تدوین طرح جامع شهر همدان علمی و کارشناسی باشد

به گزارش عصر همدان، نرگس نوراله‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران به مشکلات پرونده‌های مالیاتی اشاره و اظهار کرد:تمامی پرونده‌های مالیاتی براساس طرح جامع شفاف‌سازی مالیاتی باید الکترونیکی شوند.

وی ادامه داد: بدین منظور تعدادی از حوزه‌های مالیاتی در بخش بایگانی از مکان اداره مالیاتی واقع در شکریه به ساختمان اداره کل مالیاتی آرامگاه بوعلی منتقل شدند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان گفت: متأسفانه پرونده‌های مالیاتی هنوز در اداره دارایی در بایگانی اداره کل ساماندهی نشده‌ و در راهروی این اداره تلمبار شده‌اند و این خود باعث سردرگمی مراجعان به این حوزه شده است.

وی به تغییر هرساله لباس فُرم دانش‌آموزان در مدارس اشاره و تصریح کرد: چرا باید هر سال  رنگ  و مدل لباس‌های دانش‌آموزان در مدارس با توجه به شرایط سخت اقتصادی خانواده‌ها تغییر کند؟ این خود هزینه سنگینی است که به مردم تحمیل می‌شود.

نوراله‌زاده ادامه داد: از رئیس شورای شهر درخواستی دارم که از مراکز دولتی، درمانی بازدید میدانی داشته باشیم و گزارشی از وضعیت موجود شهر بدست آوریم و همه شرایط شهر را به عنوان نمایندگان مردم به مسؤولان مربوطه منتقل کنیم.

وی در ادامه سخنانش به موضوع طرح جامع شهر همدان اشاره کرد و گفت: رویکرد بررسی و تدوین طرح جامع شهر همدان باید مناسب، علمی و کارشناسی باشد و این در حالی است که شاهد این رویه در برخی حوزه‌ها نیستیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان تصریح کرد: مشاور طرح جامع شهر همدان باید شناخت وضع موجود را بر اساس شرح خدمات به صورت کامل ارائه دهد و شناخت وضع موجود در همدان بر مبنای کالبدی، ناقص است که با وضع موجود، مغایرت دارد و نیاز است مجدد بررسی شود.

وی افزود: یک نگاه کلان در ارائه طرح جامع شهر مطرح است که باید جزئیات در شناخت وضع موجود بررسی شده زیرا هرگونه اشتباه در شناخت وضع موجود بر طرح کلی اثرگذار است.

نوراله‌زاده  به پیشنهاد الحاق ۶ روستا و دو شهر به طرح کلانشهر همدان اشاره و یادآور شد: در ادامه طرح الگوی توسعه شهر، الحاق ۶ روستا و دو شهر مریانج‌ و جورقان به همدان در دست بررسی است که باید نقاط ضعف و قوت آن ارائه شود.

وی اضافه کرد: همچنین باید نقاط ضعف طرح جامع شهر همدان را احصاء کرده که برای ارائه به مشاور و اصلاح آن به صورت فوریت تعیین‎تکلیف شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان با بیان اینکه تاکنون معضلات و مشکلات این الحاق‌ها به شهر همدان ارائه نشده، خاطرنشان کرد: داشتن نگاه توسعه‌ای صرف بدون بررسی آثار و تبعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این موارد موجب بروز مشکلات عدیده و غیرقابل جبرانی برای آینده شهر همدان و شهروندان همدانی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی