تشكيل فراکسیون شفافیت در شورای عالی استان‌ها

به گزارش عصر همدان، حمید بادامی‌نجات  امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تلاش برای افزایش شفافیت در جامعه یک اقدام ستودنی و پرثمر تلقی می‌شود اظهار کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت شفافیت می‌توان با بهره‌گیری از ابزارهایی همانند فراکسیون شفافیت استفاده کرد و  تجربیات شهرهای پیشرو در مبارزه با فساد مدیریت شهری، به اشتراک گذاشت.

وی با بیان اینکه عالمان حوزه شفافیت و مبارزه با فساد، راهگشای فعالیت‌های ما در این فراکسیون خواهند بود افزود: اعلام موجودیت فراکسیون شفافیت شورای عالی استان‌ها با استقبال بسیار خوبی همراه بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بنای تشکیل فراکسیون شفافیت بر اساس تجربیات سایر شهرها به‌ویژه تهران و همدان بود تصریح کرد: از تمام کارشناسان و مجموعه‌هایی که به نوعی در این زمینه صاحب فکر، ایده و تجربه هستند، دعوت می‌کنیم تا شورای عالی استانها را در تحقق اهداف‌، یاری دهند.

وی با اشاره به شکل‌گیری کمیته شفافیت در شورای شهر تهران رأی اعضای شورای شهر همدان به یک فوریت طرح شهاب، ادامه داد: یک فوریت طرح ۶ ماده‌ای شهاب (شفافیت شورای شهر و شهرداری همدان؛ ابزار بهره‌وری در شورای اسلامی شهر همدان) با رأی قاطع اعضای شورا مورد تأیید قرار گرفته و در دستور کار شوراست.

 بادامی‌نجات خاطرنشان کرد: در حال حاضر فساد در برخی از حوزه‌های مدیریتی منجر به ناکارآمدی نظام حکمرانی در کشور شده که این ناکارآمدی به کاهش اعتماد و رضایت مردم منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از فسادها و ناکارآمدی‌ها محصول فضای غبارآلود و غیر شفاف جامعه هستند گفت: در شرایطی که دولت و جامعه در ایران با چالش‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری مواجه هستند، شفافیت می‌تواند راهگشای حل بسیاری از این مشکلات باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: بیانیه شورای عالی استان‌ها مبنی بر اعلام موجودیت فراکسیون شفافیت و تعریف شفافیت به معنای ارائه حق اطلاعاتی مردم است.

وی افزود: این بیان تأکید دارد که شفافیت در صورت ارائه اطلاعات مناسب همراه با محل، زمان، قالب و کیفیت صحیح برای مخاطب مناسب، محقق می‌شود.

بادامی‌نجات با بین اینکه شفافیت مهمترین اصل پیشگیری از بروز فساد و امری همواره مقدم بر درمان است تصریح کرد: حاکمیت با ارائه اطلاعات به مردم، مسئولیت پذیر و پاسخگو خواهند بود و از سوی دیگر مشارکت مردم و نخبگان در تمامی فرآیندهای حاکمیتی را به دنبال دارد که این نیز خود زمینه‌ساز افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی میان مردم و حکومت است.

وی ادامه داد: شفافیت شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها با ایجاب و تقویت تشکل‌های متمرکزی با وظیفه ارتقای شفافیت و پاسخگویی مدیریت شهری، محقق خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: با تشکیل فراکسیون شفافیت، این مهم و پیشگیری از فساد در مدیریت شهری به صورت ساختار یافته دنبال خواهد شد بنابراین پیاده‌سازی سیاست‌های شفافیت‌ساز را در صدر اولویت‌های خود قرار دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی