گرین نهاوند برای نخستین بار به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد

به گزارش عصر همدان،‌ سیدعادل عربی اظهار کرد: در هفدهمین جلسه کمیته فنی مناطق شکار ممنوع محیط زیست کشور، ۶ منطقه شکار ممنوع آبشینه، اکباتان، علوی، ملایر، آردوشان نهاوند و قهاوند همدان به مدت پنج سال به عنوان منطقه شکار ممنوع تمدید شدند.

وی همچنین از تصویب ممنوعیت شکار در منطقه تجرک به مدت سه سال دیگر خبر داد و افزود:  همچنین برای نخستین بار در استان، منطقه گرین نهاوند با وسعت ۴۰ هزار هکتار به عنوان یک منطقه تیراندازی و شکار ممنوع اعلام شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه هدف از معرفی ارتفاعات گرین نهاوند به عنوان منطقه شکار ممنوع، بررسی وضعیت حفاظت و چشم‌انداز آینده است، تصریح کرد:  در صورت نیاز این منطقه به عنوان یکی از مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست کشور ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه گرین منطقه‌ای بکر و دست نخورده است که به دلیل شرایط ویژه آن تنوع جانوری بالایی دارد، ادامه داد: تاکنون بیش از هشت گونه پرنده و ۳۰ گونه پستاندار در این منطقه ثبت شده و گزارش مشاهده گونه‌های خاص از جمله خرس قهوه‌ای در این منطقه بکر نیز ثبت شده است.

عربی با بیان اینکه در صورت تأیید وجود خرس قهوه‌ای باید این زیستگاه مجدداً احیا شود، خاطرنشان کرد:  این منطقه ظرفیت تبدیل شدن به بهترین زیستگاه طبیعی استان همدان را دارد و لازمه آن همکاری همه دستگاه‌ها است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی