افزایش ۱۲ درصدی درآمد همدان در لایحه بودجه ۹۸

به گزارش عصر همدان، سید اسکندر صیدایی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان در رابطه با لایحه بودجه ۹۸ با بیان اینکه بودجه سندی است که برش یک ساله اهداف و جهت‌گیری‌های دولت و استان را از حیث منابع و مصارف مشخص می‌کند اظهار کرد: همواره منابع محدود و اهداف و نیاز‌ها نامحدود است، پس باید در استفاده از منابع اولویت‌بندی انجام شود.

وی با بیان اینکه تمرکز مدیران باید بر فعالیت‌ها، محور‌ها و پروژه‌های محرک و کلیدی باشد افزود: سندی راهبردی و برش سه ساله آتی استان در حال تهیه است تا بتوان روی پروژه‌های خاص تمرکز داشت.

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه همدان جهت‌گیری بودجه سال ۹۸ توجه به تولید، اشتغال، بسترسازی برای حضور و مشارکت بخش خصوصی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است تصریح کرد: سند راهبردی استان باید تمرکز بر روی اتمام پروژه‌ها و پروژه‌های خاص توسعه باشد.

وی با بیان اینکه فعال‌سازی صنایع و کارگاه‌ها و کارخانه‌های راکد، بسترسازی و جذب سرمایه‌گذاری و منابع در برنامه لایحه بودجه ۹۸ است افزود: همراهی برای ارائه کالا و خدمات عمومی، انضباط مالی، افزایش بهره‌وری، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی، بودجه مبتنی بر عملکرد از نکات برجسته لایحه بودجه ۹۸ است.

صیدایی با بیان اینکه در لایحه بودجه ۹۸ رشد ۱۳ درصدی برای منابع مالی پیش‌بینی شده است بیان کرد: در حوزه شاخص‌های تقویت انضباط مالی، شاخص هایی دیده شده که اجتناب از کسری بودجه پنهان یکی از این شاخص‌هاست.

وی با بیان اینکه نگاهی که بودجه روی توسعه و توازن منطقه‌ای دارد، بخش مهمی از عدالت اجتماعی است، افزود: مقابله با فقر، استمرار طرح تحول سلامت، تدوام یارانه با تغییراتی که روی شیوه اجرا گرفته، ارتقای معیشت عمومی، بهبود فضای عمومی، کنترل بیکاری، بهبود تعادل منطقه‌ای و … ویژگی و شاخص‌هایی محسوب می‌شوند که در بودجه ۹۸ به آن نگاه عمیقی شده است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه همدان در ادامه به مقایسه بودجه ۹۷ و لایحه بودجه ۹۸ پرداخت و تصریح کرد: در سال ۹۷ اعتبار هزینه‌ای استان ۲۷۹ میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه سال ۹۸ این رقم به ۳۳۴ میلیارد تومان رسیده و رشد ۲۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: حوزه تملک شامل چند زیر بخش است که اعتبارات استان در بخش تملک استانی ۶۹ میلیارد تومان بوده و در لایحه بودجه ۹۸ به ۹۰ میلیارد تومان رسیده که رشد ۳۰ درصدی داشته است.

صیدایی ادامه داد: سهم استان همدان از اعتبارات سه درصد نفت و گاز در بودجه ۹۷ معادل ۶۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که در لایحه بودجه ۹۸ به ۶۸ میلیارد تومان رسیده و رشد هشت درصدی داشته است.

وی یاد آور شد: اعتبار دیگر تملکی قانون استفاده متوازن است که در بودجه ۹۷ رقم ۱۸۵ میلیارد تومان بوده و در لایحه بودجه ۹۸ به ۲۱۱ میلیارد تومان رسیده که معادل ۱۴ درصد رشده داشته، همچنین این اعتبارات در بخش ملی از ۷۸ میلیارد تومان در بودجه ۹۸ به رقم ۹۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۸ رسیده و معادل ۱۷ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه همدان با اشاره به اینکه جمع کل اعتبار متوازن ۲۶۲ میلیارد تومان بوده که در لایحه بودجه ۹۸ به ۳۰۲ میلیارد تومان رسیده و رشد ۱۵ درصدی داشته است تصریح کرد: تمام ردیف‌های اعتبارات تملک ۴۱۴ میلیارد بوده که در بودجه ۹۸ به ۴۸۵ میلیارد تومان رسیده و رشد ۱۷ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: از حیث درآمد استانی، میزان درآمد استان همدان که باید به خزانه واریز شود، در بودجه ۹۷ معادل ۶۵۵ میلیارد تومان بوده که در لایحه بودجه ۹۸ عدد ۷۳۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و رشد ۱۲ درصدی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی