کاهش ۶۲ درصدی اعتبارات استانی در همدان

به گزارش عصر همدان، مرتضی حیدری عصر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان با بیان اینکه امسال کاهش قابل ملاحظه‌ای در اعتبارات استان و شهرستان داشتیم اظهار کرد: اعتبارات استان همدان امسال ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان به میزان ۶۲ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سهم اعتبارات نفت و گاز استان امسال نیز با ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان ۵۳ درصد کاهش یافته است، افزود: خوشبختانه امسال با رشد ۱۰ درصدی قانون متوازن از اعتبارات کشوری مواجه شده ایم.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان گفت: در مجموع اعتبارات استانی امسال ۵۱ میلیارد و ۱۶۶ میلیون تومان بوده که این اعتبارات بین ۳۴۱ پروژه توزیع شده در حالی که ۲۲ پروژه از این طرح ها نیز جدید هستند.

وی ادامه داد: ۲۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان نیز ارتقای شاخص‌های توسعه استان بوده و در اعتبارات توازن ملی نیز سهم همدان ۲۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است.

حیدری با بیان اینکه با وجود کمبود اعتبارات تخصیص اعتبارات استانی ۶۰ درصد، اعتبارات نفت و گاز ۸۱ درصد و اعتبارات قانون متوازن ۱۰ درصد بوده است گفت: به بیش از ۹۵ درصد از دستگاه‌ها از این سهم استانی تخصیص اعتبار شهرستانی تعلق گرفته است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه استان همدان نیز با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۹۸ به تولید، اشتغال، بسترسازی خصوصی، پروژه‌های نیمه‌تمام، معیشت مردم، فعال‌سازی صنایع راکد و … توجه ویژه شده است بیان کرد: از این اولویت‌ها ۱۱ بند بیشترین نیاز استان است.

سیدمهدی وفایی با بیان اینکه در تفکیک منابع تملک دارایی ۱۸ درصد از کل اعتبارات کشور استانی است تصریح کرد: ۶ عنوان پروژه و طرح مطالعاتی در استان داریم که امیدواریم با رصد و پیگیری نمایندگان مجلس به سرانجام برسد.

وی با تاکید بر اینکه تبصره ۵ لایحه بودجه سال آینده در قانون بودجه استان‌ها حایز اهمیت است، یادآور شد: در بند الف این تبصره ۴۵ هزار میلیارد ریال اوراق ریالی ارزی می‌تواند توسط شهرک های دولتی منتشر شود.

وفایی اضافه کرد: در بند ب این تبصره دولت سقف اوراق منتشر شده تا پایان سال را ۲۹ هزار میلیارد تومان می‌داند که به صورت اوراق مالی اسلامی به منابع حامل واریز می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی