اجرای شبکه آب و فاضلاب منطقه خضر همدان با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش عصر همدان، حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: طی دو سال گذشته با هماهنگی مردم مناطقی که با عنوان سکونتگاه‌های غیر رسمی نامیده می‌شود، عمده‌ترین مشکلات خانواده‌ها عدم واگذاری انشعابات اصلی بود،که در سرمای زمستان عدم وجود آب، برق و گاز موجب شده بود که بسیاری از خانواده با مسائل عمده‌ای مواجه شوند.

وی ادامه داد: بیش از سه هزار خانوار در همدان و فامنین در چنین شرایطی قرار داشتند که مسئولان هم به علت محدودیت‌های قانونی نمی‌توانستند مساعدت داشته باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که در مجلس صورت گرفت، واگذاری انشعابات اساسی به این مناطق به عنوان مصوبه قانونی اخذ شد و در حال حاضر همه دستگاه‌های اجرایی در صدد رفع مشکلات مردم هستند.

وی با تأکید بر اینکه مدیران ادارات آب و فاضلاب، برق و گاز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند، افزود: زیرا براساس این مصوبه مجلس، تمام نقاط شهری باید به شبکه گاز و آب و فاضلاب و برق شهری متصل شوند.

حاجی بابایی بیان کرد: باید در ارائه خدمت به مردم به گونه‌ای عمل شود، که در همدان خانواده‌ای فاقد انشعابات نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در خصوص آمار خانوارهای دارای مشکل نیز باید دقت بیشتری شود، گفت: در بدو پیگیری برای اتصال انشعابات این آمار ۲ هزار خانواده عنوان شد ولی با پیگیری دقیق در حال حاضر به ۳ هزار مورد رسیده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در خصوص بهسازی رودخانه ۳۵ متری خضر و پوشش آن نیز گفت: طرح ایجاد محافظ و پوشش بر روی رودخانه خضر و مجیدآباد که از عمده مطالبات مردم این مناطق است با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان آغاز شده است.

وی با اشاره به شروع پروژه فاضلاب همدان به عنوان یکی از سه شهر کشور یادآور شد: اعتبار پروژه فاضلاب منطقه ۱۰ میلیارد تومان است که در سال جاری ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته و تلاش بر این است که تا پایان شهریور به بهره‌برداری برسد.

حاجی بابایی رمز حل مشکلات همدان را کلانشهر شدن آن خواند و گفت: اگر پروژه کلانشهر اجرایی نشود، مشکل حل نخواهد شد چرا که منطقه خضر در نقشه جامع کلانشهر همدان در رینگ اصلی شهر قرار دارد و در اجرای نقشه کلانشهر، خضر تا حدی در مرکزیت قرار می‌گیرد که با این رویکرد خدمات شهری برای شهروندان این منطقه تسهیل خواهد شد.

وی با اشاره به جلسه چهار ساعته خود با بهبادی مشاور شهرسازی وزیر مسکن، معاون عمرانی استاندار همدان و مدیرکل راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: در این جلسه یک بار دیگر تمام چالش‌ها و فرصت‌های کلانشهر شدن همدان بررسی شد که در کنار مباحث جمعیتی و تعاریف، محدوده شهر و کاستی‌هایی که وجود دارد، مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد مشکلات موجود در محدود شهر حل شود و با اجرای برنامه کلانشهر همدان در راستای توسعه پایتخت تاریخ و تمدن ایران در شأن مردم آن بکوشیم.

وی به جلسات متعدد که برای حل مشکلات منطقه خضر و مجیدآباد تشکیل شده، اشاره کرد و گفت: بازگشایی مسیر خضر و خروج آن از بن بست یکی از پروژه‌هایی است که باید در اولویت قرار گیرد.

حاجی بابایی در پایان بیان کرد: رسیدگی به وضعیت کوچه‌ها و راه‌های فرعی نیز در منطقه خضر بعد از اتمام پروژه فاضلاب باید در اولویت قرار گیرد و بلافاصله در شهریورماه روکش آسفالت منطقه باید ترمیم شود.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی