نیروهای دیگر توانستند در تنگه چهارزبر جلوی پیشروی دشمن را بگیرند.

وی با بیان اینکه نقش ممتاز استان همدان در این است که توانستند تا رسیدن نیروهای جدید خودی جلوی پیشروی دشمن را سد و بگیرند، گفت: زمانی که خبر به دو گردان از نیروهای لشکر انصارالحسین(ع) ۳۲ رسید بلافاصله تنگه را به روی دشمن بستند.

مجیدی با بیان اینکه در چنین شرایطی دشمن زمین‌گیر شد و در همین شرایط رزمندگان ما توانستند تیپ و لشکرهای دیگر خود را به محل برسانند، تصریح کرد: عملیات علیه دشمن انجام گرفت و ما توانستیم دشمن را به مجازات الهی برسانیم.

وی با بیان اینکه نقش رزمندگان همدانی در عملیات مرصاد یک نقش بی‌نظیر است، اظهار کرد: در این عملیات قریب به ۱۳۴ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه در این میان می‌توان به بزرگانی چون سردار شهید «بهرام مبارکی» فرمانده گردان ۱۵۴، سردار «مهدی ملکی تپه کبودی» فرمانده گردان ۱۵۳، سردار شهید “هادی فضلی” فرمانده اطلاعات عملیات تیپ کربلا (لشکر ۳۲) و شهیدان «رمضان مصباحی» و «محمد شیخ بابایی» معاونین گردان ۱۵۷ لشکر ۳۲ انصار الحسین(ع) و شهید سرابی اشاره کرد که در این عملیات از خود رشادت‌ها به خرج دادند.

وی با بیان اینکه شهرستان تویسرکان بیشترین شهید را در عملیات مرصاد داشتند، بیان کرد: اگر می‌بینیم امروز روزی به نام تویسرکان نامگذاری شده به خاطر پرپر شدن ۳۴ شهید گلگون‌‌کفن است.

مجیدی با بیان اینکه در این عملیات‌ همانند سایر عملیات‌ها عنایت خداوند بر رزمندگان جان برکف مستولی بود و توانستیم امید را در دل دشمن به یاس و ناامیدی تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: این عملیات تلفات بسیار زیادی از نفاق گرفت حالا این نفاق امروز در آمریکا به ترامپ خط و خطوط نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه جنایت‌های منافقین و سابقه آنها در ایران هیچگاه فراموش نمی‌شود، گفت: اگر امروز منافقین ساز کمک به ایران را می‌زنند خود می‌دانند که آن سابقه زشت و کریه آنها هرگز از یاد ملت ایران پاک نخواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه در سخنان کوبنده و طوفانی سردار سلیمانی در روز گذشته به این موضوع اشاره شد که در تهدیدات دشمن طرف حساب رئیس جمهور قمارباز آمریکا من و نیروهای قدس هستیم، خاطرنشان کرد: به طرز عجیبی این سخنان مورد توجه مردم گرفت به گونه‌ای که افراد برای نخستین بار در یادواره شهدا به جای تکبیر گفتن سخنان سردار را مورد تحسین خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه مردم ما دقیق و ریزبین هستند و به موقع عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: جوانان ما دارای شور و شوق هستند و امید است دشمن این موضوع را بفهمد، زمانی که ملت ایران به نقطه‌های حساس خود می‌رسد وحدت آنها بیش از گذشته حفظ و در مقابل استکبار ایستادگی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی