همکاری شهرداری همدان با زباله‌گردها

به گزارش عصر همدان، وحید علی‌ضمیر  افزود: از ۵۰۰ زباله‌گرد، ۲۳۰ تا ۲۵۰ نفر از این افراد تحت نظر سازمان مدیریت پسماند توسط یک پیمانکار برای جمع‌آوری مواد بازیافتی در سطح شهر مشغول هستند.
وی با بیان اینکه به‌کارگیری تمام این افراد مورد نیاز ما نیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه زباله‌گردی از نظر اجتماعی مورد نکوهش است و برای برخورد و کنترل فعالیت این افراد در قانون ابزاری اندیشیده نشده و جرم نیز تلقی نمی‌شود، مابقی این افراد ساماندهی نشده و در سطح شهر به صورت شخصی در حال زباله‌گردی هستند.
خط پردازش سایت دفن زباله همدان پس از ۲ سال محقق می‌شود
علی‌ضمیر با اشاره به اینکه یک خط پردازش سایت دفن زباله به مدت حدود ۲ سال به دلایل یکسری  مشکلات کاری مسکوت مانده بود، بیان کرد: پنج ماه است که جدی به این روند ورود کردیم و سرمایه‌گذار بخش خصوصی و ما تعهداتی دادیم و مشکلاتی هم که با سرمایه‌گذار بخش خصوصی بوده، کاملا مرتفع شده است.
وی با بیان اینکه ظرف یک‌ماه آینده عملیات اجرایی یک خط پردازش سایت دفن زباله محقق می‌شود، افزود: با راه‌اندازی این خط پردازش، زباله‌های سطح شهر به صورت کامل به آنجا می‌رود.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان ادامه داد: در حال محوطه‌سازی هستیم و سرمایه‌گذار نیز در حال اورهال(بازبینی، بررسی و معاینه کردن) دستگاه‌ها بوده و مشکلاتی که در گذشته بوده رفع شده است.
وی با اشاره به اینکه متوسط توسط روزانه زباله در همدان ۴۵۰ تن است، گفت: سرانه زباله تولیدی همدان روزانه ۸۱۰ گرم است که تولید زباله همدان چند ۱۰ گرمی از سرانه کشوری بیشتر است.
همدان ۱۰ مرکز بازیافت زباله دارد
وی با اشاره به اینکه ۱۰ مرکز بازیافت زباله در سطح شهر همدان داریم، بیان کرد: ایستگاه‌های بازیافت زباله به صورت روزانه در حال فعالیت هستند و شهروندان در ازای تحویل زباله به این ایستگاه‌ها، مواد شوینده دریافت می‌کنند.
علی‌ضمیر با اشاره به اینکه ۳۰۰ نفر کار جمع‌آوری زباله را با ۶۰ دستگاه ماشین حمل زباله در سطح شهر انجام می‌دهند، گفت: این زباله‌ها ابتدا به سکوی میانی واقع در بلوار ملت، پشت ترمینال مینی‌بوس‌ها  می‌رود و بعد از آن به سایت دفن زباله در ۱۴ کیلومتری شهر انتقال می‌یابد.
وی یادآور شد: بعضی مواقع در نقاط مرکزی و پرتردد شهر این جمع‌آوری زباله در چند نوبت از شبانه‌روز صورت می‌گیرد که ایده‌آل جمع‌آوری زباله از سطح شهر باتوجه به هزینه و نیرویی که از ما می‌گیرد یک روز درمیان است که به علت عدم رعایت برخی از شهروندان و انتشار میکروب و آلودگی ناشی از تجمع زباله‌ها این روند به صورت روزانه انجام می‌شود.
علی‌ضمیر با بیان اینکه با همکاری مردم، شهر تمیزتری خواهیم داشت، اظهار کرد: شهروندان زباله‌های خود را ساعت ۹ شب بیرون بگذارند، تفکیک زباله را رعایت کنند به طوریکه در این راستا ایستگاه‌های بازیافت این مواد را مجدد به چرخه تولید بازمی‌گرداند که این کار دارای صرفه اقتصادی است.
منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی