ورود پول‌ها و جریان‌ها با استانی شدن انتخابات بیشتر می‌شود

به گزارش عصر همدان، حجت الاسلام والمسلمین جلال مرادی اظهار کرد:  طرح استانی شدن انتخابات از سوی کمیسیون شوراهای مجلس مطرح شده، کلیات آن در صحن علنی رأی آورده و اکنون در کمیسیون مجدد در حال بررسی است.

وی ادامه داد: در این مرحله شورای نگهبان دخیل نیست و اگر مصوبه مجلس شد و به شورا آمد، از نظر نظارت قانونی بررسی می‌شود تا اگر مغایرتی با قانون اساسی نداشت، انجام شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان بیان کرد: دفاتر نظارت شورای نگهبان نیز در صورت تصویب طرح، باید بر اساس آن روال انتخابات را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در این طرح حوزه اصلی و فرعی مطرح شده است، گفت: هر استانی حوزه اصلی است و شهرها حوزه فرعی هستند که بر این اساس بیشترین رأی در استان ملاک است که مزایایی هم برای آن مطرح شده است.

مرادی به مزیت این طرح اشاره  و اضافه کرد: اگر انتخابات استانی شود به جای پرداختن به مسائل جزیی که وقت نماینده را نسبت به درخواست‌هایی که حوزه انتخابیه دارد، می‌گیرد، رسیدگی به صورت کلی بررسی می‌شود و نیازی به مراجعه مورد به مورد نیست.

وی به معایب آن نیز پرداخت و گفت: کسی که در این انتخابات رأی استانی را در حد بالا داشته باشد اما رأی شهرستانی را ندارد، نمی‌توان گفت که این نماینده رأی آن شهر است و این یک ضعف محسوب می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان بحث قومیتی شدن را نیز از معایب استانی شدن انتخابات برشمرد و خاطرنشان  کرد: ورود پول‌ها، احزاب و جریان‌ها در این انتخابات بیشتر می‌شود زیرا برخی از نمایندگان به لحاظ مالی کل استان را در تبلیغات خود دخیل می‌کنند لذا جریان‌های مالی و سیاسی وارد این مسئله می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی