ابطال ۴۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در همدان

به گزارش عصر همدان،محمد مددی امروز با بیان اینکه سالانه دو الی ۶ بار بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی انجام می‌شود، اظهار کرد: بازرسی‌های فنی بدون اطلاع قبلی و تصادفی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان طبق مقررات جاری سازمان ملی استاندارد ایران در جهت کنترل و اطمینان از استمرار کیفیت محصولات تولیدی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از محصولات واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد نمونه‌برداری‌هایی به صورت مستمر در طی سال صورت می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: با انجام آزمون بر روی این نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت استاندارد، کیفیت نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داده می‌شود و در صورتی که نقصی در نمونه مشاهده شود بسته به اهمیت نقص مشاهده شده و اینکه در کدام دسته نقص های جزئی، عمده و بحرانی قرار بگیرد به ترتیب ۵، ۱۵ و ۳۰ امتیاز منفی به واحد تعلق می‌گیرد.

وی یادآور شد: در صورتی که در طی نمونه‌برداری‌های صورت گرفته از محصولات واحدهای تولیدی امتیازهای منفی هر محصول به ۱۵ امتیاز برسد یک تذکر و در صورتی که امتیازهای منفی واحد به ۳۰ امتیاز برسد یک اخطار به واحد تولیدی داده می شود.

مددی افزود: در صورتی که امتیازهای منفی یک واحد تولیدی به ۹۰ امتیاز منفی برسد، پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد تولیدی برای تولید محصول مورد نظر تعلیق و در صورتی که این امتیازهای منفی به ۱۲۰ برسد پروانه کاربرد علامت استاندارد محصول مربوطه ابطال می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در ۹ ماهه امسال ۴۸ مورد پروانه‌ کاربرد علامت استاندارد اجباری جدید صادر شده، ۱۵۱ مورد پروانه تمدید شده، ۳۶ مورد پروانه تعلیق و ۲۶ مورد رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری نیز ۴۲ مورد بوده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان در خصوص پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی نیز گفت: ۵ مورد پروانه صادر شده، ۱۵ مورد تمدید شده و ۳ مورد ابطال صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی