دنيا به اساتید محصول انقلاب احترام می‌گذارد

به گزارش عصر همدان، ظهر امروز مراسم‌ تکریم حجت‌الاسلام داوود خوش‌باور و معارفه حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور به عنوان سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

معاون منابع انسانی نهاد مقام‌ معظم ‌رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه باید ارزش‌های توحیدی بر کشور حاکم باشد اظهار کرد: با خدا بودن منیت‌ها را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی اضافه کرد: برخی افراد جامعه را سهم‌خواهی و خودخواهی فرا گرفته است در حالی که باید از منیت عبور کنند و دنبال خودسازی باشند.

وی گفت: بسیاری از کارها برای دیده شدن خود است اما در معادله الهی برعکس است زیرا اگر کاری برای رضای خدا باشد پروردگار کاری می‌کند که چندین برابر دیده شوید و ارزش پیدا کنید.

وی با اشاره به اخلاص رزمندگان در دوران دفاع مقدس و حاکم شدن ارزش‌ها گفت: عبور از خود، کنارگذاشتن منیت‌ها و حرکت به سمت خود عالی بسیار ارزشمند است و آن زمان است که دانشگاه‌ها دانشگاهی خدایی می‌شود.

معاون منابع انسانی نهاد مقام‌ معظم ‌رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: باید در فضای دانشگاهی تلاش کنیم همه مباحث در راستای توحید و حرکت به سمت ولایت الهی باشد.

وی اظهار کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که می‌توان به دانشگاه‌ها افتخار کرد و به رشد شتابان علم در دانشگاه‌ها بالید.

تقوی گفت: در ابتدای انقلاب استاد برای تربیت دانشجوی کارشناسی وجود نداشت در حالی که امروزه دنیا به اساتید محصول انقلاب احترام می‌گذارد.

رشد معنوی در دانشگاه‌ها بیش از این باشد

وی با تاکید بر اینکه باید رشد معنوی در دانشگاه‌ها بیش از این باشد اظهار کرد: برنامه ریزی در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که دانشگاه‌ها تمدن‌ساز باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با گرامیداشت یاد آیت‌الله رازینی به عنوان بنیانگذار بسیاری از کارهای خیر در استان پذیرش مسئولیت حجت‌الاسلام خوش‌باور در نهاد رهبری شهرستان البرز را تبریک‌گفت و ابراز امیدواری کرد در مصادر بالاتر منشأ خدمات بیشتر باشد.

سیدحبیب‌الله موسوی‌بهار با بیان اینکه در دانشگاه‌های علوم پزشکی فضای کاری بسیار گسترده است، گفت: در این دانشگاه مشتریان متعددی از فضای فرهنگی و خدمات حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند و این در حالی است که ارتباط دانشگاه‌های دیگر با مردم کمتر است.

وی افزود: در استان همدان ۹۵۰ واحد بهداشتی عملیاتی وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی با بهره‌گیری از ۱۲ هزار نفر کارمند از پایین‌ترین تا بالاترین مدارج علمی و ۷ هزار دانشجو در حال خدمت به مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه یک‌سوم نیروهای مشغول به کار در دانشگاه خدمات ۲۴ ساعته ارائه می‌دهند، گفت: این دانشگاه از نظر وسعت عملیات و حجم بودجه و بیشترین ساعات کاری بزرگترین دستگاه اجرایی استان است.

وی با تاکید بر فراهم بودن فضای کار و تلاش برای دانشگاهیان افزود: فضای کار برای دانشجویان، دبیران تشکل‌ها و حوزه‌های مختلف فراهم شده و علاقمندی دانشجویان به فعالیت‌های داوطلبانه فرصتی ارزشمند برای دانشگاه است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه‌های همدان نیز با بیان اینکه اخلاص بالاترین مقامی است که انسان به آن توفیق پیدا می‌کند اظهار کرد: اخلاص ملاک سنجش اعمال است و اگر سعی و تلاش در جهت رضایت پروردگار نباشد اجر و مزد ما صرفا به تعریف و تمجید افراد خلاصه می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌محمد عباسی به ارزشمندی وجود فضای نقادانه در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باید با بهره‌گیری از نیروهای علاقمند به اسلام و آرمان‌های اسلام تمام همت خود را برای حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیت دانشگاهیان به کار گرفت.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز اظهار کرد: معنویت نگاه معنامحور به عالم نیاز دارد و بی‌شک اگر افراد در پس عالم خدای زیبایی‌های عالم را حس نکنند دچار تشتت در معنویت می‌شوند.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور گفت: یکی از اتفاقات بعد از انقلاب حضور حوزه علمیه در دانشگاه‌ها برای دستیابی به اهداف والای انقلاب اسلامی است.

علیرضا آذرارجمندی مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز حفظ نقاط قوت و ترک نقاط ضعف را در انتخاب مدیران مهم دانست و برخی مطالبات دانشجویان از جمله ارتباط موثر با دانشجویان و پیگیری مطالبات آنها، انتقادپذیری و شنیدن صحبت دانشجویان، برنامه‌ریزی برای تعالی فرهنگی و دانشجویی خوابگاه‌ها، اتحاد و همبستگی نهاد رهبری با معاونت دانشجویی، تعامل با بدنه اساتید، توجه به کلاس‌های درس معارف و توان ارتباط، استفاده از آنها در تصمیم‌گیری‌ها و شفافیت مالی را خواستار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی