انتخابات نیازمند یک قانون مترقی اسلامی به جای الگوبرداری از غرب است

به گزارش عصر همدان، محمود قاسمی امروز در خصوص استانی شدن انتخابات اظهار کرد: به نظر می‌رسد وزارت کشور و سیاسیون برای تغییر آئین‌نامه انتخاباتی آن هم قبل از انتخابات مجلس و ریاست جمهوری اصرار داشته و می‌خواهند این مصوبه را به سرانجام برسانند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش‌های برخی گروه‌های سیاسی برای استانی شدن انتخابات نشان می‌دهد که قصد آنها برای پیدا کردن راهکارهایی برای ماندن در قدرت است، افزود: قطعاً اصلاح آئین‌نامه انتخاباتی مزایایی هم برای نظام دارد و نمی‌توان منکر بود، اما باید هوشمندانه به این موضوع نگاه کرد که اگر هم چند قانون نسبت به قوانین گذشته لحاظ شده که به نفع ملت است، به چه بهایی این اتفاق می‌خواهد بیفتد.

این کارشناس حوزه سیاسی با بیان اینکه گروه‌های سیاسی با ارائه این طرح و موضوع به دنبال چه مقاصدی هستند؟!، گفت:  قضاوت در مورد قانون انتخابات  فعلاً زود است و هنوز در حد پیشنهاد و رایزنی است و قانون شدن آن جای بحث دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر دلسوزانی می‌خواهند انتخابات بر اساس الگوهای اسلامی و شایسته‌سالاری‌ برگزار شود، قضیه فرق می‌کند، تصریح کرد: برخی نیز از فرمایشات مقام معظم رهبری تفسیر به رأی می‌کنند اما گروه‌های سیاسی نباید از فرمایشات رهبری به نفع خود استفاده کرده یعنی لیست را ملاک عمل درست قرار ندهند چون همه جا این مسئله جواب نمی‌دهد.

قاسمی با تأکید بر اینکه با استانی شدن انتخابات ما ازکشورهای غربی الگوبرداری می کنیم، افزود: در آمریکا نیز چنین مدلی اجرا می‌شود به طوری که ابتدا در ایالت‌ها انجام شده و خروجی آنها در سطوح بالاتر است.

وی بیان کرد: ما نمی‌گوییم این مدل بد است، اما اگر قرار است بعد از ۴۰ سال الگوی انتخاباتی ما غربی باشد، یک عقب‌گرد است زیرا به جای تولید یک قانون مترقی اسلامی می‌خواهیم الگویی که دیگران اجرا کرده و خیلی هم موفق نبوده‌اند را اجرا کنیم.

این استاد حوزه سیاسی با تأکید بر اینکه از این قانون یک خروجی خطرناکی بیرون می‌آید، اضافه کرد: در این قانون افرادی که توانمند و باسوادند ولی در باند و حزبی نبوده و پولی هم نداشته و قدرت تبلیغاتی آنها نیز ضعیف است قطعا این افراد هیچ وقت موفق به کسب جایگاهی در سطوح بالای نظام نخواهند شد.

وی تصریح  کرد: در سازوکاری که در این قانون تعریف شده، افرادی که رسانه و قدرت داشته و حزبی هستند، می‌توانند خود را با استفاده از این ظرفیت‌ها بالا بکشند و این یک محدودیت برای کسانی که قصد خدمت دارند، ایجاد می‌کند.

قاسمی گفت: اینکه  برخی گروه‌های سیاسی عجله دارند این قانون هر چه زودتر تصویب شود، باید با ابهام به موضوع نگاه کرد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر استانی شدن انتخابات به نفع برخی از گروه‌های سیاسی است و می‌خواهند در مصادیر امور بمانند، بنابراین باید بیشتر کنکاش شود و محاسن و معایب آن در کنار هم قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی