گاز جايگاه‌های سوخت فاقد معاینه فنی قطع می‌شود

به گزارش عصر همدان،  محمودرضا عراقی  امروز در کارگروه استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات با اشاره به ارزشمندی پژوهش اساتید دانشگاه بوعلی در مقوله استانداردسازی و رسیدن به افزایش یک دهم درصدی بهره‌وری در این زمینه اظهار کرد: بهره‌وری یکی از بندهای مهم اقتصاد مقاومتی است و همین موضوع خیلی از فرآیندهای استانداردسازی را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی کالا موضوعی بسیار پراهمیت در کیفیت کالاهاست افزود: یکی از ابزارهای اعتماد عمومی به ابزار و کالاهای داخلی وجود مهر استاندارد توسط اداره کل استاندارد است.

معاون امور عمرانی استانداری همدان با تاکید بر اینکه در برخی مواقع باید به دلیل شرایط اقتصادی جامعه استانداردسازی کالا با شیب ملایم انجام شود ادامه داد: سیاست ما این است که کشور ما به مرور به سمت و سوی استانداردسازی حرکت کند.

وی در خصوص استانداردسازی جایگاه‌های سوخت گاز در استان نیز گفت: این جایگاه‌ها نباید به مکان‌های دولتی داده شود و باید به جایگاه‌های بخش خصوصی برای ارائه خدمات واگذار شود.

عراقی با بیان اینکه همدان استانی پیشرو در پیگیری استانداردسازی جایگاه سوخت گاز طبیعی است خاطرنشان کرد: از مجموع هشت جایگاه سوخت گاز طبیعی که اقدام به ثبت نام برای معاینه فنی نکرده‌اند باید در فرصت معقول اخطار لازم برای استانداردسازی انجام شود چون در غیر این صورت گاز این جایگاه‌ها قطع خواهد شد.

وی در خصوص استانداردسازی واحدهای تولید چینی‌آلات ساختمان نیز اضافه کرد: طی دو هفته آینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید لیستی از واحدهای سنتی تولید چینی‌آلات ساختمان که به واحد صنعتی تبدیل شده اند ارائه دهند تا اداره استاندارد نسبت به صدور مجوز استانداردسازی این واحدها اقدام کنند.

معاون فنی عملیات شرکت نفت همدان نیز در این جلسه بیان کرد: از ۴۴ جایگاه سوخت گاز طبیعی فعال در همدان برای ۱۵ جایگاه سوخت استانداردسازی شده و هشت جایگاه نیز هنوز اقدام به استانداردسازی نکرده‌اند.

علی حسینی افزود: تا به امروز تلفات مربوط به جایگاه سوخت گاز طبیعی مربوط به فشرده کردن گاز نبوده و بیشتر سوانح و تلفات این جایگاه‌ها به دلیل دستکاری کردن مخازن خودروهای دوگانه‌سوز بوده که باید از طریق مراکز ادواری تست خودرو پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم اقدام هشت جایگاه سوخت گاز طبیعی به استانداردسازی گاز این جایگاه‌ها تا پایان سال قطع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی