اجرای طرح‌های توانمندسازی و افزایش مستمری برای معلولان کافی نیست

به گزارش عصر همدان، افروز صفاری‌فرد ظهر امروز در همایش روز جهانی معلولان با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان متولی اصلی رسیدگی به مشکلات معلولان در جامعه است، اظهار کرد: فعالیت بهزیستی برای معلولان در سه حوزه  پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری و شناسایی بیماری‌ها و مداخله بهنگام انجام می‌شود.

وی افزود: مداخلات بهنگام برای پیشگیری از معلولیت‌ها باید با استفاده از تکنولوژی به‌روز و استفاده از تجارب صحیح انجام شود.

مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: از سال گذشته تاکنون طرح‌های توانمندسازی افزایش مستمری برای مددجویان بهزیستی قابل توجه بوده اما کافی نبوده است و امیدواریم روزی به ایده‌آل‌ها و آرمان‌های مورد نظر برسیم.

وی گفت: انجام مناسب‌سازی برای معلولان، ارائه تجهیزات کمک توانبخشی با توجه به افزایش قیمت این وسایل، ارائه کمک هزینه کاشت حلزون، پرداخت حق پرستاری برای معلولان و غربالگری اتیسم از جمله خدمات بهزیستی به معلولان زیرپوشش است.

صفاری‌فرد با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی با اعتبارات اندک خود، مسوولیت‌های بزرگی را بر دوش دارد، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین اقدامات بهزیستی از سال گذشته تا به امروز تصویب قانون حمایت از معلولان بوده که تصویب شده این قانون جامع بهترین قانون برای اقلیت جمعیت کشور است.

وی اضافه کرد: این قانون چون توسط افراد نخبه و معلول جامعه مورد مطالعه قرار گرفته در زمینه‌های مختلف امور فرهنگی، ورزشی، کارآفرینی و اشتغال، مسکن معلولان، حمایت قضایی و معیشت و تامین منابع مالی طرح‌های جامع و کامل دارد.

صفاری‌فرد تصریح کرد: متاسفانه ردیف بودجه قانون جامع معلولان برای اجرا تاکنون تامین نشده اما به تازگی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که قرار است اعتبار این قانون را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد.

وی در پایان افزود: امیدواریم همچنان که در سال گذشته قانون جامع معلولان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد امسال نیز در راستای شعار جهانی روز معلولان توانمندسازی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از فراگیرسازی و برابری در جامعه به صورت عملی محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی