ترویج قرآن با ۴۰ میلیون تومان يك طنز تلخ است و بس!

به گزارش عصر همدان، حجت‌الاسلام سید محمدرضا ملیحی امروز در کارگروه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی، قرآنی استان همدان با بیان اینکه باید فکری شود و خروجی خوبی از جلسات خارج شود اظهار کرد: ۱۴ ملاک برای حمایت از موسسات قرآنی بیان شده که خرج هریک از آنها زیاد می‌شود.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود چه مبلغی را برای کدامیک از موارد هزینه می‌کنیم افزود: از تیرماه تاکنون هفته‌ای سه کنسرت برگزار می‌شود اما برای فعالیت‌های قرآنی از دو سال پیش ۴۲ میلیون در نظر گرفته شده است.

نماینده حوزه علمیه آخوند همدانی با بیان اینکه اگر حرف بزنیم و یا انتقاد کنیم متهم به هم می‌شویم خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه مخالف شادی و نشاط نیستیم اما معتقدیم در کنار این مسائل به فعالیت‌های قرآنی نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه احساس می‌شود که در حق قرآن جفا می‌شود گفت: آیا با این مبالغ اختصاص یافته می‌توان در زمینه‌های قرآنی کار کرد؟ در حالی که در وقتی در طول هفته از مسیر چهارراه تختی تا فلکه پروانه‌ها عبور می‌کنیم حجم زیادی ماشین پارک شده که افراد برای گوش دادن کنسرت آمده‌اند.

با اصل موسیقی مخالف نیستیم

ملیحی با بیان اینکه ما حجم زیادی مخاطب تولید و ذائقه برای موسیقی‌های آنچنانی درست می‌کنیم افزود: ما با اصل موسیقی مخالف نیستیم.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اگر موسیقی متعالی باشد می‌توان آن را ترویج کرد» گفت: ما ذائقه درست می‌کنیم برای موسیقی‌های رپ، پاپ و آنچنانی!

نماینده حوزه علمیه آخوند همدانی با بیان اینکه با برگزاری سه کنسرت در هفته در استان آن وقت می‌خواهیم با ۴۰ میلیون تومان بودجه قرآنی می‌خواهیم از ترویج قرآن حرف بزنیم؟ گفت: واقعاً ظنز تلخی است!

وی با بیان اینکه باید از نماینده ولی‌فقیه استان بخواهیم که در کنار سایر فعالیت‌ها فکری برای این موضوع شود تصریح کرد: ما موظفیم که از قرآن حمایت کنیم چرا که حیثیت و تمام وجود ما مدیون قرآن است.

ملیحی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر قرآن است و نمی‌شود قرآن را از جامعه گرفت خاطرنشان کرد: با فعالیت‌ها و کارهای انجام گرفته متأسفانه کار تبلیغی و ترویجی در اجتماع اتفاق نخواهد افتاد.

وی در پاسخ به یکی از نمایندگان ارشاد مبنی بر اینکه هیچ بودجه‌ای از سوی این اداره برای برگزاری کنسرت پرداخت نمی‌شود افزود: نمی‌پذیرم هیچ هزینه‌ای نمی‌شود زیرا فردی که برای برقرار نظم و امنیت در آن نقطه مستقر است حق ماموریت دریافت می‌کند.

رئیس دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه باید در این جلسات دنبال خروجی خوبی در حوزه تبلیغ فرهنگ قرآن باشیم اظهار کرد: ما بیشتر در این جلسات نقاط اشتراک را رها می‌کنیم و به نکات دیگر می‌پردازیم.

رضا فرهادی گفت: باید برای این بودجه به تهران نامه بزنیم و بگوییم بودجه قرآنی سال ۹۵ قریب به ۴۲ میلیون تومان بوده و چرا باید نسبت به سال‌های قبل‌تر از آن کاهش داشته باشد؟

وی با بیان اینکه ۴۰ میلیون تومان پول برگزاری دو دوره تربیت معلم هم نیست افزود: سال گذشته نامه‌ای به تهران نوشتیم و تقریباً ثمراتی داشت؛ البته مبلغی هم نیست که بخواهیم برای آن وقت بگذاریم.

رئیس دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه باید کسی نظر دهد که غیرت قرآنی دارد گفت: متأسفانه ما قرآن را برای طیف خاصی تعریف کردیم در حالی که قرآن برای بشریت نازل شده است.

وی با بیان اینکه طرحی را به آموزش و پرورش ارائه دادیم که هر معلم برای حضور در کلاس درس خود یک آیه از قرآن را تلاوت کند چراکه اثرات معنوی آن بر روی دانش‌آموزان بیشتر است عنوان کرد: خواندن و تعلیم قرآن نباید به معلم دینی و قرآن اختصاص داشته باشد.

فرهادی با بیان اینکه قرآن همه اصول و برنامه‌های انسانی را در خود جای داده است خاطرنشان کرد: باید به عنوان یک فرد مسلمان، از قرآن حفاظت کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی