ساعات بازدید از موزه‌های همدان افزایش یافت

مجید جهانگیری اظهار کرد: افزایش ساعت بازدید گردشگران از ۱۴ موزه زیر پوشش اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان اعلام شد.

وی ادامه داد: ساعات کار موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی زیر پوشش در کل استان همدان از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۲۰ شب خواهد بود.

مسؤول امور موزه‌ها و بناهای اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: در صورت استقبال گسترده بازدیدکنندگان داخلی و خارجی و در راستای رفاه حال گردشگران در زمان حضور در استان ساعت بازدید از موزه‌ها تا ساعت ۲۲ قابل تمدید است.

وی با اشاره به اهمیت رویدادهای جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ در همدان گفت: امروزه در کشورهای مختلف جهان موزه‌های متعدد آثار باستانی، مردم‌شناسی، طبیعی، حیوانات، وحوش و… مجموعه تاریخی آن کشورها را بازگو می‌کند ما هم باید با محوریت رویداد همدان ۲۰۱۸ از ظرفیت موزه‌ها برای معرفی داشته‌های همدان بهره‌مند شویم.

جهانگیری تأکید کرد: می‌توان گفت فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی از طریق اشیاء و وسایلی که در موزه‌ها جمع‌آوری شده شناخته می‌شود.

وی یادآور شد: همدان به عنوان یکی از پنج استان برتر تاریخی گردشگری ایران و همچنین به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین گنجینه باارزشی از موزه‌های مختلف را در دل خود جای داده که در نوع خود کم نظیر و بی‌نظیر است.

مسؤول امور موزه‌ها و بناهای اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: استان همدان گنجینه‌های با ارزشی از تاریخ و تمدن را در دل خود جای داده که هر کدام از این گنجینه‌های با ارزش در موزه‌های ۱۴گانه این استان خود نمایی می‌کند.

وی یادآور شد: با توجه به روز جهانی موزه پرداختن به جایگاه ارزشی موزه‌ها در انتقال فرهنگ و تمدن گذشتگان و همچنین نقش و جایگاه آن در نشان دادن هویت تاریخی استان همدان و بیان ویژگی‌های آنها خالی از لطف نیست.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی