اجرای اولويت‌دار ۱۹ مجتمع آبرسانی در همدان

سید مصطفی هاشمی به تشریح وضعیت آب روستاهای استان پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر در بخش آب روستایی مشکل خاصی نیست و منتظر تخصیص اعتبارات سال ۹۷ هستیم.

وی تصریح کرد: حدود ۱۷ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و از ردیف‌های ملی نیز بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی جذب شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان همدان با تأکید بر اینکه منتظر ابلاغ موافقت‌نامه هستیم، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم که در مناسبت‌های پیش رو بهره‌برداری از پروژه‌ها را خواهیم داشت.

وی اجرای پروژه مجتمع‌های روستایی را کاری متسمر دانست و گفت: سعی ما بر این اساس در مجتمع‌ها به گونه‌ای کار کنیم که هر ساله تعداد روستاهای بهره‌مند از آب بالا رود.

هاشمی با بیان اینکه امسال نیز برای پایداری شبکه‌های آب برنامه‌های ویژه‌ای داریم، گفت: پایداری شبکه‌ها، تأمین آب پایدار برای شبکه‌ها و انتقال و تحمل شوک‌هایی که در اثر سوانح و حوادث است، مد نظر است که بتوان آن را حفط کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان همدان ۵۸ مجتمع آبرسانی تعریف شده که تعدادی کار می‌کنند و تعدادی جزو مجتمع‌های اولویت‌دار است که ۲۵ درصد جمعیت روستایی را زیر پوشش می‌دهد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی همدان با اشاره به اینکه ۱۹ مجتمع آبرسانی به صورت اولویت‌دار تعریف شده است، گفت: این مجتمع‌ها از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار می‌شود.

وی اضافه کرد: پروژه‌هایی نیز به صورت تک‌روستایی بوده، زیر پوشش مجتمع‌ها نیستند و شرایط آنها ویژه برای پیشبرد عملیات اجرایی است، از همان محل صندوق توسعه با عنوان پروژه‌های تک روستایی آبرسانی انجام می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه از سال ۹۴ که پایه این پروژه‌ها گذاشته شده ۱۹ تا مجتمع آبرسانی با ۹۰ پروژه تک روستایی در دستور کار قرار گرفت، گفت: هر ساله تعدادی از این پروژه‌ها تکمیل و به سرانجام رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی