احداث دومین بازار بزرگ مبلمان کشور در شهر مریانج

محسن معصوم‌علیزاده با اشاره به پروژه‌های مهم شهری شهرداری مریانج در سال ۹۷، اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری مریانج طی چهار سال گذشته اقدامات بسیار بزرگی را در راستای توسعه همه‌جانبه شهر انجام داده است، اقداماتی که جهش بزرگی در پروژه‎های شهری داشته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ با همکاری و مساعدت اعضای شورای شهر تمهیدات خوبی برای انجام پروژه‌های شهرداری انجام شده است که در این میان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری، بزرگترین و مهمترین دستاورد شهرداری مریانج است.

احداث دومین بازار بزرگ مبلمان کشور در مریانج

شهردار مریانج با اعلام خبر فوق افزود: با توجه محوریت شهر مریانج در بازار مبلمان غرب کشور و وجود نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های بزرگ مبلمان و منسوجات فلزی و چوبی می‌طلبید برای رونق این بازار بزرگ اقتصادی طرح‎های کلان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در نهایت با مهندسین مشاور جلسات مختلفی برگزار کردیم که خروجی آن ایجاد یک دهکده بزرگ فروشگاهی مبلمان و ملزومات آن شد.

معصوم‌علیزاده بیان کرد: در نهایت مکانی در مجاورت بازار فعلی مبلمان مریانج در نظر گرفته شد که این پروژه در حال طی کردن مراحل قانونی قرار دارد و حتی طرح پیشنهادی نیز توسط مهندس مشاور مشخص شده است.

وی اضافه کرد: این دهکده در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع در حال طراحی است که علاوه بر واحدهای فروشگاهی، هتل، رستوران، کافی‌شاپ، شهربازی، پارکینگ طبقاتی و فضای سبز نیز در آن تعبیه شده است.

شهردار مریانج گفت: با توجه به بازار فعلی مبلمان در حاشیه بزرگراه ارتش و احداث این دهکده؛ بازار مبلمان مریانج بعد از بازار مبلمان تهران به عنوان دومین بازار بزرگ مبلمان کشور معرفی خواهد شد.

وی تأکید کرد: به طور حتم با افتتاح این طرح فرصت خوبی برای صادرات مبل به استان‌های غربی، شمال غربی و جنوب کشور و حتی کشور‌های همجوار از جمله عراق برای استان همدان و شهر مریانج فراهم خواهد شد.

احداث بلوار جدید از مریانج به شهر همدان

معصوم‌علیزاده از احداث یک بلوار ۳۰ متری جدید از شهر مریانج تا شهر همدان خبر داد و افزود: بزرگراه ارتش به عنوان مهمترین محور مواصلاتی شهر مریانج به همدان است که با توجه به حجم ترافیک روزانه و با توجه به مسیر استان‌های غربی، برای تردد شهروندان مشکلاتی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: در نهایت با همکاری شهرداری همدان بر آن شدیم تا به منظور دسترسی آسان دو شهر و کاهش حجم ترافیک موجود در بزرگراه ارتش، احداث یک بلوار جدید را در دستور کار قرار دهیم.

شهردار مریانج بیان کرد: این مسیر به طول پنج کیلومتر است که نیمی از این راه در شهر مریانج و نیم دیگر آن در محدوده شهر همدان است.

وی اضافه کرد: عملیات تعریض و خاکبرداری میدانی این مسیر شروع شده است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال‌ جاری زیرسازی و ریگلارژ این مسیر انجام شود.

آغاز فاز دوم عملیات اجرایی ساختمان تجاری – رفاهی شهرداری

معصوم‌علیزاده از آغاز فاز دوم ساخت ساختمان تجاری – رفاهی شهرداری خبر داد و بیان کرد: شهرداری مریانج در راستای درآمدهای پایدار از دو سال گذشته عملیات ساخت یک مجتمع تجاری – رفاهی را کلید زده است.

وی یادآور شد: این مجتمع در چهار طبقه و با زیربنایی بالغ بر ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع در یکی از بهترین نقاط شهر مریانج واقع شده است.

شهردار مریانج گفت: در این مجتمع سالن همایش‌ها، سالن کنفرانس، رستوران و سالن پذیرایی یک‌هزار نفری، فروشگاه و سوئیت‌های اقامتی دیده شده است که در حال حاضر با رشد ۲۵ درصدی در حال اجراست.

بهره‌برداری از ساختمان جدید ایستگاه مرکزی آتش‎نشانی

وی با اشاره به بهره‌برداری از ساختمان جدید ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی، اظهار کرد: این ایستگاه به طور کامل تخریب شد و بنایی تازه در زیربنایی بالغ بر ۲۴۰ متر مربع در دوطبقه ساخته شد.

معصوم‌علیزاده تصریح کرد: این ساختمان مراحل آخر خود را طی می‌کند و به احتمال بسیار زیاد طی دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان است که شامل اتاق مدیر ایستگاه، سالن ورزش، سالن استراحت، نمازخانه و… است و آشیانه خودروها نیز خارج از این ساختمان و در مجاورت آن از قبل وجود داشت.

ساماندهی ورودی و خروجی شهر

شهردار مریانج ساماندهی و اصلاح بزرگراه ارتش را مهم ارزیابی کرد و افزود: بزرگراه ارتش شهر مریانج که به نوعی ۱۲ ورودی و خروجی شهر همدان است و نیازمند ساماندهی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سالهای گذشته اقدامات خوبی برای ساماندهی این بزرگراه در محدوده شهر مریانج شده است و امروز با کمترین مشکل از نظر فنی و زیبایی بصری روبه‌رو است.

معصوم‌علیزاده بیان کرد: با توجه رو رویداد «همدان ۲۰۱۸» و میزبانی از دو رویداد مهم بین‌المللی گردشگری در شهر همدان می‌طلبید که ورودی‌های شهر اصلاح و بازنگری شود که خوشبختانه این امر در شهرداری مریانج انجام شده است.

وی ادامه داد: تعداد دو عدد پل عابر پیاده بر روی عرض این بزرگراه و در مناطق پرتردد با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان انجام شد و نرده‌کشی رفوژ وسط آن نیز به بهترین نوع ممکن و با توجه به زیبایی بصری و استفاده تبلیغاتی انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال گذشته نیز عملیات‌های عمرانی و اجرایی زیادی نیز در ساماندهی این بزرگراه انجام شد که می‌توان به روکش کامل آسفالت مسیر با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال، بهسازی فضای سبز رفوژهای وسط و کناری، کاشت نهال درخت در رفوژ‌ها، ساماندهی بیلبوردهای تبلیغاتی، تملک و بازگشایی املاک موجود در حاشیه بزرگراه و… اشاره کرد.

پارک نواری بلوار امام حسین(ع) در دست طراحی

وی توسعه فضای سبز شهری مریانج را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: سرانه فضای سبز شهری مریانج بسیار بالاست اما احداث چند بوستان دیگر نیز در دستور کار این شهرداری است.

محسن معصوم‌علیزاده اظهار کرد: یکی از بوستان‌هایی که در دست طراحی است، بوستان نواری بلوار امام حسین‌(ع) است که در فضایی بالغ بر ۴۵ هزار متر مربع قرار دارد.

وی ادامه داد: این بوستان نواری به طول سه کیلومتر در بلوار امام حسین(ع) ساخته خواهد شد که فعلاً این پروژه در دست طراحی است و باید تملک اراضی آن نیز آغاز شود.

شهردار مریانج از ساخت یک بوستان دیگر در این شهر خبر داد و افزود: بوستان تخصصی ورزش نیز در دست ساخت است و کلنگ آن بر زمین خورده است.

وی اضافه کرد: اضافه کردن ست‎های ورزشی، وسایل بازی کودکان در سه بوستان پر استفاده شهر نیز در سال جاری انجام خواهد شد.

بهسازی بلوار شهیدان عباسی

معصوم‌علیزاده از بهسازی بلوار شهیدان عباسی خبر داد و تأکید کرد: این بلوار یکی از مهم‌ترین و پرتردد ترین معابر عمومی شهر به حساب می‎آید که نیازمند یک بازنگری است.

وی گفت: ساماندهی این بلوار در سه فاز انجام خواهد شد که در نوع خود جالب خواهد بود زیرا پیاده‌روهای فعلی پس از اضافه شدن عرض آن تبدیل به پیاده راه می‌شوند.

شهردار مریانج ادامه داد: عرض رفوژ وسط این بلوار کم خواهد شد و پیاده‌راه این مسیر نیز با استفاده از مصالح جدید از نوع سم‌پلاست کف‌پوش می‌شود.

وی اضافه کرد: استفاده از مبلمان شهری در طول این مسیر، توسعه فضای سبز  و… از دیگر اقداماتی است که باید در ساماندهی این بلوار انجام شود.

معصوم‌علیزاده یادآور شد: این طرح طی سه فاز اجرایی خواهد شد که فاز نخست و آزمایشی آن به طول ۲۰۰ متر از ابتدای میدان شهید بهشتی خواهد بود که در سال‌جاری انجام خواهد پذیرفت.

پیاده‌روسازی و آسفالت‎ریزی در سطح شهر

وی از اجرای عملیات پیاده‎روسازی در سطح شهر خبر داد و افزود: در سال گذشته عمده معابر سطح شهر و شهرک‎ها به طور کامل پیاده‌روسازی شد که در سال ۹۷ نیز در بودجه پیشنهادی و موافقت شورای شهر، قریب به ۳ هزار متر مربع در سطح شهر نیز انجام خواهد شد.

شهردار مریانج ادامه داد: این میزان حجم پیاده‎روسازی بیشتر مربوط به لکه‌گیری و معابر فاقد پیاده رو است که انجام خواهد شد.

وی از آسفالت‌ریزی ۶ هزار تنی در سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: در بودجه سال ۹۷ شهرداری مریانج به منظور لکه‌گیری‌های سطح شهر قریب به ۶ هزار تن آسفالت در نظر گرفته شده است که معابری از جمله خیابان شهید مدنی که در حال بهسازی هستند نیز به طور کامل روکش خواهد شد.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: همچنین ۶ هزار متر مربع در کوچه‌ها و خیابان‌های جدیدالاحداث در سطح شهر مریانج زیرسازی و ریگلارژ خواهند شد.

وی تأکید کرد: جدول گذاری به طول ۱۵۰۰ متر به صورت نهری و کانیوو، احداث ۱۰۰ قبر جدید دو طبقه در آرامستان، همسطح‌سازی قبور قدیمی آرامستان به مساحت هزار متر مربع، لوله‌گذاری و دفع آبهای سطحی، کاشت بوته‌های گل دائمی و فصلی در سطح بوستان‌ها و میادین، کاشت نهال در معابر فاقد درخت و… از دیگر اقدامات مهم شهرداری مریانج در سال جاری خواهد بود.

انتشار کتاب‌های خاطرات رزمندگان و همچنین نقش شهر مریانج در دفاع مقدس

شهردار مریانج از ادامه انتشار مجموعه کتاب‌های علمداران خبر داد و بیان کرد: شهرداری مریانج با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان همدان مجموعه کتابی به عنوان «علمداران» را که مربوط به ثبت خاطرات رزمندگان مریانجی است را تهیه و منتشر می‎کند.

وی اضافه کرد: تاکنون پنج جلد از این کتاب به قلم جواد دی‎آبادی نویسنده توانای حوزه دفاع مقدس که از اهالی مریانج است منتشر است و جلدهای دیگر این مجموعه در دست چاپ و مصاحبه قرار دارد.

معصوم‌علیزاده نقش مریانج در دوران انقلاب و دفاع مقدس را نقشی محوری عنوان کرد و افزود: شهر مریانج با توجه به سابقه مذهبی خودش در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است که ما در شهرداری مریانج بر آن هستیم  تا کتابی مرجع را به موضوع و محوریت نقش مریانج در دوران انقلاب و دفاع مقدس به رشته تحریر درآوریم که ثبت خاطرات و اطلاعات این کتاب قریب به یک سال است که در حال انجام است.

شهردار مریانج در پایان خاطرنشان کرد: تمام کارهای در شهرداری مریانج ابتدا در راستای خدمت صادقانه و خالصانه به شهروندان و در نهایت به منظور رضای خداوند متعال صورت می‌گیرد و مجموعه شهرداری مریانج خدمت به شهروندان را مهمترین افتخار خود می‌داند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی