برخی دولتمردان فقط کاسب‌‌اند/ توزيع ۱۶ هزار میلیارد دلار ارز ارزش پول ملی را كاهش داد

به گزارش عصر همدان، سیدمصطفی آقامیرسلیم در نشستی با دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان با عنوان «وعده‌های بی‌عمل» که به بررسی عملکرد دولت دوازدهم اختصاص داشت،‌ اظهار کرد: تحریم‌ها علیه ایران اسلامی از ابتدای انقلاب آغاز شده و مسأله جدیدی نیست اما از همان ابتدا سه نوع نگاه نسبت به آن وجود داشت.

با این وضعیت عملکردی دولت چشم‌انداز ۱۴۰۴ محقق نمی‌شود

وی افزود: گروه اول معتقد بودند تحریم‌ها تأثیر ندارد و نمی‌تواند آسیبی به کشور وارد کند، گروه دوم معتقد بودند با مذاکره و جلب توجه تحریم‌کنندگان از در آشتی ورود کرده و سپس با فروش نفت کشور را اداره کنیم که چندان هم آشکار نبودند و در نهایت اقلیتی وجود داشتند که نمی‌توانیم واقعیت‌ها درباره تحریم‌ها و تأثیر آن بر برنامه‌های کشور نادیده بگیریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از وعده‌های مهم تحقق اهداف چشم‌انداز در سال ۱۴۰۴ است، تصریح کرد: این سند در سال ۱۴۰۴ محقق نخواهد شد چراکه دقیقاً برعکس آنچه باید رخ می‌داد عمل شد و واقعیت‌های درونی و بیرونی کشور در تعریف اهداف سند چشم‌انداز در نظر گرفته نشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت یازدهم به دنبال مذاکره با آمریکا به عنوان سرچشمه تحریم‌ها بود، ادامه داد: دولت یازدهم به دنبال یک تفاهم بود تا بتواند شرایط را عادی کند و در نتیجه کشور را به مانند گذشته اداره کند.

میرسلیم با بیان اینکه دولت به دنبال تأمین نیازهای مردم به وسیله ارز حاصل از صادرات نفت بود، خاطرنشان کرد: با این دیدگاه تنها باید تفاهم برقرار شود چراکه در غیر این صورت امکان استخراج و فروش نفت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با برهم خوردن تفاهم‌های به دست آمده دولت نتوانست به اهداف خود دست یابد، اظهار کرد:‌ آمریکا با تمام قلدری آنچه را که امضا کرده بود، زیر پا گذاشت.

مسؤولان دولت یازدهم گمان کردند می‌توانند با دشمن به تفاهم برسند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه استکبار مفهوم عملیاتی دارد، افزود: مستکبر فردی است که اعلام می‌کند تصمیم‌گیرنده است و باید بقیه افراد از او تبعیت کنند!.

وی با بیان اینکه استکبار به دنبال استفاده از منابع ایران در راستای منافع خود است، تصریح کرد: استکبار می‌خواهد ایران نفت خود را در اختیار آمریکا قرار دهد و از طرف دیگر نیز به دنبال برقراری عدالت و رعایت حقوق مستضعفان نرود.

میرسلیم با بیان اینکه مسؤولان دولت یازدهم گمان کردند می‌توانند با دشمن به تفاهم برسند، خاطرنشان کرد:‌ اوباما با دستکش مخملی برای تحقق اهداف استکبار با ایران وارد مذاکره شد اما ترامپ با صراحت کامل نظرات خود علیه ایران اسلامی را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تاکنون نتوانستیم محدودیت‌های تحریم‌ها را بکاهیم، گفت:‌ اروپایی‌ها در مقابل آمریکا بسیار ترسو هستند و هرگز منافع آمریکا را فدا نمی‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه منافع اروپایی‌ها اعتقاداتشان را شکل می‌دهد، اظهار کرد: اگر دولت یازدهم موفق نشد اهداف خود را محقق کند به این دلیل بود که به استکبار اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه با بدعهدی آمریکا در برجام دولت نیز نتوانست وعده‌های خود به مردم را محقق کند، افزود: مجموعه مذاکرات حدود چهار سال به طول انجامید و یک نتیجه بسیار مهم داشت.

میرسلیم تصریح کرد:‌ در نتیجه اخبار منتشره شده از این مذاکرات مردم دنیا متوجه شدند که آنچه رسانه‌های صهیونیستی درباره ایران در جهان منتشر می‌کردند، واقعیت ندارد و باعث اثبات حقانیت و مظلومیت جمهوری اسلامی شد.

حل مشکلات کشور از طریق مذاکره با آمریکا اشتباه بود

وی با تأکید بر اینکه البته معتقدم حل مشکلات کشور از طریق مذاکره با آمریکا اشتباه بود، ادامه داد:‌ امروز اگر بگوییم تحریم‌ها وجود ندارد به دور از واقعیت است و امروز آمریکا در حال خدعه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه باید واقعیت را پذیرفت و برای آن برنامه‌ریزی کرد، گفت:‌ در داخل کشور محدودیت‌هایی داریم و با این وجود دولت دست به اقداماتی می‎زند که قابل توجیه نیست.

وی با طرح این سؤال که در شرایط فعلی چرا دولت ۱۶ هزار میلیارد دلار ارز در داخل توزیع کرد، افزود: چرا باید دلار از ۲ هزار تومان به ۴ هزار تومان رساند و  ارزش پول ملی کشور کاهش یابد؟

میرسلیم با بیان اینکه باید بپذیریم مذاکره با آمریکا اشتباه بود، تصریح کرد:‌ آمریکا با اعمال تحریم‌ها به دنبال ایستادگی مردم در مقابل نظام هستند تا به اهداف خود دست یابند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز به مانند گذشته از پس حل مشکلات برمی‌آییم، ادامه داد: از نظر غذایی ۷۵ درصد کشور خودکفاست و ۳۵ درصد نیز ضایعات وجود دارد که با صرفه‌جویی می‌توانیم به خودکفایی کامل برسیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باور به توانایی‌های داخلی از مردم تا دولت کلید حل مشکلات است، خاطرنشان کرد:‌ این باور باید با از خودگذشتگی همراه باشد که بسیار برای برخی از افراد دشوار است.

وی با بیان اینکه برخی دولتمردان مرد میدان برای حل مشکلات فعلی کشور نیستند، گفت:‌ این افراد برای تسلیم شدن در برابر آمریکا مناسب هستند اما مرد حل مشکلات امروزی نخواهند بود.

میرسلیم با اشاره به اینکه امروز به مسؤولانی نیاز داریم که باور داشته باشد با امکانات داخلی از پس حل مشکلات برمی‌آییم، اظهار کرد:‌ برخی از دولتمردان کاسب‌های خوبی هستند و به کار ایستادگی در برابر آمریکا نمی‌خورند.

یک تا دو سال برای رسیدن به خودکفایی فاصله داریم

وی با بیان اینکه یک تا دو سال برای رسیدن به خودکفایی فاصله داریم، افزود: دولت برای تغییر شرایط کشور ابتدا باید بینش خود را اصلاح کند و صادقانه با مردم سخن بگوید که در مذاکره با آمریکا اشتباه کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه حل مشکلات امروزی نیاز به فداکاری داریم، تصریح کرد: هر کسی را نمی‌توان از خیابان آورد به عنوان وزیر به کار گرفت بلکه باید قابلیت افراد به طور ریشه‌ای بررسی شود.

وی با بیان اینکه دولتمردان باید آموزش لازم را دیده و سواد لازم را داشته باشند، ادامه داد: مردم ما مظلوم هستند چراکه باید مدام اشتباه برخی دولتمردان را تحمل کنند.

میرسلیم با تأکید بر اینکه دولت احمدی‌نژاد نیز برای حل مشکلات کشور از جیب مردم برداشت کرد، گفت:‌ افزایش نرخ دلار در دولت دوم هاشمی رفسنجانی، رئیس دولت اصلاحات و روحانی نیز رخ داد و این اشتباه همواره تکرار شده است.

وی با اشاره به اینکه آیا آنقدر فقیر شدیم که دست در جیب مردم کنیم، اظهار کرد: امروز باید همه در کنار هم قرار گیریم تا از پس حل مشکلات برآییم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به مسأله حصر نیز اشاره کرد و افزود: پس از انتخابات سال ۸۸ با کاندیداهای معترض دیدار کردیم و آنها اعلام کردند به دنبال آسیب رساندن به کشور و نظام نیستند اما برخی خناسان نظرات دیگری را به افراد تحمیل می‌کردند.

وی با بیان اینکه همسر یکی از کاندیداها به من گفت که لطفا شما بیشتر به دیدار آقایان بیایید؛ اعلام کرد: در این دیدارها آقایان باهنر و عسگراولادی نیز حضور داشتند.

میرسلیم در پاسخ به یکی از دانشجویان بیان کرد:‌ امروز مسأله کشور حصر نیست و باید همه یکصدا در مقابل دشمن قرار گیریم که نمی‌خواهد از ایران ذره‌ای باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه باید رکود را برطرف کنیم، خاطرنشان کرد: ‌مدیران گرفتار فساد را باید کنار زد و ریشه فساد را برای همیشه خشک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی