بانک‌ها مسئول سرقت از حساب بانکی افراد

به گزارش عصر همدان،‌ سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد اظهارکرد: با توجه به ابلاغ بانک مرکزی ارائه رمز یک بار مصرف از اول آذر امسال الزامی است.

وی اضافه کرد: دارندگان حساب بانکی برای خریدهای اینترنتی و حساب کارت به کارت و انجام هر گونه عملیات بانکی باید رمز دوم یک بار مصرف داشته باشند.

رئیس پلیس فتا همدان اظهار داشت: افرادی که از درگاه‌های اینترنتی اقدام به پرداخت آنلاین می کنند بیشتر مواقع به علت نداشتن سواد رسانه ای در دام فیشینگ گرفتار می شوند.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: کلاهبرداران با راه اندازی صفحه‌های جعلی، اطلاعات بانکی افراد به همراه رمز دوم دریافت کرده و در یک فرصت حساب وی را سرقت می کنند.

وی بیان کرد: در صورت اقدام عملی بانک ها و موسسه ها در اجرای طرح رمز دوم یک بار مصرف، دیگر شاهد کلاهبرداری از طریق ارسال ییامک، فیشینگ و خودپرداز نخواهیم بود.

رئیس پلیس فتا همدان تاکید کرد: مدیران بانک های و موسسه های مالی و اعتباری مکلف به فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز و برای ارایه رمز یک بار مصرف و آموزش نحوه استفاده از آن تا اول آذر بودند.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: تحقق این مطالبه موجب کاهش پرونده های سرقت بانکی در حوزه سایبری و امنیت مشتریان بانک ها در پرداخت های آنلاین می شود.

فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند.

۳۵۱ فقره پرونده نیمه نخست امسال در پلیس فتا تشکیل شد که ۱۴۷ متهم به علت کلاهبرداری، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و مزاحمت اینترنتی دستگیر شدند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی