برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی ۱۲ تا ۱۵ سال در همدان

به گزارش عصر همدان، رسول منعم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت ورزش در راستای استعدادیابی برای حضور موفق در المپیک ۲۰۲۲ سنگال و آینده‌سازی ورزش کشور اقدام به برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی ۱۲ تا ۱۵ سال در دو رشته تیروکمان و فوتسال در همدان کرده است.

وی با بیان اینکه این المپیاد از تاریخ ۳۰ آبان تا ۹ آذرماه در ۶۸ مکان ورزشی کشور برگزار خواهد شد، گفت: ۳۱ استان میزبان این رخداد ورزشی هستند که ۴۰ رشته ورزشی پسران و ۲۸ رشته دختران در آن شرکت می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ادامه داد: در استان ستادی تشکیل دادیم و کمیته‌های مختلف از جمله ارزیابی، روابط عمومی و… شکل گرفت تا میزبانی از مسابقات تیروکمان و فوتسال که به همدان واگذار شده به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه تمام امکانات و ابزار را برای برگزاری مطلوب مسابقات بسیج کرده‌ایم، تصریح کرد: مسابقات تیراندازی با کمان ۳۰ آبان تا پنجم آذرماه با حضور ۲۵۰ ورزشکار و عوامل اجرایی در سالن ۶ هزار نفری انقلاب برگزار خواهد شد.

منعم با بیان اینکه شعار این المپیاد ورزش، دوستی و آینده بهتر است، افزود: مسابقات فوتسال هم از پنجم تا نهم آذرماه با حضور ۶۰۰ بازیکن و عوامل اجرایی در دو سالن ورزشی امام علی(ع) و پوریای ولی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

از همدان ۱۵ نفر در المپیاد حضور دارند

رئیس هیات تیراندازی با کمان استان همدان هم در این نشست ابتدا به اقدامات انجام شده خود در این هیات پرداخت و گفت: علاوه بر توفیقات در مسائل عمرانی، وقتی وارد هیات شدیم چهار یا پنج ورزشکار به طور جدی فعالیت می‌کردند اما اخیرا مهناز قره‌باغی، مژگان مژگانی و مهناز صدوقی به عنوان اردونشین تیم ملی معرفی شده‌اند.

حمیدرضا یاری تصریح کرد: روز گذشته سه کمان ریکرو و چهار کمان کامپوند برای هیات خریداری شد، ضمن اینکه در لیگ برتر هم بسیار درخشان ظاهر شده‌ایم که نمونه آن مسجل بودن قهرمانی در ریکرو آقایان است.

وی با بیان اینکه این المپیاد در ادامه میزبانی‌های موفق همدان از جمله انتخابی تیم ملی به استان واگذار شده است، افزود: هیچ‌وقت مسابقات تیراندازی با کمان برای استان هزینه‌بر نبوده بلکه سودآور هم بوده است.

رئیس هیات تیراندازی با کمان استان همدان تاکید کرد: از همدان ۱۵ نفر در این المپیاد حضور دارند و چون تجربه ندارند، ما از آنها انتظاری نداریم. ضمن اینکه هفت استان نتوانستند ورزشکار به این رویداد معرفی کنند و حضور ۱۵ ورزشکار از همدان نشان از رشد خوب ما دارد.

وی ادامه داد: استعدادیابی اصل بسیار مهمی است و امیدوارم بتوانیم با زحمات اعضای هیات، همچون قبل به بهترین شکل میزبان ورزشکاران سراسر ایران باشیم.

فوتسال دارای بیشترین شرکت‌کننده در المپیاد

رئیس هیات فوتبال استان همدان هم در این نشست گفت: اگر می‌خواهیم ورزش کشور را در آینده بیمه کنیم باید به همین المپیادها توجه داشته باشیم و استعدادیابی را پراهمیت بشماریم.

عباس صوفی با بیان اینکه امیدواریم این المپیاد را به نحو شایسته برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: فوتسال دارای بیشترین شرکت‌کننده در این المپیاد است که میزبانی آن به همدان واگذار شد.

وی با بیان اینکه هدف مسابقات شور و نشاط بین نونهالان، تربیت کودکان و توسعه ورزش میان این رده سنی، استعدادیابی در شهرستان‌ها و استان‌ها و پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی است، افزود: وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال این طرح را به صورت مشترک در دستور کار قرار دادند که امیدواریم بستری برای دیگر ورزش‌ها باشد.

رئیس هیات فوتبال همدان با بیان اینکه ۶۵۰ نفر به عنوان بازیکن و عوامل اجرایی در این رویداد حضور خواهند داشت، گفت: جلسات متعددی برگزار و کمیته‌ها را فعال کردیم تا تجربه‌ای بزرگ در استان شاهد باشیم.

 وی با بیان اینکه همدان قطب گردشگری است و این رویدادها به لحاظ اقتصادی هم می‌تواند کمک شایانی به توسعه استان کند، اضافه کرد: در المپیاد فوتسال از ۳۲ استان شرکت‌کننده داریم.

صوفی با بیان اینکه ورزش موجب نشاط، پویایی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: آینده فوتبال در گرو برگزاری همین مسابقات است چراکه توجه به فوتسال موجب پیشرفت فوتبال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی