مهارت پخت آش بادمجان و آش ورکواز نهاوند ثبت ملی شد

محسن جانجان اظهار کرد: خوشبختانه در جلسه کمیته میراث ناملموس که در محل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در روزهای گذشته برگزار شد دو اثر از آثار ناملموس شهرستان نهاوند نیز به‌عنوان آثار ملی ناملموس ثبت شد.

وی با بیان اینکه در کمیته ۵۶ اثر از استان‌های مختلف کشور در فهرست میراث ناملموس ثبت شد، گفت: برای ثبت این دو اثر طی ماه‌های گذشته کارشناسان و بازرسان مربوط به این حوزه از کشور و استان در شهرستان حضور پیدا کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند افزود: پس از مستندسازی، ارسال پرونده به سازمان میراث فرهنگی و همچنین دفاع بسیار خوب کارشناسان استان همدان از آثار شهرستان نهاوند این آثار به ثبت ملی رسیدند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ و شماره ثبت این دو اثر در روزهای آینده ابلاغ می‌شود، گفت: شهرستان نهاوند در حال حاضر با احتساب این دو اثر دارای ۹۱ آثار ملموس و ناملموس است.

وی خمیر سِنل، گویش نهاوندی و آئین چهل‌منبران که در ماه محرم برگزار می‌شود را از جمله آثار ناملموس ثبت‌ شده در گذشته عنوان کرد و اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان نهاوند دارای پنج اثر ناملموس است که مهارت پخت آش بادمجان و آش ورکواز نیز در این حوزه است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی