دشمن به دنبال بی‌ثباتی است، از حاشیه‌‌ها دوری کنید/ رضایتمندی مردم در صدر امور باشد

به گزارش عصر همدان، حسین ذوالفقاری ظهر امروز در شورای اداری و تودیع و معارفه استان با بیان اینکه باید در دوران مدیریت و مسئولیت فقط به فکر خدمت‌رسانی بود، اظهار کرد: بدرقه همدانی‌ها از مسوولان خدمتگزار به ویژه استاندار همدان نشان از اخلاق و نجابت مردم این دیار ندارد.

وی با بیان اینکه استان همدان مردمان خوب و همراه دارد که باید همواره به فکر خدمت‌رسانی به آنها بود، از ظرفیت‌های بالای این استان در حوزه فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و موقعیت جغرافیایی سخن به میان آورد و گفت: همدان یکی از استان‌های امن کشور است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد مشکلات عدیده در کشور افزود: اگر هیچ گرفتاری و مشکلی به نام تحریم دشمن نیز نداشتیم در فضای رقابتی دنیا باید بسیار کار کنیم تا به توسعه دست یابیم، اما ما در شرایط تحریم ظالمانه دشمن قرار داریم و باید تلاش خود را دوچندان کنیم.

وی با بیان اینکه کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، گقت: امروز دشمنان هم امنیت، هم فرهنگ و اقتصاد کشور را هدف گرفته است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه هدف غایی دشمن تحریم نیست بلکه می‌خواهد ثبات کشور را بر هم بریزد، افزود: باید از حاشیه‌سازی‌ها دوری کرده و حول محور وحدت کار کرد.

وی با اشاره به اینکه ما فرصت نداریم که وقت را صرف حواشی کنیم، افزود: نیازمند کار، تلاش، وحدت و همبستگی در این شرایط هستیم و باید خدمتگزار باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه اگر ضعف مدیریتی داشته باشیم با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد، تأکید کرد: امروز رضایتمندی مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است که باید این مهم مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه امروز ۹۰ درصد وقت برای کار در مسائل اقتصادی و فرهنگی گذاشته می‌شود زیرا می‌دانیم این دو مهم زمینه‌ساز تحقق امنیت در کشور است، گفت: می‌دانیم که برای امنیت باید مشکلات برطرف شود.

دستگاه‌ها بررسی کنند در هر روز چند نفر به ادارات مراجعه می‌کنند و چطور خارج می‌شوند؟

ذوالفقاری در ادامه با تأکید بر لزوم پیروی از موازین دینی و ولایت اظهار کرد: اگر کسی موضع امام را خودخواهانه به نفع خود تفسیر کند، مشکل‌ساز خواهد شد.

وی گفت: باید به فرمایشات امام و رهبری در شرایط کنونی توجه بیشتری داشته باشیم‌ و امانتدار مسئولیت‌ها به عنوان باشیم‌ زیرا ضایع کردن امانت یکی از عوامل شکست است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بهترین رهنمود را وجود وحدت و انسجام در کشور دانست و گفت: مسئله رضایتمندی مردم نباید فراموش شود، دستگاه‌های استان بررسی کنند که در هر روز چند نفر به ادارات مراجعه می‌کنند و چطور خارج می‌شوند؟

وی خاطرنشان کرد: سیستم بروکراسی اداری ما شرایطی را ایجاد کرده که هم فسادزا بوده و هم اینکه آن قدر قوانین و مقررات داریم که یک کار را بتوان انجام داد و هم اینکه به قدری قوانین و مقررات وجود دارد که آن کار انجام نشود.

ذوالفقاری با بیان اینکه دولت‌های کارآمد دولت‌هایی هستند که بازنگری شوند، گفت: ساختارهای اداری باید چابک، روان و چارچوب‌دار شوند به طوری که بیشترین وقت صرف جلسات نشده و برای هر کاری خود را فقط درگیر هماهنگی نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید همه مسائل شفاف‌سازی شود، گفت: ساختار اداری به گونه‌ای است که هر کاری به چندین سازمان محول شده و مردم نیز سردرگم می‌شوند به طوری که برای یک کار باید موافقت همه ادارات اخذ شود که این موضوع زمان‌بر است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور یادآور شد: باید به سمتی برویم که رضایتمندی مردم که استوانه اصلی حمایت از نظام و امنیت کشور  هستند، حاصل شود که در این زمینه راهکار نیز وجود دارد.

مردم نباید در گیرودار بروکراسی اداری بمانند

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ رضایتمندی مردم در ادارات شکل گیرد، گفت: مردم برای پیگیری یک کار و مسئله نباید در ادارات سردرگم شده و در گیرودار بروکراسی اداری بمانند.

ذوالفقاری با بیان اینکه اگر مردم از نظام حمایت می‌کنند، نشان از ارادت آنها به نظام است، در تشریح بخشی از خصوصیات این ملت گفت: مردم ایران امنیت‌طلب هستند و می‌بینیم واکنش مردم در برابر ناامنی‌ها به سمت امنیت‌طلبی است.

وی با بیان اینکه مردم ایران تطبیق‌گرا هستند، بیان کرد: کار استاندار جدید سخت است و باید با سرعت‌بخشی به مسیر توسعه همدان بتواند فضای تطبیقی را به سمت خود بکشاند زیرا در معرض ارزیابی افکار عمومی و مقایسه با مسوول قبلی قرار دارد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه شهادت می‌دهم نیکبخت در کارها جدی و بابرنامه بود، گفت: استاندار سابق همدان در پیگیری کارها در مرکز نیز جدی بود و خیلی منضبط کار می‌کرد.

وی با بیان اینکه نیکبخت در استان نیز ساده، باصراحت و باصداقت بود، افزود: او با جدیت امور استان را دنبال می‌کرد و امیدواریم خدماتش رضایت مردم و خداوند را نیز به دنبال داشته باشد‌.

ذوالفقاری با بیان اینکه گزینه‌های زیادی برای استانداری همدان مطرح بود که در نهایت سعید شاهرخی به هیات دولت معرفی شد، اظهار کرد: مهمترین دلیل برای انتخاب شاهرخی این بود که با فضای کار در استان آشنا بود.

وی با بیان اینکه شاهرخی فضای کار در همدان را می‌شناسد، گفت: پاکدستی و صداقت شاهرخی نمود عینی دارد و امیدواریم که استان را همچنان در مسیر توسعه قرار داده و در همدان به سمت انجام امور مردم حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی