تعرضی به کشور شود دست دشمن را زیر ساطور رزمی خود خرد می‌کنیم/ ارتقای رتبه نظامی ایران در جهان

به گزارش عصر همدان، سردار رضا طلایی‌نیک شب گذشته در آیین بزرگداشت روز تویسرکان در جوار آستان مقدس حضرت حیقوق نبی(ع) عجین شدن «روز تویسرکان» با نام شهیدان عملیات مرصاد را نشان از قدمت تدین این خطه دانست و اظهار کرد: این روز در کنار همه ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و قابلیت‌هایی که این شهرستان دارد؛ اما اینکه اساس و محور این آیین بزرگداشت به نماز و شهادت اختصاص داده شده جای تبریک مضاعف دارد.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً امام زمان(عج) و رهبری که دل در راه شهیدان و ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) دارند از این ابتکار عمل خرسند هستند افزود: شهیدان والامقام تویسرکان نقش ویژه و محوری در عملیات مرصاد داشتند این شهدا را در کنار سایر شهدا ارج می‌نهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع در خصوص چرایی حمله منافقین بعد از پذیرش قطعنامه در جنوب و غرب کشور برای نسل‌های جوان بیان کرد: شاهد تهاجم تجاوزکارانه صدامیان در روزهای آخر جنگ بودیم با وجود اینکه امام راحل با حکمت و مصلحتی قطعنامه را پذیرفته بودند؛ اما این حرکت غافلگیرانه‌ای که اتفاق افتاد سند دیگری بر متجاوز بودن دشمن بعثی و بر مظلومیت ملت ایران بود.

وی با اشاره به اینکه تلاش عمده دفاع کشور به سمت آزادسازی خرمشهر و بخش‌های از جنوب برای اینکه ما گرفتار شرایط بعد از قطعنامه نشویم گفت: کمتر از دو گردان استعداد از لشکر انصارالحسین(ع) و سپاه همدان در تنگه

 طلایی‌نیک با بیان اینکه اگر منافقین در تنگه چارزبر رها می‌شدند کنترلشان سخت بود اظهار کرد: برنامه‌ریزی منافقین تا تهران بود چراکه آن‌ها تصور می‌کردند ایران قطعنامه را از موضع ضعف پذیرفته است.

وی در ادامه به مقایسه امکانات و نیروی انسانی ایران و صدام در آخر جنگ پرداخت و گفت: ۶۵۵ هزار نفر نیروی رزمنده ایران بود در حالی که ۸۰۰ هزار نیرو با حمایت کشورهای دیگر داشت همچنین ۶ برابر ایران تانک و نفربر و ۶٫۵ برابر توپ و قبضه تفنگ داشت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع با بیان اینکه ۴۰۰ شهید از کل کشور در جریان عملیات مرصاد به اسلام تقدیم کردیم افزود: ۳۸ شهید از یک شهرستان با این استعداد جمعیتی یعنی اینکه بیشترین سهم را تویسرکان از حیث فداکاری و اوج شهادت داشته است.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان ما با پیروزی دفاع مقدس را به پایان رسانند تا آن تلخی جام زهری که امام راحل در اثر قطعنامه عارض شده بود در واقع جبران شد اضافه کرد: رزمندگان و شهدا با افتخار امام راحل و ملت ایران را دلشاد کردند و این یک سرمایه است.

طلایی‌نیک تاکید کرد: جنگ در طول تاریخ وجود داشته و شاید در آینده نیز وجود داشته باشد؛ اما مهم این است که بدانیم در جبهه نور باشیم یا جبهه شیطان.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند به حمله کنند اما نتوانستند بیان کرد: اگر چندین سال است استکبار و تکفیری‌ها در سوریه و کشورهای منطقه آتش‌افروزی کردند یکی از مقاصدشان این بود که تهدیدات را به مرز کشور ما برسانند؛ اما سردار سلیمانی محور جبهه مقاومت است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع با اشاره به پاسخ سردار سلیمانی به موضع رئیس جمهور علیه استکبار ادامه داد: امروز همه ما اعلام می‌کنیم کمک شما هستیم اگر دشمن فکر کرد ضعف‌های در داخل کشور هست که با آن دولت و نظام را تضعیف و فتنه‌انگیزی کند، رزمندگان اولین کسانی هستند که برای کمک به دولت و نظام آماده هستند.

دشمن در سال‌های اخیر شکست‌های سنگینی را خورده است

وی با بیان اینکه موشک‌ها و امکانات نظامی‌مان که البته برای بازدارندگی است، فعال است هرچند که ما هیچ زمان متجاوز نبوده و نخواهیم بود اظهار کرد: اگر در هر نقطه تهدید شویم در همان نقطه امکان واکنش سریع و پاسخ عملیاتی آن را چه از راه نزدیک چه از راه درو داریم.

طلایی‌نیک تصریح کرد: حتی اگر خارج از سرزمین مورد حمله قرار گیریم دست دشمن را زیر ساطور رزمی و دفاعی خودمان خرد می‌کنیم، دشمن می‌داند ما چنین امکانی را داریم برای همین است که تا به حالا به هوس نیفتاده که تهدید نظامی جدی علیه ما داشته باشد.

وی تاکید کرد: این ادعای پوشالی و  رجزخوانی‌های رسانه‌ای  و عملیات روانی ارزشی ندارد آنچه در میدان عمل است در سوریه دیده می‌شود با وجود حمایت ده‌ها کشور از جریان تکفیری؛ اما در صحنه میدانی اکنون صهیونیست‌ها به لرزه افتادند و پریشان‌تر خواهند شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع ادامه داد: امروز ما در شرایطی هستیم که جبهه حق و باطل رودروی یکدیگر است؛ اما جبهه باطل به دنبال این است که از برخی اشکالات و ضعف‌های داخلی ما  خواب‌های ببیند و جنازه منفور نفاق را می‌خواهند احیا کنند که این محال ممکن است زیرا ما ملتی داریم که به اسلام و ایمان تکیه داشته و دارد چراکه ما سخت‌تر از این شرایط را پشت سر گذاشتیم.

وی گفت:کمتر از ۱۰ میلیارد دلار درآمد کشور بود که در چهار هفته گذشته با وجود دشمنی‌ها درآمد ارزی کشور بیشتر شده است؛ اما شیطنت و فتنه‌انگیزی دشمن برای جنگ رسانه‌ای، عملیات روانی تحریم اقتصادی، نابسامان کردن اقتصاد داخلی، آشوب‌های اجتماعی، فضای ناامنی داخلی و برای جنگ اطلاعاتی و امنیتی ادامه دارد و باید هوشیار باشیم.

طلایی‌نیک در ادامه با تاکید بر اینکه برای اینکه دشمن در سال‌های اخیر شکست‌های سنگینی را خورده است و ایران در جریان پیشرفت قرار گرفته است افزود: ملت ایران از نظر سیاسی،  دفاعی، روحی، دینی و ایمانی الگوی مسلمانان منطقه شده است.

وی اظهار کرد: ایران اگر از نظر اقتصادی و حوزه‌های توسعه‌یافتگی هم بتواند ارتقا پیدا کند این الگو استکبار و صهیونیست و عوامل آنها را در منطقه با بیداری اسلامی که در جریان است به شدت منزوی خواهد کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع تصریح کرد: باید به هوش باشیم ملت ایران، دولت و مجموعه نظام باید خودشان را در جریان جبهه مقاومت را ببینند همه ظرفیت‌هایمان را برای ناامیدی دشمن به کار گیریم دشمن زمانی به هوس می‌افتد که احساس کند یک روزنه‌های به وجود آمد است، باید این روزنه‌ها را ببندیم.

وی با اشاره به اینکه ایران قدرت اول نظامی و دفاعی منطقه است و این را دشمن هم اذعان دارد گفت: باوجود اینکه ایران در بخش نظامی ۴۰ سال تحریم است اما همین هفته قبل یک رتبه ارتقا پیدا کرد و رتبه ۱۸ جهان را از بین ۱۸۰ کشور کسب کرد.

طلایی‌نیک ادامه داد: ایران در نانو تکنولوژی، سلول‌های بنیادی، علوم هسته‌ای، پهباد و صنعت پهبادی، دانش الکترونیکی و موشکی  و سایر عرصه‌ها نظامی و غیر نظامی ظرفیت‌های بالایی را به دست آورده است؛ اما بسیار از این‌ها اقتصادی نشده یعنی به زندگی مردم در حوزه اقتصاد هنوز تاثیر نگذاشته است متاسفانه هنوز مشکلات بیکاری و معیشتی وجود دارد باید تلاش کنیم بر زندگی مردم ورود کند.

وی بیان کرد: در کنار مجاهدت و فداکاری که بحمدالله در اوج خود است دولت باید در کارآمدتر کردن برنامه‌‌های اقتصادی خودش جدی باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع تصریح کرد: مردم انتظار دارند که گوش خدمتگزارانی مانند بنده به برخی نارضایتی‌های مردم شنواتر و چشمان آنها بیناتر باشد تا فضایی برای دشمن به وجود نیاید که بخواهد داخل کشور فتنه‌انگیزی کند.

وی تاکید کرد: بین مطالبات به حق مردم و آن‌های که به دنبال فتنه‌انگیزی و حاشیه‌سازی و موج‌سازی‌های انحرافی هستند تا دشمن را امیدوار کنند مردم فهیم و بصیر ما باید هوشمندانه مرزبندی کنند، اجازه ندهند اعتراضات، تقاضاها و مطالبات به حق با برخی تحریکاتی که خود دشمن صراحتاً اعلام می‌کند، آمیخته شود. 

طلایی‌نیک با تاکید بر نقش مردم برای قائق آمدن بر مشکلات اظهار کرد: دولت به تنهایی و بدون همراهی و مشارکت مردم نمی‌تواند این شرایط سخت را پشت سر بگذارد، پس نباید اجازه دهیم کوچکترین تحرک انحرافی صورت بگیرد اتحاد و ایستادگی رمز پیروزی ما در ۴۰ سال عمر انقلاب بوده است، باید با محور ولایت آن را مستحکم‌تر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی