۸۳ درصد تعهدات فنی و حرفه‌‌ای همدان محقق شد

به گزارش عصر همدان، وهب مختاران ظهر امروز در شورای مهارت استان همدان با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است که برنامه‌ریزی‌ها منجر به مطالبه شود اظهار کرد: مطالبه بدون شغل امکان‌پذیر نیست و افراد از ما شغل می‌خواهند.

وی با بیان اینکه زمانی که از متقاضیان سوال می‌شود که برای کار کردن چه مهارتی دارید پاسخی برای آن ندارند افزود: خروجی مراکز باید تربیت افراد توانمند باشد و این مهارت باید تبدیل تولید به ثروت شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان با بیان اینکه از تولید مهارت می‌توانیم ظرفیت‌سازی کنیم یادآور شد: سازمان فنی و حرفه‌ای از دو بخش دولتی و خصوصی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه آموزش دوره‌ها در در مراکز دولتی به صورت رایگان ارائه می‌شود افزود: در آموزشگاه‌های دولتی ۲۳ هزار ۲۸۹ نفر آموزش‌ها را فرا گرفتند.

فعالیت ۲۰۰ آموزشگاه خصوصی در استان

مختاران با بیان اینکه در استان ۲۰۰ آموزشگاه خصوصی فعالیت دارد عنوان کرد: در این مراکز ۱۱ هزار ۴۱۴ نفر آموزش‌های لازم را آموختند.

وی با اشاره به اینکه در استان قریب به ۶۰۰ حرفه وجود دارد که آموزش‌های لازم را به علاقمندان می‌دهد گفت: دانش‌آموختگان در بخش‌هایی چون کشاورزی، صنعت و خدمات مدرک دریافت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان با بیان اینکه تاکنون ۸۳ درصد از تعهدات سالانه خود را محقق کرده و مابقی آن تا آخر سال محقق خواهد شد تصریح کرد: افراد پس از نام‌نویسی در رشته مورد نظر و گذراندن دوره آموزشی و کسب مدرک، واحد رهگیری اشتغال وضعیت این هنرجو را پس از دوران دانش آموختگی بررسی می‌کند که بر اساس رهگیری اشتغال تعداد ۴ هزار و ۲۱۵ مورد مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از ۲ هزار و ۲۴۸ نفر که جویای کار واقعی بودند، یک‌هزار ۴۰۶ نفر شامل ۶۲ درصد کار پیدا کردند گفت: ۷۲ درصد از آنها اشتغال‌یافته مرتبط با رشته‌ خود هستند و مابقی در رشته‌های غیرمرتبط با مدرکی که دریافت کردند مشغول به کار هستند.

مختاران با بیان اینکه همدان در برگزاری مسابقات ملی مهارت خوش درخشیده است خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۹ مسابقات روسیه را در پیش داریم و باید خود را برای حضور در این مسابقه آماده کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تحول آموزشی اقدام به تدوین سند مهارت کردیم افزود: این مهم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی و بررسی ظرفیت‌ها ممکن می‌شود و نسخه اول آن قابل ویرایش است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان با بیان اینکه آموزش‌ها باید مشتری‌مدار باشد عنوان کرد: طرح تکاپو یکی از مطالعاتی است که توسط وزارت کار در خصوص ظرفیت‌سازی انجام شده است.

وی با بیان اینکه یک طرح پژوهشی «شبیه‌سازی جوشکاری» با دانشگاه بوعلی انجام گرفته است عنوان کرد: امسال تفاهم‌نامه‌های مختلفی با ادارات منعقد شده تا بتوانیم آموزش را مبنای نیاز آنها قرار دهیم.

آموزش هلتداری را در دستور کار

مختاران با بیان اینکه با توجه به رشد صنعت گردشگری در همدان به دنبال آموزش هلتداری افراد هستیم گفت: برای نخستین بار موضوع لباس بومی همدان دنبال شد و در راستا فعالیت‌های خوبی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای همدان در جشنواره شهید رجایی موفق به کسب رتبه نخست از بین دستگاه‌های مختلف شد عنوان کرد: باید ارزش‌ مهارت آموزی را برای همگان معرفی کینم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی