پیش‌بینی جمع‌آوری ۴۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور

به گزارش عصر همدان، آیت‌الله سیدرضا تقوی ظهر امروز در گردهمایی اعضای شورای زکات استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی شده امسال زکات جمع آوری شده به رقم ۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه براساس مصوبات شورای عالی ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در همان منطقه بین فقرا توزیع می‌شود، افزود: کمیته امداد به عنوان متولی این امر کار تقسیم‌بندی را انجام می‌دهد.

رئیس شورای عالی زکات کشور ادامه داد: ۴۰ درصد زکات جمع‌آوری شده باقیمانده نیز به پیشنهاد شورای اسلامی شهر و روستا صرف کمک‌هزینه درمان، ساخت مسجد و تعمیر راه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اظهار خرسندی از اینکه تاکنون بیش از سقف اعلام شده زکات توسط کشاورزان پرداخت شده است، گفت: جمع‌آوری زکات با توجه به زمینه کاری زیاد از نظر شرایط آب و هوایی کشور در هر منطقه می‌تواند تا یک‌هزار میلیارد تومان نیز اوج  بگیرد که این نشان از افزایش این ظرفیت را دارد.

تقوی با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات و تلاش در این مسیر یک تلاش مقدس و یک عبادت به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: از برکت انقلاب و خون شهیدان است که بسترها برای روحانیت و متدین ایجاد شده که بتوانند از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنند.

وی خطاب به قشر روحانیت تاکید کرد: باید در خدمت به مردم فرصت‌شناس بود چراکه فرصت‌سازی و فرصت‌شناسی مسأله مهمی است که باید به آن توجه داشت.

رئیس شورای عالی زکات کشور با بیان اینکه اگر از فرصت‌ها نتوانیم به خوبی استفاده کنیم و برای مردم قدم برداریم مردم نیز از ما دلسرد می‌شوند و به جایی رو می‌آورند که بتوانند زندگی خود را حفظ کنند، یادآور شد: این وظیفه حاکمیت اسلامی است که به زندگی و معیشت مردم سرو سمان دهد.

وی با تاکید بر اینکه عدم موفقیت در ساماندهی مشکلات به پای نظام نوشته می‌شود، تصریح کرد: نباید بگذاریم نظام آسیب ببیند و باید دست در دست هم درصدد رفع مشکلات معیشتی مردم باشیم.

تقوی با بیان اینکه جمع‌آوری زکات می‌تواند در سمت و سوی فقرزدایی در جامعه گام بردارد، افزود: استان همدان با تولید بیش از ۶۳۰ هزار تن گندم می‌تواند زمینه‌ساز افزایش زکات‌دهی جمعیت عظیمی از جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه تقویت بخش کشاورزی به دلیل اینکه یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است بسیار حایز اهمیت است، اظهار کرد: هفت قلم از ۹ قلم از اقلام پرداخت زکات در حوزه کشاورزی است که می‌تواند تامین‌کننده مشکلات معیشتی مردم باشد.

تقوی با بیان اینکه در شرایط کنونی ۱۶ هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد که باید به صورت موج در کنار هم کار کنند، افزود: باید بتوانیم جهاد سازندگی سال ۵۷ را خیلی بهتر در سال ۹۷ دوباره احیا کنیم تا با این اقدام به امور فقرا و مستضعفان جامعه رسیدگی کنیم.

وی در خصوص کسانی که در حوزه زکات فعال هستند، گفت: این قشر در تلاشند حکم الهی را در جامعه برپاکنند چراکه دلسوزی  در جهت رفع مشکلات محرومان براساس آیات قرآن به نوعی سهیم بودن در شعار اسلامی است.

تقوی با بیان اینکه جمع‌آوری و پرداخت زکات از وظایف ولایت فقیه است، بیان کرد: روحانیت به عنوان سربازان ولی فقیه این کار را انجام می‌دهند و امروز با وجود هجمه دشمن به ولایت باید همه در این مسیر محکم بایستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی