۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگشت

به گزارش عصر همدان، حمیدرضا حاجی بابایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طرح اصلاح قانون بودجه ۹۷ با موافقت نمایندگان،اعتباری بالغ بر ۳۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداریها و دهیاریها بازگشت.

وی بیان کرد: در چندسال اخیر به موجب تبصره (۲)ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض وصولی فرآورده‌های نفتی به حساب مرکز وجوه وزارت کشور که متولی اصلی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست واریز و طبق مراحل قانونی بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌شده است.

وی در تبیین موضوع گفت: در فرآیند بررسی و تصویب قانون بودجه سال ۱۳۹۷، با وجود مغایرت با قانون برنامه ششم توسعه و مالیات بر ارزش افزوده و برخلاف روند بررسی تبصره‌های قانون بودجه در قالب بند (۱۱۰) تغییرات مصوب شده بود که ۳۲۰۰ میلیارد درآمد تبصره (۲)ماده (۳۹)قانون مالیات بر ارزش افزوده به کمک به یارانه‌ها تعلق گیرد.

حاجی بابایی تاکید کرد: با توجه به مغایرت قانونی این موضوع در تذکر آیین نامه‌ای در صحن مجلس با استناد به ماده ۳۹ برنامه ششم توسعه لزوم اجرای ثبت تمام درآمدهای هدفمندی یارانه در جدولی در مجلس در لوایح بودجه سنواتی را یادآوری کردیم.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: خوشبختانه طرح دو فوریتی بازگشت اعتبار حاصل از عوارض فروش نفت توسط ۱۸۳ نماینده مجلس تهیه و تقدیم هیئت رئیسه شد و در صحن مجلس یک فوریت آن به تصویب رسید.

حاجی بابایی با تشکر از نمایندگان مجلس که به بازگشت ۳۲۰۰هزار میلیارد تومان به شهرداری و دهیاری‌ها رأی مثبت دادند گفت: حذف این منابع مشکلات عمده‌ای را برای ۸۰۰ شهرداری و جامعه کارگری ایجاد می‌کرد، زیرا کمبود منابع مالی وجه اشتراک بیشتر شهرداری‌ها ودهیاری‌های کشور است و دغدغه مدیران شهری این است که در شهرهای کوچک و میانی با توجه به محدودیت در وضع عوارض و ایجاد درآمدهای محلی به بحران منجر می‌شود.

نماینده مردم همدان وفامنین افرود: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری نیز در دستور کار قرار دارد و در صورت بروز مشکل از ظرفیت‌های قانونگذاری برای حل مشکل استفاده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی