بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته برقرار شد

به گزارش عصر همدان، محمد کاظمی با اشاره به مواد ۱۲ و ۱۳ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، افزود: در این مواد شرح ارائه خدمات به ایثارگران و محدوده فعالیت دستگاه‌ها مشخص‌شده و همه مسئولان باید برای اجرای قانون تلاش کنند.
وی با تأکید بر اینکه توجه به رضایت ایثارگران از خدمات درمانی ارائه شده ضروری است، به مشکلات کنونی در تعامل با شرکت‌های بیمه‌گر اشاره کرد و ادامه داد: تأخیر در پرداخت برخی هزینه‌های درمانی به علت مسائل مالی و زمان‌بر بودن بررسی بعضی اسناد پزشکی از موضوعاتی است که با اقدامات صورت گرفته مرتفع می‌شود.
کاظمی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید بهترین تصمیم و قرارداد را برای بیمه تکمیلی ایثارگران درنظر بگیرند، به لزوم تأمین اعتبار لازم برای انعقاد قرارداد با شرکت بیمه‌گر اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه‌ها به سرعت بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل را برقرار کرده‌اند و وزارت جهادکشاورزی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل در این وزارتخانه را حل کرده است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تأمین اعتبار لازم برای وزارت آموزش‌وپرورش برای بیمه ایثارگران شاغل در این وزارتخانه موافقت شده است و پیگیری جدی برای رفع مشکل بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری نیز ادامه دارد.
وی با تأکید بر ضرورت رعایت عدالت در ارائه خدمات درمانی، بیان کرد: شرح و سطح خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایثارگران در قرارداد با شرکت بیمه‌گر آمده و هر سازمانی مختار است با هر شرکت بیمه‌ای قرارداد بیمه تکمیلی خود را منعقد کند به این شرط که تمامی سطوح خدمات درمانی در آن برقرار باشد.
کاظمی خاطرنشان کرد: حق پرستاری از تعهدات بیمه تکمیلی خارج‌ شده و از شهریورماه ۱۳۹۶، از طریق فیش حقوقی پرداخت می‌شود، هم‌اکنون ۵۱ هزار نفر جانباز و ۳۰ هزار نفر از والدین و همسران شهدا که بیماری خاص دارند، حق پرستاری دریافت می‌کنند و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را برای اقدام ارائه دهند.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی