سخنرانی سردار سليمانی در بزرگداشت عمليات رمضان در همدان

به گزارش عصر همدان، سردار مظاهر مجیدی امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده بسیج کارگری در همدان اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت عملیات رمضان و در تقارن با ایام عملیات مرصاد پنج‌شنبه این هفته سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی ساعت ۱۰ صبح در حسینیه امام(ره) سخنرانی می‌کند.

وی در ادامه گفت: روال انتصابات در سپاه این گونه است که عزیزانی که در سمتی منصوب می‌شوند عمدتا دو دوره خدمت می‌کنند تا وقتی پس از گذراندن دوره نخست سه ساله به پختگی و تجربه دست یافتند یک دوره سه ساله دیگر هم برای استفاده و به‌کارگیری این تجارب فرصت داشته باشند.

فرمانده انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان این که آقای شریعتی ۶ سال مسئولیت خود در بسیج کارگری را پست سر گذاشت، ادامه داد: ایشان در این ۶ سال زحمات زیادی متقبل شدند و تعداد پایگاه‌های مقاومت را به سطح خوبی رساندند.

وی افزود: با توجه به تغییر و تحولاتی که در بحث معاونت‌ها و اقشار خواهیم داشت از تجارب آقای شریعتی مسؤول سابق بسیج کارگری استان استفاده خواهیم کرد.

مجیدی خاطرنشان کرد: آقای ابوالفضل برات‌زاده فرمانده سپاه ناحیه رزن، از نیروهای خوشفکر و خوش‌سابقه هستند و به لحاظ اهمیتی که موضوع سازمان بسیج قشرهای مختلف دارد از ایشان خواستیم که در این برهه حساس مسئولیت را بپذیرند.

وی با اشاره به فرازهایی از کلام مقام معظم رهبری خواستار همراهی اقشار بسیج کارگری در اجرای این ماموریت بزرگ شد و بیان کرد: حضرت آقا در اردیبهشت‌ماه امسال تاکید کردند که برنامه‌هایی شبیه دی ماه ۹۶ طراحی‌ شده و آمریکا، عربستان سعودی و منافقان اتحادی را برای ایجاد ناآرامی‌ دنبال می‌کنند از این نظر باید از پیش موارد رصد شده و همه هوشیار باشند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: دشمن برنامه‌ریزی کرده از طریق فشار اقتصادی ملت ایران را به ستوه آورد و تمام نقاط قوت را از طریق جنگ روانی به عنوان نقاط چالش‌آفرین معرفی کند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با ایجاد آشوب و تبدیل اجتماعات آرام مردم به حرکت ضد امنیتی ماهی خود را از آب گل‌آلود صید کند، گفت: البته دشمن در ۴۰ سال توطئه‌های بسیاری را دنبال کرد و نتیجه‌ای نگرفت.

مجیدی افزود: در دفاع مقدس مردم با قدرت به دستور ولی امر خود پای‌کار آمدند و توطئه براندازی دشمنان را خنثی کردند، بنابراین دشمن مجبور شد فاز عملیاتی خود را تغییر داده و ایجاد تغییر در رفتار جمهوری اسلامی را مدنظر قرار دهد اما با رخ دادن اغتشاشات دی ماه دشمن دوباره به فاز فروپاشی و براندازی بازگشته است.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی نقشه‌های دشمن و اتخاذ تدابیر مناسب، عنوان کرد: پس از موضع خوبی که رئیس جمهور در بحث دفاع از اقتدار کشور اتخاذ کرد بسیاری از گروه‌های مقابل هم از این مواضع دفاع کردند تا همبستگی و اتحاد در داخل افزایش‌ یافته و توطئه دشمن خنثی شود.

لزوم فراهم آمدن شرایط چارچوب‌مند بیان مطالبات کارگری

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان این که یکی از روزنه‌هایی که دشمن به دنبال سوءاستفاده از آن است مسائل و مشکلات کارخانجات و قشر کارگری است، گفت: کارگران ما در مواردی خواسته‌های به حقی دارند و باید شرایطی فراهم شود که اینها خواسته‌ها و مطالبات به حق خود را بگویند و در عین حال به‌ گونه‌ای تدبیر شود که دشمن از این مسئله سوء استفاده نکند.

وی با اشاره به حرکات مرموزانه منافقان در بحث ایجاد اختلال در بازار ارز و بازار تهران گفت: ما امروز در کشور مشکلات داریم اما این شرایط حساس نیاز به وحدت و همدلی و درایت مضاعف همگان دارد.

مجیدی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از فعال‌ترین اقشار در دفاع مقدس نیروهای کارگری بودند و امروز رهبری از سپاه خواسته‌اند که ۱۰ درصد جمعیت کشور (هشت میلیون نفر) در قالب بسیج سازماندهی شود.

وی ادامه داد: البته از منظر عام همه مردم ما بسیجی هستند اما به صورت خاص حضرت آقا می‌گویند این افراد که سازماندهی می‌شوند از جوانان مومن و انقلابی و پای کار انتخاب شوند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان سازماندهی کارگران در قالب بسیج را اولین و مهم‌ترین ماموریت سازمان بسیج کارگری دانست و افزود: سعی شود اگر افرادی در پایگاه‌های مقاومت یا اقشار بسیج فعال می‌شوند این فعالیت استمرار یابد و به یک یا دو سال محدود نشود.

مطالبه‌گری مجامع بسیج یکی از راه‌های امیدآفرینی

وی خواستار ظرفیت‌سازی و رصد مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی شد و ادامه داد: باید در بین جامعه و اقشار کارگری امیدآفرینی شود و این گونه نباشد که به سبب مفاسد اقتصادی عده‌ای معدود کلیت کشور زیر سوال برود.

مجیدی تصریح کرد: قشر کارگر و کارمند ما نباید ناامید شوند همان گونه که حضرت آقا می‌فرمایند جوانان ما روزی را خواهند دید که ملت ایران در جایگاهی قرار گیرد که دشمنان جرات تهاجم نظامی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی را نخواهند داشت.

وی گفت: یکی از شیوه‌های امید دادن این است که مجامع تخصصی بسیج برای اقشار مختلف مطالبه‌گری کرده و خواسته‌های آنها را مستند و با راهکار به گوش مسؤولان برسانند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: اگر اقشار و اصناف احساس کنند بسیج در کنار آنها است و برای برخی از مشکلات راهگشا عمل می‌کند به حضور در آن دلگرم می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سید حسن ملیحی دبیر اقامه نماز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز با بیان این که گلی آمد و گلی رفت، صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت، اظهار کرد: سرهنگ شریعتی رئیس سابق سازمان بسیج کارگری مردی وارسته، سلیم‌النفس و دارای سعه‌صدر و ساعی در کار بود و برای آقای سرهنگ ابوالفضل برات‌زاده نیز در سمت جدید آرزوی توفیق داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی