۴۱۵ فرد مبتلا به ایدز در همدان شناسایی شده است

به گزارش عصر همدان، مریم جعفری در جریان بازدید تبلیغاتی اصحاب رسانه از مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و مرکز مشاوره ویژه بانوان آسیب پذیر اظهار کرد: ۱۶ درصد مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی این شهرستان را بانوان تشکیل می دهند و نسبت ابتلا بانوان و مردان به این ویروس در حال تغییر است.

وی افزود: زنان خیابانی که رفتارهای پرخطر دارند در مرکز مشاوره ویژه بانوان آسیب پذیر پذیرش و تست اچ.آی وی از آنها صورت می گیرد.

کارشناس برنامه اچ.آی.وی (ایدز) مرکز بهداشت همدان اضافه کرد: وسایل پیشگیری از انتقال ویروس ایدز به صورت رایگان در اختیار این بانوان قرار می گیرد.

جعفری ادامه داد: همچنین گروه های که همسرشان در معرض آسیب ویروس ایدز قرار دارند نظیر همسر زندانیان نیز در این مرکز پذیرش می شوند.

وی گفت: هدف از راه اندازی این مرکز پیشگیری از شیوع ویروس اچ.آی.وی به افرادی است که با این بانوان ارتباط دارند.

کارشناس برنامه اچ.آی.وی شهرستان همدان بیان کرد: این مرکز مجهز به سالن ها و کلاس هایی برای برگزاری دوره هایی آموزشی و ورزشی است و بانوان بی سرپناه نیز از این طریق به شلتر(سرپناه شبانه بانوان) معرفی می شوند.

جعفری بیان کرد: در جریان این بازدید فعالان در امر پیشگیری از ویروس اچ آی وی مرکز مشاوره بیماری های رفتاری معاونت بهداشتی تقدیر شدند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای پویش «برای آگاهی از سلامتی خود، من هم آزمایش ایدز می‌دهم» تست اچ.آی. وی انجام شد.

همزمان با هفته ایدز تور تبلیغاتی بازدید اصحاب رسانه از مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و مرکز مشاوره ویژه بانوان آسیب پذیر بازدید کردند.

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی